Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Spekeskinke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22291)

Myrull 18-11-08 17:36

Spekeskinke
 
Jeg elsker Spekeskinke å koser meg skikkelig med spekeskinke skalkene de selger billig på rema.
Etter at jeg begynnte på ketolyse så har jeg ikke spist så mye, tenker på alt salte jeg..

Er det ok å maule spekeskinke eller blir det krøll med så mye salt?

Jabba 18-11-08 17:43

Sv: Spekeskinke
 
Det lurer jeg også på! Har også kjøpt billige skalker på Rema

Anitra 18-11-08 17:45

Sv: Spekeskinke
 
Hos meg blir det krøll med for mye salt, jeg går ikke ned. Så jeg personlig er forsiktig.

Myrull 18-11-08 17:46

Sv: Spekeskinke
 
De er så gode, brukte det som lørdagsdigg før jeg begynnte på ketolyse. :w00t:
Er jo mye fett i det også...men alt salte ..sukk

Myrull 18-11-08 17:47

Sv: Spekeskinke
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anitra (Innlegg 578311)
Hos meg blir det krøll med for mye salt, jeg går ikke ned. Så jeg personlig er forsiktig.

Ja, for salte binnder vel vann?

Anitra 18-11-08 17:47

Sv: Spekeskinke
 
Jepp.

Grovsnus 18-11-08 23:21

Sv: Spekeskinke
 
kan du ikke vann den ut og bruke i varmretter, omelett da?
Mvh Grovsus
Ha ei god skinke:)

paula2angeles 19-11-08 08:20

Sv: Spekeskinke
 
Spiste nettopp spekeskinke og eggerøre til frokost. Det var jo så godt, men man må nok være forsiktig. En gang iblant går vel greit.

Oban 19-11-08 17:09

Sv: Spekeskinke
 
Hvorfor er vi så redde for saltet?
Saltet binder riktignok vann, slik at kroppsvekten går litt opp en kort periode. Men det er vel ikke noe "reellt" vekttap, og man går tilbake til normal vekt så snart det er ute av kroppen.
Mulig jeg tar feil, men jeg har spist salt spekemat fra tid til annen, uten å bekymre meg så mye for saltets midlertidige påvirkning av kroppsvekten.

Snuppa 19-11-08 17:27

Sv: Spekeskinke
 
Nå har jeg ikke spist så mye spskeskinke så vet ikke hvor salt den er. Men det er jo mange som spiser egg og bacon til frokost og der er det jo endel salt i det :confused:

valleygirl 19-11-08 18:32

Sv: Spekeskinke
 
Jeg har en følelse av at når jeg i perioder har for mye vann i kroppen, så stopper liksom andre prosesser opp også. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det kan gå både på manglende vekttap, tyngre fordøyelse og en generell følelse av "stillstand". Jeg vet at vannet går ut igjen når jeg ligger unna svært saltholdige varer (spekemat, bacongull osv) og kutter ned på meieriprodukter, så det er ikke så farlig om det vekten viser, i realiteten er at det er litt for mye vann i kroppen. Verre er opplevelsen av "stuffiness" og stillstand. Høres kanskje teit ut, men det føles hvertfall sånn.

For meg er spekemat VELDIG vannbindende, det kan ikke sammenlignes med bacon og annet salt kjøtt.

Fungirl 19-11-08 20:00

Sv: Spekeskinke
 
Hvis man ønsker å spise salt mat så synes eg man skal gjøre det :) Trenger jo ikke gjøre det rett før veiedag liksom, og så er det bare å hive innpå med mer vann de dagene man har spist salte ting.

Men alt med måte her i verden ;)

Myrull 19-11-08 20:03

Sv: Spekeskinke
 
Skal kjøpe meg en pakke jeg altså, kose meg i helga. :p
Problemet ar at jeg ikke greier å slutte.

Thaleia 24-11-08 00:33

Sv: Spekeskinke
 
Serranoskinke og Parmaskinke er jo også godt, og de er jo litt mindre salte enn vanlig spekeskinke...mye mer smak også.. syns jeg i allefall :)

Titti 09-01-09 11:03

Sv: Spekeskinke
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av valleygirl (Innlegg 579115)
Jeg har en følelse av at når jeg i perioder har for mye vann i kroppen, så stopper liksom andre prosesser opp også. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det kan gå både på manglende vekttap, tyngre fordøyelse og en generell følelse av "stillstand". Jeg vet at vannet går ut igjen når jeg ligger unna svært saltholdige varer (spekemat, bacongull osv) og kutter ned på meieriprodukter, så det er ikke så farlig om det vekten viser, i realiteten er at det er litt for mye vann i kroppen. Verre er opplevelsen av "stuffiness" og stillstand. Høres kanskje teit ut, men det føles hvertfall sånn.

For meg er spekemat VELDIG vannbindende, det kan ikke sammenlignes med bacon og annet salt kjøtt.

Søkte akkurat opp spekeskinke for å se om jeg kan spise spekeskinke på lavkarbo. Jeg har samme erfaring som deg. "Maulet" litt spekemat søndag kveld og veide plutselig en kilo mer dagen etter!

Har nå pakket inn spekskinka og satt det bort, blir altfor fristende å skjære seg en bit hver jeg gang jeg går forbi. Sikkert ikke farlig en gang i blandt, men den binder tydeligvis vannet hos meg og vekta står stille og det er ikke så motiverende akkurat nå. :nei:

Skippy 09-01-09 12:22

Sv: Spekeskinke
 
Jeg kan spise spekemat, men det binder vann. Vekta står stille litt før vannet forsvinner. Har liksom forbundet variasjon i vektnedgang med vann i kroppen, sikkert flere variabler her også. Ser jeg på "statistikken" min ser jeg at vektnedgangen er jevn, utenom platåene da, uavhengig av mye elller lite salt. Blir det for mye salt sitter ringene som støpt og jeg får hovne ankler og jeg får helt bollefjes et par dager, og det skjer jo enten jeg er på ketolyse eller ikke. Spekemat er godt, og god mat skal en spise.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no