Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   -Oktobertråden- Slank til jul! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21566)

K`s choice 21-09-08 13:52

-Oktobertråden- Slank til jul!
 
NÅ tar jeg tak, og skal bli slank(ere) til jul. Starter for fullt i morra, og vil daglig(så langt det er mulig) skrive et lite "dagbokinnlegg" her. Veiedag er fredag, vekt skrives inn. Jeg vet ikke hva jeg veier nå, men veier meg ikke før fredagen.

Flere som tar tak nå når det snart er oktober? Bli med på Oktobertråden!

Kitt 21-09-08 14:08

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Tror jeg slenger meg med her.:)
Hadde en full bukplastikk med sammensying av muskler for 2 år siden. 14. november skal det rettes opp litt småtteri etter denne operasjonen og jo lavere vekta er på den tiden, jo bedre blir resultatet.:D

Har holdt på for fullt med runde 2 siden 11. august og har gått ned 5.1 kg siden det. Skulle så gjerne ha fått unna like mye eller mer før den 14.11.

Litt ekstra press og støtte på veien er alltid velkomment!:heia:

K`s choice 21-09-08 14:11

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Supert! To er dobbelt så bra som èn ;)

ZitCom 21-09-08 14:26

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jeg starter også i morra, altså mandag, så det skal bli interessant!
Må innstille meg i løpet av dagen for å få dette til å gå, men har man egentlig noe valg? Vekta ligger nå på 115kg, og jeg skal holde på til rundt sommertiden.

Så da er vi tre :D

Kitt 21-09-08 14:28

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jo fler, jo bedre!:D

nøtta 21-09-08 14:29

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
ja du har et valg ;) jeg tror det er viktig og ta et bevist valg for å lykkes :)

:heia:

ZitCom 21-09-08 14:53

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 540600)
ja du har et valg ;) jeg tror det er viktig og ta et bevist valg for å lykkes :)

:heia:

Joda, såklart, har alltid et valg! Men hva som er riktig, eller galt, valg, er vi nok enige om :)

arkine 21-09-08 22:39

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
hiver meg på
på fredag skulle jeg ned de sisste 5 kiloene
veide meg på morran i dag ,, så nå skal jeg ned de sisste 7 kiloene
sukk,, 2 vafler ,og to vanlige brødskiver ,,dette var straffen..
vet jo at det bare er vann ,,men vann tar minst en uke og bli kvitt

sånn har jeg holdt på nå i hele sommer og høst 3 ,,4 kilo ned
2,,3 kilo opp ..virker som kroppen min ikke vil ned mer
jaja begynner på nytt i morgen

Titti 21-09-08 23:15

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Hiver meg på jeg også! :ja:
Er akkurat der du er Arkine, opp og ned og tilbake igjen....

scartz 22-09-08 12:52

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jeg er med! Men veier meg på mandager. 91,5 kg sa vekta igår.. Begynner nå på 3 uka på ketolysekuren. Første målet er under 90!! Kroppen min tviholder på akkuratt disse kiloene, nekter meg å se 80 sonen!

But we can do it!! :D

har såvidt begynt å forbrenne fett igjen (dumme sausen i kinamaten som ødela.. trodde jeg var så flink å bytta risen med en bolle salat! :P) så nå skal kiloene rulle av!! :D *krysser fingrene* ;P Imorgen skal jeg bake lavkarbo brød, så dette blir bra :) *I totally feel it*

Tulla 81 22-09-08 15:20

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jeg er også med!
Jeg var med på maitråden, junitråden, augusttråden, septembertråden og nå kliner jeg til med oktobertråden også!
Jeg har hatt null motivasjon i det siste, men skal ned de siste 10 kiloene. Dette håper jeg å klarer innen 28.11!!!
Det er 9 uker til, så det er bare å sette i gang. Gikk inn i ketose i dag og har veiedag på fredag!

Lykke til alle sammen!

Titti 22-09-08 15:31

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
:heia:

K`s choice 22-09-08 20:28

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Flotters at dere henger dere med!

Idag spiste jeg to speilegg med hvitost til frokost, en stor salat til lunsj, og torsk med grønnsaker til middag. Nå skal jeg lete opp ei oppskrift på lapper uten cc(for-det-har-jeg-ikke), og kanskje bake et brød.

Gruer meg til veiedag.. :(

ZitCom 22-09-08 23:16

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jadda! Starta i dag selv, som jeg sa! Ganske rart egentlig, for jeg er ikke vant til sånn mat i det hele tatt :p Gikk glipp av frokosten pga forsoving, men til lunsj blei det salat og et kyllinglår. Middag blei kjøttdeig m/ost og grønnsaker! Dette er jo faktisk noe jeg har spist før også når jeg tenker meg om.. hehe.

Veiing er egentlig ikke noe jeg tenker på, når jeg merker at buksa er større, da har jeg gått ned :)

Lykke til alle sammen!

Aryana 23-09-08 10:19

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jeg hiver meg også på denne! Begynte i slutten august og har til nå gått
ned 6 kg:) Håper på å klare 10 til før jul!

Tulla 81 23-09-08 11:23

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aryana (Innlegg 541667)
Jeg hiver meg også på denne! Begynte i slutten august og har til nå gått
ned 6 kg:) Håper på å klare 10 til før jul!

Jøss og grattis med 6 kilo sinde slutten av august! Dette ser jo meget bra ut!
Jeg skulle starte denne uken, men klarte ikke i går heller!!! I dag har jeg allerede spist druer og da er dagen i dag også kjørt!
I morgen er det jobbgreier etter jobb med pizza og øl... Dette er faen meg ikke enkelt! Jeg vil alltid være med å få med meg alt også, så å sitte hjemme er ikke noe for meg!!!!
Jeg begynner IGJEN på torsdag og da er det ingen bønn!!!! Jeg har en dato som er 28.11 og da har jeg JULEBORD. Skal ned 10 kilo innen den tid! Da vil jeg være lekker og smekker.....

Lykke til alle sammen!

scartz 23-09-08 11:41

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
trokka på vekta idag morres, og YESS, en halv kilo lettere ! :P Må rette på den der vekt-linjalen min.... wohooo!

Aryana 23-09-08 14:22

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81 (Innlegg 541763)
Jøss og grattis med 6 kilo sinde slutten av august! Dette ser jo meget bra ut!
Jeg skulle starte denne uken, men klarte ikke i går heller!!! I dag har jeg allerede spist druer og da er dagen i dag også kjørt!
I morgen er det jobbgreier etter jobb med pizza og øl... Dette er faen meg ikke enkelt! Jeg vil alltid være med å få med meg alt også, så å sitte hjemme er ikke noe for meg!!!!
Jeg begynner IGJEN på torsdag og da er det ingen bønn!!!! Jeg har en dato som er 28.11 og da har jeg JULEBORD. Skal ned 10 kilo innen den tid! Da vil jeg være lekker og smekker.....

Lykke til alle sammen!



Takk:) Har aldri gått ned så fort, har jo som de fleste prøvd noen kurer før.
Jeg hadde det akkurat som deg da jeg skulle begynne, man føler at det aldri passer. Etter flere uker fant jeg plutselig ut at nå er det nok og begynte neste morgen. Tre dager etter var vi på hyttretur i Danmark og det gikk faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Var i ketose hele turen!:D Man kan være med på det meste bare man planlegger litt i forkant. Kanskje du kan spise noe annet enn pizza på jobbfesten? Hvitvin er jo et alternativ til øl som du kan drikke litt av.
bare tenk på hvor flott du blir på julebordet hvis du begynner nå;)
Lykke til!

susasa_s 23-09-08 15:14

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
heihei:)
Jeg hiver meg på her jeg og:) skal begynne på ketolyse kuren på torsdag! begynte på den for litt siden, men måtte slutte pga. en operasjon. er nå super giret på å begynne på igjen:):)

indi 23-09-08 16:13

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81 (Innlegg 541763)
Jøss og grattis med 6 kilo sinde slutten av august! Dette ser jo meget bra ut!
Jeg skulle starte denne uken, men klarte ikke i går heller!!! I dag har jeg allerede spist druer og da er dagen i dag også kjørt!
I morgen er det jobbgreier etter jobb med pizza og øl... Dette er faen meg ikke enkelt! Jeg vil alltid være med å få med meg alt også, så å sitte hjemme er ikke noe for meg!!!!
Jeg begynner IGJEN på torsdag og da er det ingen bønn!!!! Jeg har en dato som er 28.11 og da har jeg JULEBORD. Skal ned 10 kilo innen den tid! Da vil jeg være lekker og smekker.....

Lykke til alle sammen!

Akkurat sånn har jeg det og! Den der teite motivasjonen... Men i dag har ejg begynt, riktignok med en hotellfrokost med brød, men så, ED-mat og lavkarbo... Dette gikk jo såååå fint før sommeren! Rart det der med å komme inn i vanen, så mye lettere når en er i gang. Nå har jeg mindre å gå ned og, enn forrige gang jeg startet, det er liksom ikke noen sak å finne stilige klær, kondissen er på topp, og jeg føler meg jo fin... Mangler bare den der motivasjonen...
Men I DAG altså, er jeg i gang. Det er tre måneder og to dager til julaften, det burde bety mulighet for å gå ned sånn omtrent ti kilo.
Lykke til til oss:)

MamaMariposa 23-09-08 19:32

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Jeg er med. Er nå på min andre dag med ketolyse egenkomponert... I går 22 sept veide jeg 89,1 kg. Jeg skal til London 4 desember, da forventer jeg at jeg ha gått ned endel så jeg kan shoppe litt nye klær i "normale" størrelser:o

K`s choice 23-09-08 22:53

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Dagen idag: Ketolysebrød med hvitost til frokost, salat med feta og skinke til lunsj, omelett med bacon, ost, ketobrød og litt tomat til middag, og ketobrød til kvelds. Litt mye brød merker jeg. Men stor opptur å spise "brød" på Ketolyse, det har jeg ikke bakt før. Skal sjekke stix før jeg legger meg, kan jo håpe..

Tenk så smekre vi blir i julekjolen da dere! :rolleyes:

Tulla 81 24-09-08 12:44

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aryana (Innlegg 541834)
Takk:) Har aldri gått ned så fort, har jo som de fleste prøvd noen kurer før.
Jeg hadde det akkurat som deg da jeg skulle begynne, man føler at det aldri passer. Etter flere uker fant jeg plutselig ut at nå er det nok og begynte neste morgen. Tre dager etter var vi på hyttretur i Danmark og det gikk faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Var i ketose hele turen!:D Man kan være med på det meste bare man planlegger litt i forkant. Kanskje du kan spise noe annet enn pizza på jobbfesten? Hvitvin er jo et alternativ til øl som du kan drikke litt av.
bare tenk på hvor flott du blir på julebordet hvis du begynner nå;)
Lykke til!

Bra at det ikke er bare jeg som sliter med motivasjonen, selv om det er en mager trøst...
Jeg begynner i morgen, og da er det full spiker. Jeg har som sagt 10 kilo igjen, så jeg SKAL klare dette innen julebordet. Da skal jeg unne meg selv en nydelig kjole og utstyr! Åh... Kjenner jeg gleder meg nå!

Det jeg kan trøste meg med er at 3 mnd uten lavkarbo og jeg har "bank i bordet" ikke gått opp noe...!! Det er vel dette som er hvileputen min tenker jeg!

Skal henge meg på 100% på denne tråden nå, og har veiedag fredag 3. oktober første gang...

Ha en fin høstdag alle sammen!

K`s choice 24-09-08 22:49

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Dagen i dag: Ketobrød med ost til frokost, salat til lunsj, og lapper til middag. Kjedelig? Tja, men det er befriende å ikke være særlig sulten :D

scartz 24-09-08 22:53

Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
 
Har bakt meg brød og rundstykker, så imorgen blir det frokost/lunsj. Tenkte å kjøpe meg egge- og rekesalat til å ha på. Den hvite som ofte selges i delikatessen, noen som vet om den er spisbar? Eller om det kanskje er tilsatt noe sukker i ? :confused: Den er så utrolig god :D

Hvis den ikke er brukbar, lager jeg min egen.. har funnet oppskrift.. Men mer lettvint å kjøpe ferdig... :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no