Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   På 'an igjen. Kickstart? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53070)

MonaLita 16-09-12 17:50

På 'an igjen. Kickstart?
 
Hei alle sammen :) Nå er det lenge siden jeg har vært på forumet..
Gikk ned 18 kg på ketose for 2 år siden, og nå har 14 kommet på igjen. Surt.
Tenker jeg begynner igjen nå en av de nærmeste dagene.

Det jeg lurer på er om noen av dere har brukt shake som kickstart noen gang? Målet er ikke å gå ned alt på pulver, med å erstatte noen måltider per dag i noen uker (ikke alle, da dauer jeg...)

Det skal nevnes at jeg vet hvordan ketose fungerer og hvilken mat man skal spise, men jeg ønsker en liten - ja kickstart...

Synspunkter?

misslinda 16-09-12 20:03

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Hei..

Kjipt når de kommer på igjen :( Men desto bedre å få de av igjen igjen med noe som fungerer..

Jeg syns det er bedre å spise mat enn å drive med shakes, men det er jo individuelt..Har gått ned over 4 kg på de tre første ukene, så jeg vil jo si at det er en kickstart i seg selv ;) Jeg har spist en del omelett, oopsi, rent fisk/kjøtt/kylling, en god del grønnsaker og en atkins bar i uka(lørdag el søndag) og er alltid mett.. Har prøvd shakes og opplevd det at jeg blir fort sulten igjen, så jeg vil heller holde meg til mat og holde meg mett lenge ;)

Lykke til :D

jvsandem 19-09-12 09:27

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Jeg begynte min vektreduksjon med Kickstartpulveret til Campkilo, og gikk ned ca 15 kilo på de 4 ukene jeg utelukkende gikk på shakes. Gikk så opp 2,5 kilo den første uken jeg spiste mat, men har etter det gått ned noen kilo til på lavkarbo. Begynner på en ny 3-ukers på Kickstart over helgen, så får vi se. Det viktigste for meg er å holde vekten etter en slik kur, og det har fungert meget bra hittil. Mvh Jon Sandem Lavkarbohuset Norge

Newstart 24-09-12 00:39

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Hvor mye karbo er det i campkilo egentlig?:)

Gerd 24-09-12 07:39

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1385876)
Hvor mye karbo er det i campkilo egentlig?:)

50g pr 100g... og første ingrediens er fruktose.....

Newstart 24-09-12 10:25

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1385888)
50g pr 100g... og første ingrediens er fruktose.....

Åh skitt :eek:

jvsandem 26-09-12 09:15

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1385876)
Hvor mye karbo er det i campkilo egentlig?:)

Alfor mye i forhold til en ren lavkarbodiett, på en dagsdose med 200 gram pulver er det 100 gram karber. Det er en lavkaloridiett, ikke en lavkarbodiett.

Lillemy71 26-09-12 09:32

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvsandem (Innlegg 1386646)
Alfor mye i forhold til en ren lavkarbodiett, på en dagsdose med 200 gram pulver er det 100 gram karber. Det er en lavkaloridiett, ikke en lavkarbodiett.

Men reklamerer ikke campkilo med ketose? Er vel vanskelig for de fleste å komme i ketose på den mengden kh?

Jeg har dårlig erfaring med pulverkurer og vil heller anbefale trådstarter å prøve seg på en eller form med lavkarbo, med skikkelig mat. Det innebærer jo noe mer planlegging enn en pulverkur, men da får du inn de gode vanene fra dag en.

Men tror du at pulver er noe for deg så kjør på, bare husk at de fleste kurer ikke er lavkarbo og skal du da kombinere med mat må du tenke lavkalori og ikke pøse på med fett. Husk også at det har noe å si hvor kh kommer fra (spesielt om man f.eks. er insulinresistent) og campkilo f.eks har mye fruktose og fruktose er om mulig verre en raffinert sukker.

jvsandem 26-09-12 09:53

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1386648)
?

Men reklamerer ikke campkilo med ketose? Er vel vanskelig for de fleste å komme i ketose på den mengden kh?

Jeg har dårlig erfaring med pulverkurer og vil heller anbefale trådstarter å prøve seg på en eller form med lavkarbo, med skikkelig mat. Det innebærer jo noe mer planlegging enn en pulverkur, men da får du inn de gode vanene fra dag en.

Men tror du at pulver er noe for deg så kjør på, bare husk at de fleste kurer ikke er lavkarbo og skal du da kombinere med mat må du tenke lavkalori og ikke pøse på med fett. Husk også at det har noe å si hvor kh kommer fra (spesielt om man f.eks. er insulinresistent) og campkilo f.eks har mye fruktose og fruktose er om mulig verre en raffinert sukker.

For meg var denne kuren det jeg trengte for å komme igang, og ikke minst det som gjorde at jeg landet på lavkarbo i ettertid. Du kommer i ketose grunnet underskudd på kalorier. Totaltallet her ligger på 800 kalorier i døgnet. Og ifølge leger jeg har spurt er det ingen forskjell på ketose grunnet lavkalori eller lavkarbo, selv om enkelte her inne synes å mene at det er en forskjell. Jeg har som sagt hatt suksess med denne kuren, men det er helt og holdent opp til hver enkelt hva hun eller han vil prøve, så jeg vil ikke anbefale det ukritisk, det er viktig at man setter seg godt inn hva kuren går ut på, og det krever stor selvdisiplin og viljestyrke.

Lillemy71 26-09-12 11:00

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvsandem (Innlegg 1386652)
For meg var denne kuren det jeg trengte for å komme igang, og ikke minst det som gjorde at jeg landet på lavkarbo i ettertid. Du kommer i ketose grunnet underskudd på kalorier. Totaltallet her ligger på 800 kalorier i døgnet. Og ifølge leger jeg har spurt er det ingen forskjell på ketose grunnet lavkalori eller lavkarbo, selv om enkelte her inne synes å mene at det er en forskjell. Jeg har som sagt hatt suksess med denne kuren, men det er helt og holdent opp til hver enkelt hva hun eller han vil prøve, så jeg vil ikke anbefale det ukritisk, det er viktig at man setter seg godt inn hva kuren går ut på, og det krever stor selvdisiplin og viljestyrke.

Ahhh ok, var egentlig bare det med ketosen jeg lurte på.

Selv har jeg brent meg på slike pulverkurer for de inneholder en del sukker/Fruktose (samt masse annet uhumskheter) og jeg er insulinresistent og må passe nøye på hvor alle kh kommer fra. Sier seg selv at et så lite kaloriinntak mest sannsynlig vil gi en rask nedgang, selv sverger jeg heller til fettfaste som kickstart (eller evt en oppkarbing).

synsegulla 27-09-12 10:57

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1386676)
Ahhh ok, var egentlig bare det med ketosen jeg lurte på.

Selv har jeg brent meg på slike pulverkurer for de inneholder en del sukker/Fruktose (samt masse annet uhumskheter) og jeg er insulinresistent og må passe nøye på hvor alle kh kommer fra. Sier seg selv at et så lite kaloriinntak mest sannsynlig vil gi en rask nedgang, selv sverger jeg heller til fettfaste som kickstart (eller evt en oppkarbing).

Hva er fettfaste? Jeg strever med å komme i ketose igjen etter ferien og håper det finnes en god måte å få det til på. Jeg har fremdeles over 20 kg igjen og synes det er vanskelig å finne ut hvor skoen trykker når resultatene uteblir. Kan fettfaste være et alternativ for å få igang forbrenningen min tror du?

Imse 27-09-12 11:09

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1387067)
Hva er fettfaste? Jeg strever med å komme i ketose igjen etter ferien og håper det finnes en god måte å få det til på. Jeg har fremdeles over 20 kg igjen og synes det er vanskelig å finne ut hvor skoen trykker når resultatene uteblir. Kan fettfaste være et alternativ for å få igang forbrenningen min tror du?

Søk på fettfaste her inne, så finner du noen tråder med gode tips.

Jeg gjennomførte fettfaste i starten av juli tror jeg det var, etter stillestand siden oppstart i mars. Da løsnet det. Holdt på i 5 dager. Åt ca 1000kalorier om dagen, 5 måltider a 200kalorier. Ca 80% fra fett. Man kan feks spise 30g macademianøtter 5 ganger om dagen, kremost med fløte osv.. Ikke noe spennende mat, og veldig lite mat. Man tenker på mate HELE tiden. Men det funka, for etter det begynte jeg å gå ned.

synsegulla 27-09-12 12:05

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1387073)
Søk på fettfaste her inne, så finner du noen tråder med gode tips.

Jeg gjennomførte fettfaste i starten av juli tror jeg det var, etter stillestand siden oppstart i mars. Da løsnet det. Holdt på i 5 dager. Åt ca 1000kalorier om dagen, 5 måltider a 200kalorier. Ca 80% fra fett. Man kan feks spise 30g macademianøtter 5 ganger om dagen, kremost med fløte osv.. Ikke noe spennende mat, og veldig lite mat. Man tenker på mate HELE tiden. Men det funka, for etter det begynte jeg å gå ned.

Takk. Kom ikke på at jeg selvsagt kan søke her inne. Det tror jeg jammen meg at jeg skal prøve. Jeg overlever fint på lite spennende mat, jeg liker det meste og har ikke stort behov for variasjon. Men sult tåler jeg dårlig. Dette skal jeg lese meg opp på før jeg setter i gang :)

Imse 27-09-12 12:09

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1387088)
Takk. Kom ikke på at jeg selvsagt kan søke her inne. Det tror jeg jammen meg at jeg skal prøve. Jeg overlever fint på lite spennende mat, jeg liker det meste og har ikke stort behov for variasjon. Men sult tåler jeg dårlig. Dette skal jeg lese meg opp på før jeg setter i gang :)

Mat jeg syntes var godt på fattfaste var macadamianøtter, godt å ha noe å knaske på.
2 cream cheese muffins er og godt, og teller som et måltid.
Etter noen dager laget jeg oppsier og spiste med salami og majones.

Og ha vekt tilgjengelig, alt MÅ veie og telles. Men det er jammen bare 5 dager.

synsegulla 27-09-12 12:20

Sv: Påan igjen. Kickstart??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1387090)
Mat jeg syntes var godt på fattfaste var macadamianøtter, godt å ha noe å knaske på.
2 cream cheese muffins er og godt, og teller som et måltid.
Etter noen dager laget jeg oppsier og spiste med salami og majones.

Og ha vekt tilgjengelig, alt MÅ veie og telles. Men det er jammen bare 5 dager.

Det skal jeg klare :) Tusen takk nok en gang Imse for gode råd :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no