Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33808)

LenaBeatrice 21-05-10 21:38

Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Klipper og limer fra bloggen min, skrev dette i dag:

Den 9. mai ble det skrevet om meg og bloggen min i papirutgaven av VG og på VG Nett.
På VG Nett var det da en direkte link til bloggen min, i forbindelse med stykket om meg.
Den linket er nå fjernet, men linkene til de andre bloggene som er omtalt finnes der fortsatt.
Hvorfor…lurer jeg på.
Det plager meg ikke akkurat, men jeg synes det var litt snodig.
Den som vil, kan jo finne frem til meg uansett, for adressen står på det ene bildet av meg, men direktelinken er altså fjernet i ettertid.
Ser nå at den artikkelen om blant annet meg på VG Nett er oppdatert i dag, 12 dager etter at den ble publisert:
Sitat:

Sist oppdatert 21.05.2010 kl. 13:47
Det er 3 timer og 20 min etter at jeg skrev dette blogginnlegget: Supersuksess for vektklubbene?
Sammenheng?
“Saken” er kommentert av Dr. Annika Dahlqvist i hennes blogg; Länken försvann

Cherry 21-05-10 21:54

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Jeg ville rett og slett sendt dem en mail og spurt hvorfor. Vi vet jo alle at VG er lavkarbofiendtlig :rolleyes:

Borghild 21-05-10 21:59

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Innlegget ditt borte - er VG kanskje betalt av professoren?

Penger, penger, penger; det står om helsa til tusentalls personer. Hadde myndighetene tatt ansvar, hadde de stoppet dette. Tenker på innlegget i bloggen din.

Du er knakende god til å skrive altså. Stå på du er en kilde til motivasjon. :):)

nellie 21-05-10 22:05

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Merkelig at de først ikke hadde noe problemer med å skrive om deg OG legge ut linken til bloggen din da. Er vel sikkert greit å skrive en mail og spørre dem om hvorfor?

Kula 21-05-10 22:17

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Det er i slike stunder jeg er stolt av aldri å ha kjøpt VG.


-

arkine 21-05-10 22:25

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
tydelig at de ikke likte det du komenterte om penger og vekttap

men stå på , du er en inspirasjon for oss alle

vi får starte en underskriftskampanje , for å få innlegget i vg , tilbake

LenaBeatrice 21-05-10 22:30

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Altså, artikkelen hvor jeg er med står der fortsatt, med tekst og bilder intakt, det er bare linken til bloggen min som er fjernet. Jeg mistenker at det ble gjort i dag da artikkelen ble oppdatert, 12 dager etter publisering.
Så vidt jeg kan se er den eneste forandringen i dag at linken til meg er borte.
Litt merkelig at dette skjedde SÅ kort tid etter at jeg skrev om "suksessen" til vektklubbene i Norge og Sverige.

Men, har nå sendt mail til journalisten som intervjuet meg, og som har skrevet artikkelen, så får vi se om det kommer noe svar :-)

Kula 21-05-10 22:31

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Innlegget er ikke fjernet. Det er linken til bloggen som er fjernet.


-

Kula 21-05-10 22:32

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Du kom meg i forkjøpet...

Hvis du får et svar, håper jeg du publiserer det!


-

LenaBeatrice 21-05-10 22:35

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Jepp, jeg publiserer et ev. svar i bloggen.
Har gjort journalisten oppmerksom på at jeg vil gjøre det også.

Iset 22-05-10 07:57

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Hehe, nå får de så det svir. Jeg liker at du ikke lar dette passere, men skriver det i bloggen, og at Annika skriver det i bloggen sin. Jeg ble derimot provosert over det siste svaret Annika fikk i bloggen sin, så det måtte jeg kommentere (mitt svar er ikke kommet med enda).

LenaBeatrice 22-05-10 08:47

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Iset: ja jeg synes dette var så innmari feig gjort av VG Nett.
Først hadde jeg tenkt at jeg ikke skulle skrive noe, men så tenkte jeg "fader heller".
Har jo selvfølgelig ingen "beviser" for noe som helst, men det er jo litt vel tilfeldig hele greia......

Iset 22-05-10 08:55

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Det er litt for tilfeldig ja. Ikke tilfeldig i det hele tatt, det nekter jeg å tro. Spennende å se hva de svarer. De er nok ikke ærlige, det blir vel et svar ala "oj er linken borte? Det må ha skjedd en feil, vi beklager så mye" osv.

LenaBeatrice 22-05-10 09:09

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Store sjanser for det ja....

Egentlig ble jeg litt forundret i utgangspunktet, da jeg ble kontaktet av denne journalisten som skrev en sak for VG. Den samme journalisten har skrevet flere av de kosthold/helse artiklene for Vektklubb.no, som jeg har kommentert/kritisert i bloggen, og pinget.
Og det hun skrev om meg og det jeg sa var jo også ganske bra synes jeg, selv om mye av intervjuet ikke kom på trykk.
Men, det er jo ikke sikkert at det er hun som har fjernet linken da.

Licota 22-05-10 09:10

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Syns dette her viser hvor lavmål VGs Vektklubbsansvarlige oppfører seg.

LenaBeatrice 22-05-10 09:17

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Licota: VG skal liksom være Norges største avis, eller er det nest største nå....

Jeg tenker som så, at de heller burde kunne svare for seg, heller enn å fjerne en link til en lavkarboblogg som min, som i sammenligning er en svært liten nettside.

Det blir jo bare for dumt å "sensurere" på den måten.

Det hadde jo vært bedre om de kom med svar på tale. Men nei.

Photobscura 22-05-10 09:48

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Den siste kommentaren der på kostdoktorn kunne ha vært eksen min :p. Mest fordi navnet stemmer, og fordi han var så opptatt av å fortelle meg at Fedon så feit ut, fordi han ikke har hake (helt til jeg klarte å google opp et bilde av han i badebukse, hehe). Men han er jo ikke lavkarbofiendtlig, da, han bare elsket å erte og motsi meg. Men jeg måtte le litt av sammenfallet.

Ellers må jeg si at dette er merkelig! Trodde de ingen ville oppdage det liksom? Sneaky.

LenaBeatrice 22-05-10 10:04

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 880118)
Den siste kommentaren der på kostdoktorn kunne ha vært eksen min :p. Mest fordi navnet stemmer, og fordi han var så opptatt av å fortelle meg at Fedon så feit ut, fordi han ikke har hake (helt til jeg klarte å google opp et bilde av han i badebukse, hehe). Men han er jo ikke lavkarbofiendtlig, da, han bare elsket å erte og motsi meg. Men jeg måtte le litt av sammenfallet.

Ellers må jeg si at dette er merkelig! Trodde de ingen ville oppdage det liksom? Sneaky.

oi oi...Fedon i badebukse! ;)

Hadde nok ikke ikke oppdaget det tror jeg, hadde det ikke vært for at jeg fikk en kommentar i bloggen i går, hvor noen spurte hvorfor det ikke var linket til meg, men til de andre bloggene i artikkelen.

Photobscura 22-05-10 10:50

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dreamy (Innlegg 880126)
oi oi...Fedon i badebukse! ;)

Hadde nok ikke ikke oppdaget det tror jeg, hadde det ikke vært for at jeg fikk en kommentar i bloggen i går, hvor noen spurte hvorfor det ikke var linket til meg, men til de andre bloggene i artikkelen.

Jepp, og han var slank som et spett :).

Men noen oppdaget det jo, det var poenget ;).
Spent på hva slags svar du får!

LenaBeatrice 22-05-10 11:30

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 880150)

Men noen oppdaget det jo, det var poenget ;).
Spent på hva slags svar du får!

Jepp, og skulle jeg ikke få noe svar, så er det jo et slags svar det også, mener jeg.

Jabba 22-05-10 16:39

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Spennende å følge med på dette! Synes også det er bra at du "graver" litt i dette....

LenaBeatrice 22-05-10 19:29

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Nytt innlegg i bloggen min ang."saken", Vektklubb - VGs nest største inntektskilde.

Kanutten 22-05-10 19:39

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dreamy (Innlegg 880280)
Nytt innlegg i bloggen min ang."saken", Vektklubb - VGs nest største inntektskilde.


:lol: Du er bare fabelaktig!! :heia:

Borghild 22-05-10 19:54

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Utrolig bra. :D

Adriane 22-05-10 22:01

Sv: Merkelig gjort av VG Nett (Vektklubb)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 880014)
Det er i slike stunder jeg er stolt av aldri å ha kjøpt VG.


-

Me too:):):):)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no