Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Blir ikke mett - hjelp! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24667)

Lys 05-03-09 20:44

Blir ikke mett - hjelp!
 
Hei.

Jeg har prøvd ketolyse kuren - og nå Atkinson - men problemet er at jeg ikke blir mett.
Hva kan jeg spise ubegrenset av? Vekten går ikke ned fordi jeg får i meg for mye kalorier?

lokkebiff 05-03-09 21:06

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Fett-fett-fett-fett ;)

Fnutte 05-03-09 21:26

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Hva spiser du da? Det er lurt å legge inn hva man spiser hvis du vil ha best mulig svar. Sannsynligvis er det som Lokkebiff sier at du ikke får i deg nok fett.

:lol: AV FETT BLIR DU METT :lol:

Vet det for mange er skummelt å spise fett men det er faktisk viktig for å lykkes med disse kostholdene.

Lys 05-03-09 23:16

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Hei.

Frokost: Omelett av 2 egg, 6 skiver bacon og ca 100g smeltet jarlsberg med oregano til dessert.
Lunsj: 1 Atkinson bar, 1 Atkinson shake, salat med oliven og feta eller stekt kylling (1 bryst)
Middag: Stor posjon salat med oliven, feta, tomat og olivenolje til dressing, kokt blomkål eller brokkoli, 2 kyllingbryst eller stor posjon storfe, fløtesaus eller rømme.
Jeg går alltid sulten fra bordet:(
Kvelds: 1 Atkinson bar, håndfull mandler eller valnøtter, litt kylling eller kjøtt hvis det er middagsrester.

Jeg er ikke veldig stor, men det er apetitten. Kvinne, 167 cm må ned 4-5 kilo.

Perdita 05-03-09 23:18

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Prøv å kutte ut kunstig søtning, det kan være med på å trigge sug. Hvis du klarer å kutte ut alle barer og shaker tror jeg nok du vil merke en stor forskjell!

caz 05-03-09 23:29

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Enig.. Jeg spiste atkinsbarer i helgen og var sulten hele tiden..
Kjøtt kan du vel og spise forholdsvis ubegrenset av (?).. Er begrenset hvor mye man orker av det, og sammen med fett burde det gå bra. Om du peprer biffen godt vil du og få i deg mye krom som hjelper deg..

Lys 05-03-09 23:33

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Takk for svar.
Da skal jeg prøve å kutte ut barene. Det er vel de som gir meg vanvittig søtsug?

Perdita 06-03-09 00:30

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Mest sannsynlig er det nok det ja :) Drikker du lettbrus? Det er også en riski ting i forhold til sultfølelse. Det er kanskje bedre med kunstig søtning enn med karbohydrater, men det er nok lurt å begrense mengden av det til et minimum. Det går an å unne seg noe i ny og ne som kos, men ikke som en del av hverdagskosten :)

Gracella 06-03-09 08:36

Sv: Blir ikke mett - hjelp!
 
Drikk et glass vann før du setter deg til måltidet. Gjerne et stort glass.
Spis sakte og drikk vann til maten.
Det tar ca 20 minutter fra magen mener at den er mett og til hjernen får beskjed (husker ikke hvor jeg har lest det) så hvis man spiser veldig fort, kjenner man ikke at man blir mett.

Leste en plass her inne at vi kan tro at vi er sulten når vi egentlig er tørst, så drikk noe når du kjenner at du er sulten. Vent ca 10-15 minutter og kjenn etter om du fremdeles er sulten.


Noen mennesker mangler vistnok evnen til å kjenne når de er mette, men det tror jeg ikke er tilfellet hos deg siden det bare er 4-5 kg du skal ned :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no