Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kostholdsfilosofier (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Auguststartere 2014 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55816)

Dadda 11-09-14 12:21

Sv: Auguststartere 2014
 
Jeg starter litt på nytt nå :o Ble for mange gjester og for lite motovasjon den siste tiden. :confused:

bærrgen 11-09-14 13:04

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dadda (Innlegg 1495540)
Det du beskriver har jeg også opplevd. Akkurat som om vi ikke har det tungt nok. Blir så sint på en slik uvitenhet. Men vi skal ikke la de definere oss. Slike utsagn sier mer om dem enn om oss. Vi rister der av oss så godt vi kan :klem:

Takk Dadda :klem:

hadepasta 12-09-14 10:17

Sv: Auguststartere 2014
 
http://www.tine.no/merkevarer/gomorg...hurt-med-müsli


oioioi, nyhet i butikken! Er denne lavkarbovennlig?

Cyan 12-09-14 10:32

Sv: Auguststartere 2014
 
Et beger vil gi ca 11 gram karbohydrater, gitt at næringsinnholdet som er oppgitt gjelder totalt (yoghurt + musli). Så om den er lavkarbovennlig eller ikke kommer helt an på hva slags retning man følger. Spiser man ketogent må man nok holde seg unna, mens f.eks. jeg som lever på moderat lavkarbo fint kunne spist en sånn i nøden.

miss sophie 14-09-14 14:52

Sv: Auguststartere 2014
 
1 Vedlegg
Helgas utskeielser:
- 5 øl :o
- 4 havreknekkebrød
- 1stk. ryvita med bær, + 2 skiver brunost
- hel boks med mager vanilje Kesam og 1 kurg jordbær

Overraskende DÅRLIG samvittighet, selv om jeg tidlig bestemte meg for å endre kosthold, og ikke gå på diett :rolleyes: Hvilke utskeielser har dere andre i helgene, om dere har? Og ER mine utskeielser egentlig utskeielser mtp at det ikke er godteri eller særlig sukkerholdig, og at jeg har spist sunt ellers? (bortsett fra øllen da ;))

Merker at jeg blir ganske påvirket av forumet og partystoppere og fokus på slanking :p Menmen, gjort er gjort og spist er spist! Bake nye Nannahs i dag, og laks på menyen! OG prøve blomkålmos!:D

Vedlegg: bilde av % - diagrammet fra diett.no :eek: Det var myye mer karbo i løpet av helga enn jeg trodde!! (har ikke lagt inn før i dag)

Turid42 14-09-14 18:53

Sv: Auguststartere 2014
 
I går var jeg litt lei, og bestemte meg for å skeie ut. Ble både pizza og sjokolade. Men det jeg merker mest da, er at jeg hele tiden blir så fryktelig SULTEN! Måtte spise hele tiden, og det er jeg jo ikke vant til etter en stund på lavkarbo. Det var rett og slett slitsomt! Nei, nok er nok, gi meg fett og proteiner!

BenteR 14-09-14 19:29

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av miss sophie (Innlegg 1495775)
Helgas utskeielser:
- 5 øl :o
- 4 havreknekkebrød
- 1stk. ryvita med bær, + 2 skiver brunost
- hel boks med mager vanilje Kesam og 1 kurg jordbær

Overraskende DÅRLIG samvittighet, selv om jeg tidlig bestemte meg for å endre kosthold, og ikke gå på diett :rolleyes: Hvilke utskeielser har dere andre i helgene, om dere har? Og ER mine utskeielser egentlig utskeielser mtp at det ikke er godteri eller særlig sukkerholdig, og at jeg har spist sunt ellers? (bortsett fra øllen da ;))

Merker at jeg blir ganske påvirket av forumet og partystoppere og fokus på slanking :p Menmen, gjort er gjort og spist er spist! Bake nye Nannahs i dag, og laks på menyen! OG prøve blomkålmos!:D

Vedlegg: bilde av % - diagrammet fra diett.no :eek: Det var myye mer karbo i løpet av helga enn jeg trodde!! (har ikke lagt inn før i dag)

Nå lever jeg ketogent rett og slett fordi helsa tvinger meg til det, og slik må jeg mest sannsynlig leve resten av livet.
I mitt kosthold er det likevel plass til litt bær daglig; anser IKKE det som utskeielse men passer på at karbohydratene pr måltid ikke overstiger 5 og max 25 i døgnet.
100 gram bringebær er for eksempel bare 3,3 karbohydrater.

Øl drikker jeg ikke lenger, men Ringnes Lite er et glutenfritt øl med mindre enn 1 karbohydrat pr 100 gram og vil for mange ikke gjøre den store forskjellen en gang av og til, med mindre man drikker mye. Uansett MYE bedre enn vanlig øl. Gjengen her hjemme sier at Ringnes Lite smaker helt kurant.

Nå er jeg en av dem som mener at man ikke trenger store utskeielser/sprekker så lenge man trivst med kostholdet man har til daglig. Det er tross alt rom for å bytte ut litt karbohydrater i hverdagen slik at om man vil ha f.eks. ekstra bær, så begrenser man karbohydratene ved å f.eks. begrense meierivarer.

Brunosten er veldig rik på karbohydrater (38 gram pr 100 gram varer):eek:

miss sophie 14-09-14 21:07

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Turid42 (Innlegg 1495786)
Men det jeg merker mest da, er at jeg hele tiden blir så fryktelig SULTEN! Måtte spise hele tiden, og det er jeg jo ikke vant til etter en stund på lavkarbo. Det var rett og slett slitsomt! Nei, nok er nok, gi meg fett og proteiner!

Samme her! Kjempesulten! Og så lyst på noe godt hele tiden :rolleyes:

miss sophie 14-09-14 21:21

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1495790)
Øl drikker jeg ikke lenger, men Ringnes Lite er et glutenfritt øl med mindre enn 1 karbohydrat pr 100 gram og vil for mange ikke gjøre den store forskjellen en gang av og til, med mindre man drikker mye. Uansett MYE bedre enn vanlig øl. Gjengen her hjemme sier at Ringnes Lite smaker helt kurant. Takk for info! Greit å vite om øl-tørsten skulle melde seg :p

Brunosten er veldig rik på karbohydrater (38 gram pr 100 gram varer):eek: Fant tidlig ut at den var nei-mat. To skiver fløtemysost: 9 kh:(

Alternativ til vaniljekesam?

BenteR 14-09-14 22:30

Sv: Auguststartere 2014
 
Jeg spiser ingen meierivarer selv, og kesam bruker jeg bare i baking til gjengen min. Da bruker jeg kesam orginal.
Kesam orginal har 4 karbo pr 100 gram, mens mager vanilje kesam har 8,6 karbo pr 100 gram.
Kanskje bruke kesam orginal med ekte vanilje?

miss sophie 15-09-14 01:52

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1495809)
Jeg spiser ingen meierivarer selv, og kesam bruker jeg bare i baking til gjengen min. Da bruker jeg kesam orginal.
Kesam orginal har 4 karbo pr 100 gram, mens mager vanilje kesam har 8,6 karbo pr 100 gram.
Kanskje bruke kesam orginal med ekte vanilje?

Ah! Godt tips!! Takk&takk:) Eventuelt kan jeg prøve med Stevia vaniljedråper. Har merket meg at de lettproduktene jeg har sett på har mye mer karbo (hvorfor?), men fant ikke kesam med vanilje bortsett fra den magre typen.

bærrgen 15-09-14 08:35

Sv: Auguststartere 2014
 
Ned hele 500 gram siste uken :rolleyes: Jeg syns jeg har vært så flink at jeg burde vært belønnet med litt bedre resultater :cool: Det er bare å stå å videre ;)

Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg
Uke 3: -1,6 kg
Uke 4: -0,5 kg

Carisma 15-09-14 10:04

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av miss sophie (Innlegg 1495811)
Har merket meg at de lettproduktene jeg har sett på har mye mer karbo (hvorfor?),

Ofte erstattes fettet med sukker, eller stivelse.

missK 15-09-14 15:16

Sv: Auguststartere 2014
 
Ferdig med eksamen i dag, gikk helt greit.
Liten lettelse å få det overstått...

nellie 15-09-14 15:20

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av missK (Innlegg 1495863)
Ferdig med eksamen i dag, gikk helt greit.
Liten lettelse å få det overstått...

Hurra!:) Hva for en eksamen har du hatt?

missK 15-09-14 17:15

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1495864)
Hurra!:) Hva for en eksamen har du hatt?

Går vernepleier så har eksamen i datainnsamling og analyse, altså kartlegging av atferd..... :)

bærrgen 16-09-14 12:09

Sv: Auguststartere 2014
 
Gratulerer med overstått eksamen missK :)

ludviga 16-09-14 15:24

Sv: Auguststartere 2014
 
Hei!

Ned 400 gram denne uken, var egentlig mer tror jeg, men en planlagt sprekk på lørdag med både cider, McDonalds, smågodt og hjemmelaget pizza (!!) på lørdagen, ble resultatet noe mindre enn det jeg er vant til.

missK 16-09-14 19:16

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 1495927)
Gratulerer med overstått eksamen missK :)

Takk for dæ :)

helenemor25 17-09-14 07:18

Sv: Auguststartere 2014
 
Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

hadepasta 17-09-14 13:14

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenemor25 (Innlegg 1495975)
Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Jeg er nybegynner så har ingen gode råd å komme med selv, men mener å ha lest at det skjer av og til, og at enn bare må prøve å holde ut. Hvor lenge har det vært sånn?

langaard 17-09-14 13:36

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenemor25 (Innlegg 1495975)
Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Spiser du mye meieriprodukter, som ost, rømme og fløte?

nellie 17-09-14 20:11

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenemor25 (Innlegg 1495975)
Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Hvor lenge har det vært sånn?

missK 18-09-14 11:10

Sv: Auguststartere 2014
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenemor25 (Innlegg 1495975)
Er på et forbanna platå jeg nå :-( vekta rikker seg ikke nedover! Heller oppover :-( spiser som jeg alltid har gjort! Noen tips der ute ?

Har ikke noe annet tips enn å bare fortsette, du har jo gått ned utrolig mye, og har ikke så mye igjen. Skjønner at det er irriterende, men bare å stå på videre så løsner det kanskje plutselig. :)

hadepasta 18-09-14 17:18

Sv: Auguststartere 2014
 
2 Vedlegg
Er denne "lov" å bruke som søtning? Vil så gjerne ha noe jeg kan strø over eplekaka jeg lager. Har ikke sukrin gold, og vanlig sukrin føler jeg blir så "kaldt".


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no