Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   Min matboks (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16940)

Modezty 22-01-11 21:18

Sv: Min matboks
 
Trykk på bildet, så kommer du til siden...

eller denne linken:
http://matpakke.blogspot.com/p/om-easy-lunchboxes.html

ninasov 22-01-11 22:24

Sv: Min matboks
 
jeg fikk min rosa bento-boks i posten i dag. :) har ikke bruk for den før til høsten da, men greit å få den i hus likevel... men de japanske boksene, hvor får man fatt i de? de så jo geniale ut!

Trolltika 22-01-11 22:40

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Modezty (Innlegg 1008796)
Noen som har prøvd disse matboksene?

http://3.bp.blogspot.com/_NAUCn67J9x...nersInASet.jpg

Ser fine ut, og ikke er de dyre heller..

Vurderer å bestille, men er litt usikker på om de er gode?

Bestilte før helga, så jeg har ikke fått boksene enda. Hun venta de inn rett over helga, så jeg vet ikke helt når jeg får mine. Er på evig jakt etter brukbare bokser, så jeg håper disse fungerer etter vårt behov.

TrillTrall 22-01-11 22:51

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolltika (Innlegg 1008869)
Bestilte før helga, så jeg har ikke fått boksene enda. Hun venta de inn rett over helga, så jeg vet ikke helt når jeg får mine. Er på evig jakt etter brukbare bokser, så jeg håper disse fungerer etter vårt behov.

Jeg har sittet og sett på dem og fundert nå i kveld, tenkte først å bestille, men har ombestemt meg. Ungene her liker nemlig å kunne ta frem _bare_ frukten eller _bare_ brødskivene og det blir jo ikke mulig med de boksene der. Og om man må ha lokket av hele tiden mens man spiser (man legger det ikke på mellom hvert tygg!) så blir jo eplene brune...

Modezty 22-01-11 22:52

Sv: Min matboks
 
Jeg har visst lagt inn en bestilling jeg også, håper disse er fine i bruk. De ser ihvertfall fine ut..

Seba-stina 23-01-11 17:24

Sv: Min matboks
 
Jeg har denne
http://cgi.ebay.com/box-appetit-Lunc...item45f8351258

Synes den er perfekt til lavkarbomat :D

Kanutten 23-01-11 17:44

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Montignac-dude (Innlegg 934547)
Vedlegg 7361

Dagens lunsj består av woket kylling med piri-piri og sopp, salat og tomat samt fetaost. Snacks er valnøtter. Og en aldri så liten Yoplait....

Nam!

Jeg kjøpte en sånn boks her om dagen.. Jeg må innrømme at jeg ble skuffet da jeg så hvor liten den var.. Hadde trodd den var LITT større... :(

Men, men, det koster så mye å sende den tilbake at jeg beholder den...

Mellon 23-01-11 20:20

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninasov (Innlegg 1008857)
jeg fikk min rosa bento-boks i posten i dag. :) har ikke bruk for den før til høsten da, men greit å få den i hus likevel... men de japanske boksene, hvor får man fatt i de? de så jo geniale ut!

Kan du ikke legge ut bilde når du har laget lunsj i den. Bento boksene er sååå søte

FrustrertFrue 30-05-11 19:53

Sv: Min matboks
 
Jeg ser denne ikke er oppdatet på en stund, men skyver litt på den siden jeg trenger inspirasjon :)

Hittil har lunsjen bestått av ( ikke alt på en gang da): omelett, avocado, kokt egg, bacon, spekeskinke, aioli, gulost, kylling, blomkål, broccoli og noe middagsrester...

både jeg og ungene har laptop lunsjbox, og jeg elsker dem! Junior elsker pannekaker som har får med seg i bhg, og vesla vil gjerne ha kylling, agurk og ostebiter. Disse boksene er perfekte for oss alle tre, jeg skulle gjerne hatt fler! :)
Men jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant noen enkle på Ikea, siden vi bruker dem hver dag blir det håndvask , som er noe av det i verden jeg synes er mest pyton *urk*

Er det flere enn meg som fortsatt trenger inspirasjon til matboksen ?

lille_trille 31-05-11 22:04

Sv: Min matboks
 
Denne må blåses liv i igjen :)

Dagens matboks bestod av følgende:
Omelett med bacon.
3 stk. cherrytomater
noen skiver Squash

I morgen:
Cornelias vaffler
3-4 cherrytomater
noen skiver Squash
Litt spekeskinke.

manne 31-05-11 22:06

Sv: Min matboks
 
*noterer at jeg må huske på å ta bilder av bentoene igjen*

FrustrertFrue 31-05-11 22:44

Sv: Min matboks
 
Ingen matboks på meg siden jeg har vært hjemme...

men Vesla hadde pølser på termos med på tur i dag.
Junior hadde med spyd med skinke og ost, kalkun falukorv i skiver og litt grønnsaker.

I morgen blir det omelett på den ene ihvertfall :)

halkatlala 31-05-11 23:33

Sv: Min matboks
 
nå fikk jeg også lyst på matbox :rolleyes:

lille_trille 02-06-11 23:19

Sv: Min matboks
 
Lager til matboksen for i morgen:
2 stk. Cornelia-vafler
Noen gode sliser med hvitost
Noen biter med mørrpølse
4 cherrytomater

Cyan 04-07-11 14:50

Sv: Min matboks
 
Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den :p), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?

Elanessë 04-07-11 16:51

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1152982)
Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den :p), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?

Jeg har bare prøvd 9 timer (vanlig arbeidsdag med skyss) og det har gått helt fint. Vil vel tro at 12 timer også skal gå dersom man har litt ekstra fetende mat oppi boksen.

nellie 04-07-11 16:53

Sv: Min matboks
 
Jeg synes ikke laptop lunchboksen er aaaaaaaaaaltfor liten..

lille_trille 04-07-11 17:04

Sv: Min matboks
 
Noen som vet hvor en får kjøpt denne matboksen i Norge?

Kanutten 04-07-11 17:27

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1152982)
Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den :p), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?

Jeg synes de er små.. JEG har ikke mat nok for en hel dag oppi den. Jeg kjøpte tom den boksen som kommer med bæreveske og kjøleelement. Men, ja, den er liten..

nellie 04-07-11 17:31

Sv: Min matboks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1153074)
Jeg synes ikke laptop lunchboksen er aaaaaaaaaaltfor liten..

Stryk "ikke" så får du det jeg egentlig mente:p

Kanutten 04-07-11 17:32

Sv: Min matboks
 
Coop har snope matbokser tre for 69 kr!

Jeg har kjøpt 6 stk! Tre for delt mat (tre helt adskilte rom, ett stort og to små) og tre for salat.

Det følger med kniv og gaffel på deltmatboksen og gaffel samt dressingbeger på salatboksen.

http://bloggfiler.no/maleneeefossum....8416852827.jpg

lille_trille 04-07-11 17:34

Sv: Min matboks
 
Så stilige. Skal jammen ta meg en tur på cooperativen :)

mamz 04-07-11 17:45

Sv: Min matboks
 
Har sett disse på coop jeg å, ser jo fine ut, kanskje jeg skulle prøve en slik....;)

Cyan 04-07-11 19:10

Sv: Min matboks
 
Da tror jeg at jeg dropper den laptopboksen til meg selv, trenger egentlig ikke heller, for vi har bra kantine på jobben. Jeg ble bare så inspirert av disse lunsjene at jeg fikk lyst til å begynne å lage lunsj selv :p

lille_trille 04-07-11 19:39

Sv: Min matboks
 
Vi har også kantine på jobb, men der går det mest i baguetter og lignende ting. Det hender seg at de har salat, men ingenting en kan belage seg på. Får mange misunnelige blikk på nista mi da :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no