Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Haster! Bestilling fra Netrition, og frakt? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19605)

beate 24-05-08 22:15

Haster! Bestilling fra Netrition, og frakt?
 
Hei. Håper noen kan svare meg raskt... Holder på og bestiller en del fra Netrition.com, og har nå kommet dit hvor jeg får spørsmål om hvilken leveringsmåte jeg vil velge. Om jeg tar det billigste alternativet (airmail)så kommer frakten på § 64.09. Men det kan da ikke stemme? I et innlegg jeg nettopp har lest så skrives det at frakten vil komme på 150 - 200 kroner. Men 64§ er jo 320 kroner det. Noen som kan forklare meg dette før jeg detter ut av bestillingen min? Please??

Alyssa 24-05-08 22:30

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Joda, det stemmer nok det. Kommer helt an på hva du bestiller. Mange bestiller mest barer, og da blir gjerne ikke frakten så dyr. Jeg har lagd mange bestillingslister med mye forskjellig rart, og frakten kommer gjerne på over 300 kr, selvom jeg bestiller for under 200.

tulla 24-05-08 22:40

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av beate (Innlegg 475560)
Hei. Håper noen kan svare meg raskt... Holder på og bestiller en del fra Netrition.com, og har nå kommet dit hvor jeg får spørsmål om hvilken leveringsmåte jeg vil velge. Om jeg tar det billigste alternativet (airmail)så kommer frakten på § 64.09. Men det kan da ikke stemme? I et innlegg jeg nettopp har lest så skrives det at frakten vil komme på 150 - 200 kroner. Men 64§ er jo 320 kroner det. Noen som kan forklare meg dette før jeg detter ut av bestillingen min? Please??

Jeg valgte Shipping - Airmail og da kommer det på $39.01 hos meg.

beate 24-05-08 23:00

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Hm. Rare greier. Så om jeg bestiller f.eks bare barer vil frakten bli mindre? Har bestilt noen bokser med shake også så kanskje det er disse som drar opp frakten da?

Alyssa 24-05-08 23:03

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Du kan jo prøve å lage en liste med bare barer. Jeg har som sagt prøvd mye forskjellig, for jeg reagerte også når jeg hadde holdt meg under 200 kr, og endte opp med frakt på 68 dollar ... Men det er altså sånn det er ... Jo tyngre det blir, jo mer frakt sikkert ...

beate 24-05-08 23:10

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Har prøvd nå, og fant ut at det har med tyngden å gjøre ja :)

nellie 24-05-08 23:14

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
De regner jo etter hvor mye pakken veier:ja:
Har du ikke bestilt innmari mye når frakten blir såpass dyr?
Eller veier ting så mye kanskje?
Husk de 39 dollarene du bør holde deg under pr pakke..

beate 24-05-08 23:17

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Men, kan jeg handle for 200 kroner eller må jeg legge inn terminal package i beløpet som er på §2.95 ? Dvs. at jeg ikke kan handle for mer enn §37.05 eller ? Bestillingen min er nå på §37.17, blir det for mye slik at jeg blir pålagt tollavgifter da?

nellie 24-05-08 23:20

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
jeg hadde kutta bittebittelitt, for å være på den sikre siden.
Straks det kommer over 200 kroner så må du betale

og termal packaging regnes i den prisen.

beate 24-05-08 23:35

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Gjorde nettopp det for å være på den sikre siden. Så nå er ordren sendt, og venter i spenning på hva som skjer :p

tulla 25-05-08 00:30

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 475601)
jeg hadde kutta bittebittelitt, for å være på den sikre siden.
Straks det kommer over 200 kroner så må du betale

og termal packaging regnes i den prisen.

Hjelp, - jeg bestilte for $40.92 Brukte en kalkulator som viste godt under 200 kr, hvor mye ekstra tror du jeg må betale for dette?:confused:

quebec 25-05-08 07:56

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
det kommer vel an på kursen som er vil jeg tro, men skal ikke si det sikkert.


velger alle her inne thermal packing?????

Alyssa 25-05-08 08:57

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av quebec (Innlegg 475692)
velger alle her inne thermal packing?????

Jeg har ikke tatt det.

Alyssa 25-05-08 09:10

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tulla (Innlegg 475654)
Hjelp, - jeg bestilte for $40.92 Brukte en kalkulator som viste godt under 200 kr, hvor mye ekstra tror du jeg må betale for dette?:confused:

Currency converter-en på netrition sier at 40 dollar er over 200 i hvert fall ...

Dette sa Nellie i en annen tråd:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nellie (Innlegg 475601)
jeg bestilte for typ 210 kroner og måtte betale 100 kroner i tollavgift og 50 kroner i moms.


nellie 25-05-08 11:55

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
jeg tipper at med en gang det overskrider 200 kroner med så mye som ett øre, så begynner de å ta 25% moms + tollomkostninger.
Så ALLTID vær på den sikre siden.

isola 25-05-08 12:53

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
Første gangen jeg bestilte derfra fikk jeg ikke opp noe tilbud om thermal packaging. Andre gangen bestilte jeg det samme pluss litt andre ting, og da kom tilbudet opp. Jeg regnet med at det var de andre tingene som gjorde det, men sjekket for sikkerhets skyld.. Og det gjaldt de samme tingene som jeg hadde kjøpt før. Det har ikke vært behov for det noen av gangene.

nellie 25-05-08 13:20

Sv: Haster!! Bestilling fra Netrition, og frakt??
 
jeg har aldri benyttet meg av termal packaging..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no