Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Bali kyllinggryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47155)

Dietta 22-03-12 23:47

Sv: Bali kyllinggryte
 
Kos deg i Belfast - og drøm om kyllimggryta du :D
Her går vi for ny runde allerede på lørdag - men denne gangen MYE større kjele ;)

Imse 31-03-12 21:00

Sv: Bali kyllinggryte
 
Dytter opp en gang til jeg, i tilfelle noen lurer på hva de skal lage seg for noe godt til uka:D

Og dere, slå i like mye vann som kokosmelk, og det blir en fantastisk kyllingsuppe!

Som gryterett er den god med blomkålris, men den trenger det ikke om man ikke vil, for den er så god slik den er.

Supera 19-04-12 02:56

Sv: Bali kyllinggryte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1227527)
Mandelsmør ja, det tenkte jeg å lage igjen, for jeg har også tenkt å prøve det i nettop slik gryte. Det er lenge siden jeg lagde sist, men det er veldig godt!

Jeg testet med mandelsmør. Kjempegodt! Smaken ble liksom litt mer balansert da.

Karrbis 02-05-12 15:15

Sv: Bali kyllinggryte
 
Denne skal jeg prøve - den ser nyydelig ut :p

Supera 02-05-12 21:45

Sv: Bali kyllinggryte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karrbis (Innlegg 1341765)
Denne skal jeg prøve - den ser nyydelig ut :p

Jeg har ikke servert den til noen som ikke liker den enda. ;)

Huldr 25-10-12 20:31

Sv: Bali kyllinggryte
 
Takk til Dietta som nevnte denne i en annen tråd! :D Tror jeg skal prøve å få lagd den i morgen, og dytter samtidig til glede for andre ;)

Men ble litt forvirret her, mener du det man får kjøpt som "karri" eller curry?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1319367)
Så flott at du likte den. :snill: Hot curry eller vanlig karri blir jo ca det samme. Jeg synes ikke det er mye forskjell på hot curry og vanlig curry. Bruker som regel hot curry, den smaker litt bedre synes jeg.

Åh, nå er det lenge siden jeg har laget denne. Tror det blir en stooor porsjon i dag. Denne gryta er enda bedre dagen etter når smakene har satt seg skikkelig.

Jeg synes "norsk" karri og curry er veeeeldig forskjellig jeg ... vet det i utgangspunktet er samme sak, men det er jo forskjellige krydder i dem. Jeg er ikke så glad i den karrismaken som er i pulver i grunnen, så tror det må bli noe currypaste av noe slag :)

Dietta 25-10-12 20:39

Sv: Bali kyllinggryte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1395875)
Takk til Dietta som nevnte denne i en annen tråd! :D Tror jeg skal prøve å få lagd den i morgen, og dytter samtidig til glede for andre ;)

Men ble litt forvirret her, mener du det man får kjøpt som karripulver eller indisk curry?Jeg synes "norsk" karri og curry er veeeeldig forskjellig altså ... vet det i utgangspunktet er samme sak, men det er jo forskjellige krydder i dem. Jeg er ikke så glad i den karrismaken som er i pulver i grunnen, så tror det må bli noe currypaste av noe slag :)

Jeg var heldig med den skjønner jeg ;)

Jeg har et norsk krydderglass som det står hot curry på. Bruker det, i tillegg til currypasta. Liker det hot.
I går fikk jeg masse krydder fra Iherb, bl.a. curry. Neste gang skal jeg prøve det :D

Supera 26-10-12 20:28

Sv: Bali kyllinggryte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1395875)
Men ble litt forvirret her, mener du det man får kjøpt som "karri" eller curry?Jeg synes "norsk" karri og curry er veeeeldig forskjellig jeg ... vet det i utgangspunktet er samme sak, men det er jo forskjellige krydder i dem. Jeg er ikke så glad i den karrismaken som er i pulver i grunnen, så tror det må bli noe currypaste av noe slag :)

Jeg kjenner ikke så mye forskjell på karri og curry... Men det er jo en krydderblanding, så litt forskjeller er det jo. Jeg pleier å bruke den som heter hot curry. Currypaste bør vel gå det også, men har ikke så mye erfaring med det.

Ladejarlen 28-10-12 14:05

Sv: Bali kyllinggryte
 
Lagde denne i går, veldig godt. Glad i sånne gryter.

Ninasju 12-04-13 09:38

Sv: Bali kyllinggryte
 
Denne fortjener å bli dyttet opp igjen. :)

vaskeklut 17-10-13 19:27

Sv: Bali kyllinggryte
 
Hipp hopp! Jeg dytter på denne fordi den er så god og jeg akkurat har lagd den :D

Supera 19-10-13 02:11

Sv: Bali kyllinggryte
 
Mmm, ja nå er det lenge siden jeg har hatt denne. Må lage den snart. :ja:

Nupsida 09-12-13 15:38

Sv: Bali kyllinggryte
 
Åååå, denne skal jeg prøve idag! Elsker kyllinggryte men har alltid laget den fra toro *kremt* Så ble så glad når jeg fant denne :D Tusen takk for flott oppskrift!

Nupsida 09-12-13 17:24

Sv: Bali kyllinggryte
 
Okei, denne var FANTASTISK!

Jeg har hatt så lyst på kyllinggryte lenge nå, men jeg har alltid brukt toro sin posemiks og den er det for mye karbohydrater. Denne er jo faktisk bedre! Tusen takk for flott oppskrift <3

Supera 09-12-13 19:46

Sv: Bali kyllinggryte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1469585)
Okei, denne var FANTASTISK!

Jeg har hatt så lyst på kyllinggryte lenge nå, men jeg har alltid brukt toro sin posemiks og den er det for mye karbohydrater. Denne er jo faktisk bedre! Tusen takk for flott oppskrift <3

Så flott å høre at du likte den. :snill:

Bali Kyllinggryte fra Toro-pose er kjempegodt. Det var en av mine favoritter før. Så jeg ble glad da jeg klarte å lage en lavkarboversjon av den. :snill:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no