Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Vann med smak. Obs! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45034)

Supah 08-06-11 23:57

Vann med smak. Obs!
 
Det er sikkert mange som allerede er klar over det, og de fleste av oss har jo fått som vane å alltid sjekke næringsinnholdet på det vi kjøper. Men vil likevel dele denne artikkelen med dere.. :smile:

http://www.ba.no/nyheter/article5632801.ece

Kort fortalt gjelder den vann med smak, og at man må være obs på sukkerinnholdet.

Sitat:

Ta for eksempel en 0,7 liters flaske med «Imsdal Smak av blåbær». Her er det tre gram karbohydrater per 100 ml. Drikker du hele flaska har du fått i deg sukker tilsvarende elleve sukkerbiter. Da er det lurere å drikke rent vann og spise noen blåbær istedenfor.
Jeg synes 3 gram på en desiliter er overraskende og unødvendig mye for vann. :rolleyes:

Klara 09-06-11 11:25

Sv: Vann med smak. Obs!
 
:eek:

Takk for tips! Kan fort gå galt når man er tørst og stressa, og det er lett å tro at "vann er vann" :ja:

Anitra 09-06-11 11:48

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Jeg har smakt den, og den er faktisk veldig søt ja. Drakk ikke hele flaska, jeg sjekka opp karbene, det er endel i pære og appelsinvannet også, samt i det med jordbær og pepper. Vær OBS!

Nnem 09-06-11 11:58

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Aldri likt vann med smak, heller ikke smakt det.

somaya 09-06-11 13:02

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Herlighet, folk velger sikkert det fordi det er 'sunt', men når det tilsvarer 11 sukkerbiter i en flaske er det virkelig ikk sunt lenger....:rolleyes:
Ok kanskje bedre enn brus, men alikavel. Takk for tipset!

Supah 09-06-11 13:05

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av somaya (Innlegg 1133914)
Herlighet, folk velger sikkert det fordi det er 'sunt', men når det tilsvarer 11 sukkerbiter i en flaske er det virkelig ikk sunt lenger....:rolleyes:
Ok kanskje bedre enn brus, men alikavel. Takk for tipset!

Ja, akkurat det samme tenker jeg..

Kanutten 09-06-11 14:15

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Så lenge det er ernæringsfysiolog Camilla Andersen som sier dette så bare fnyser jeg av det... Jeg takler ikke den dama, hun er hakket under KJ. :mad:

Eve 09-06-11 14:19

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Takk for tipset, hadde ikke tenkt på å se etter engang. Det er jo vann.............

Supah 09-06-11 14:21

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1133983)
Så lenge det er ernæringsfysiolog Camilla Andersen som sier dette så bare fnyser jeg av det... Jeg takler ikke den dama, hun er hakket under KJ. :mad:

Hehe, henne har jeg ikke noe kjennskap til. Men karbohydratinnholdet i vannet er vel det samme uansett hvem som sier det... :smile:

Kanutten 09-06-11 14:22

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supah (Innlegg 1133993)
Hehe, henne har jeg ikke noe kjennskap til. Men karbohydratinnholdet i vannet er vel det samme uansett hvem som sier det... :smile:

Joda, sant det.. Men så tror jeg lavkarbofolk er FLINKE til å sjekke hva flaska inneholder. :ja: Så vi trenger ikke Camilla. :rolleyes:

Supah 09-06-11 14:25

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1133994)
Joda, sant det.. Men så tror jeg lavkarbofolk er FLINKE til å sjekke hva flaska inneholder. :ja: Så vi trenger ikke Camilla. :rolleyes:

Ja, det er jeg helt enig med deg i :smile:

Kan jeg forresten spørre deg hvorfor du ikke liker Camilla? Som sagt, har ikke vært borti henne før..

Kanutten 09-06-11 14:54

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supah (Innlegg 1134000)
Ja, det er jeg helt enig med deg i :smile:

Kan jeg forresten spørre deg hvorfor du ikke liker Camilla? Som sagt, har ikke vært borti henne før..

Hun hadde en periode hun var MYYYYYYYE imot lavkarbo. Og omtrent gjorde narr av dem som trodde lavkarbo hadde noe for seg. :(

Kanutten 09-06-11 14:58

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Og måten hun gjennomfører dette på liker jeg ikke... Selv om det er mye rett i det hun sier..

lucifine 09-06-11 15:13

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Ble også overrasket da jeg sjekket kh innhold i vannet. Ettersom jeg hadde tatt feil i farten tenkte jeg først "det er sikkert ikke så ille" men da jeg las bakpå fikk jeg bakoversveis. Hurra for (u)sunt vann...!

bærrgen 09-06-11 17:43

Sv: Vann med smak. Obs!
 
Takk for opplysningen!

Jeg tenkte ikke på at det kunne være karber i vannet når jeg drakk en sånn i dag :eek:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no