Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Te - elsker søt te (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48460)

Monja66 05-10-11 21:29

Te - elsker søt te
 
Hjelp...hvordan kutte ut suketter i teen ?:mad:

TigerTove 05-10-11 21:30

Sv: Te------elsker te
 
Flytende stevia fra iherb ;)

Monja66 05-10-11 21:52

Sv: Te------elsker te
 
Takk :=) men smaker det søtt og hvor får man kjøpt det ?

TigerTove 05-10-11 21:54

Sv: Te------elsker te
 
Det smaker søtt :) jeg har denne og bruker to dråper i en tekopp.

hermanlizm 05-10-11 22:50

Sv: Te------elsker te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1223412)
Det smaker søtt :) jeg har denne og bruker to dråper i en tekopp.

Hvis du handler og skriver i rabattkodefeltet før sjekk ut "YEP084" får du også 5$ i rabatt på første bestilling:) generelt kjapp levering. 10-14 dager.

Yrla 06-10-11 01:17

Sv: Te------elsker te
 
Smaker fælt i forhold,da. Prøv uten søtning tre dager. Da vil du kjenne tesmaken som god i seg selv, eller du kan bruke noe oppi, cocosa, fløte, soyamelk..

Modezty 06-10-11 09:25

Sv: Te - elsker søt te
 
Jeg har stevia med peppermynte fra iherb (sweet leaf tror jeg merket heter) - og liker det veldig godt! Har bestilt vaniljesmak og en nøytral i tillegg nå, spent :)

smgj 06-10-11 10:14

Sv: Te - elsker søt te
 
Drikker grønn te - bar (eller med litt FOS - prebiotika).

Bokhylle 06-10-11 13:52

Sv: Te - elsker søt te
 
Jeg bruker "naturell" stevia i pulverform i teen. Ikke i alle teer, men i de hvor det er godt med litt søtt. Smaker fortreffelig :)

Klara 06-10-11 15:36

Sv: Te - elsker søt te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje! (Innlegg 1223820)
Jeg bruker "naturell" stevia i pulverform i teen. Ikke i alle teer, men i de hvor det er godt med litt søtt. Smaker fortreffelig :)

Samme her! Smaker helt topp!

Til peppermyntete synes jeg også at sukrin fungerer bra, den litt kalde smaken til Sukrin kommer til sin rett der!

index 07-10-11 21:37

Sv: Te - elsker søt te
 
Hvorfor skal du kutte ut suketter i teen? Jeg bruker 5-6 Natreen suketter i min kopp med grønn te, og synes det er helt topp. Etter hva jeg forstår så skal ikke Natreen påvirke blodsukkeret?

Dollsine 07-10-11 21:44

Sv: Te - elsker søt te
 
Jeg har sluttet med suketter (natreen, splenda) i te og gått over til stevia. Jeg vet ikke om sukettene gjorde noe med blodsukkeret men jeg merker i alle fall ingen trang til/sug etter te når jeg var sliten e.l, slik jeg hadde mye av før. Da var ofte te helt nødvendig for å kunne komme i gang og fungere på dagene. Dess mer sliten - dess større behov for te. Jeg drikker ikke kaffe forresten. Etter først å ha prøvd te uten søtstoff, har jeg nå i stevia som sagt. Jeg har ikke behov for te på samme måte som før, og det må være sukettene - kan ikke forstå annet.

Imp 07-10-11 22:13

Sv: Te - elsker søt te
 
Har du prøvd å ikke trekke teen så lenge? Etter at jeg begynte med det trenger jeg ikke noe søtt i teen, da er det kun smaken til teen jeg bryr meg om. (En gang i tiden måtte jeg ha tre ts sukker i teen min...pluss melk!)

smgj 07-10-11 22:28

Sv: Te - elsker søt te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1225061)
Har du prøvd å ikke trekke teen så lenge? Etter at jeg begynte med det trenger jeg ikke noe søtt i teen, da er det kun smaken til teen jeg bryr meg om. (En gang i tiden måtte jeg ha tre ts sukker i teen min...pluss melk!)

Det hjalp meg også. I stedet for 3 min trekking så er det mer 30 sek... Og da slipper man (med sort te iallfall, grønn te har ikke samme problem) den bitre smaken som krever dekking av noe søtt.

Yrla 07-10-11 23:57

Sv: Te - elsker søt te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1225029)
Hvorfor skal du kutte ut suketter i teen? Jeg bruker 5-6 Natreen suketter i min kopp med grønn te, og synes det er helt topp. Etter hva jeg forstår så skal ikke Natreen påvirke blodsukkeret?

Natreen er ikke sunt. Sikkert derfor. Tagatose, sukrin og stevia derimot er det ikke grunn til å være redd for å bruke. Med natreen kan man lettere komme opp i for høye doser i forhold til hva kroppen har godt av.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no