Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Ziggy sine polarbrød-lapper (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25131)

Trois 01-04-09 12:08

Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Hvor er det blitt av oppskriften? Tenkte jeg skulle bake litt i dag men finner ikke igjen den oppskriften jeg pleide å bruke.

lokkebiff 01-04-09 12:18

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
- 150 gr cottage cheese (1/2 boks)
- 75 til 90 gr revet ost (ca. 1,5- 2,0 dl)
- 3 stk egg
- Salt, pepper, pizzakrydder, oregano, basilikum mv.

Stivpisk eggehvitene med litt salt for å få de skikkelig stive.

Mos Cottage Cheese, krydder og eggeplommene sammen med en stavmikser, eller klem det ut med en skje. Vend så den krydrete eggeplomme/cottage cheese blandingen og den revne osten forsiktig inn i de piskede eggehvitene med en slikkepott til en jevn deigrøre, slik at alt blir fordelt i eggehvitene i maks 1 minutt, ellers kan de stivpiskede eggehvitene "falle sammen".

Du kan også kutte opp f.eks. skinkebiter eller stekte baconbiter og blande det inn i røren, om du vil det, men det beste er nok å ha en skje med deigrøra på bakepapiret først, deretter ha på ønsket fyll, for så å dekke over med mere deigrøre.

Settes på en stekeplate med bakepapir med spiseskje. Jeg har på litt mere pizzakrydder el.l. etter at jeg har laget lappene på stekeplaten, syns de ser best ut da.

Lag ca 8- 10 slike OE Polarbrød lapper, alt etter hvor store/små du vil ha dem. Husk at de "flyter" ut under steking. Stekes midt i ovnen på ca 175°C i ca. 25 minutter eller mere, til de har fått en gyllenbrun farge.

Smaker godt med pølse, ost, skinke og majones mv.

Trois 01-04-09 12:19

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
Tusen takk, da er jeg i gang med bakinga :)

ixi 03-04-09 22:18

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
Hvordan fungerer dette i varmluftsovn? Går det bra å steke dem der også?

Thaleia 04-04-09 00:48

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ixi (Innlegg 693864)
Hvordan fungerer dette i varmluftsovn? Går det bra å steke dem der også?

Gikk helt fint da jeg gjorde det. Er sikkert lurt å ha litt lavere temperatur i varmluftsovn.

ixi 04-04-09 21:30

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thaleia (Innlegg 693982)
Gikk helt fint da jeg gjorde det. Er sikkert lurt å ha litt lavere temperatur i varmluftsovn.

Supert! :stortsmil

Janis 09-06-09 11:59

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
Hva blir karb på disse?

snopungen 15-11-09 11:29

Sv: Ziggy sine Polarbrød Lapper
 
Disse var veldig gode:):) hvor lenge kan man oppbevare disse og hvordan bør man oppbevare de?:)

Alkazelters 17-11-09 18:05

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Jeg vil annta at det er lurt å oppbevare disse i kjølskap, tatt i betraktning at det er både ost og cottage Cheese i de. Angående hvor lenge, så er det vel en vurdering du får gjøre selv. Det går sikkert ann å fryse de også.

Almyrida 29-11-09 21:11

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Blir disse myke som brød liksom? Hørtes utrolig gode ut da!!

agurken 04-01-10 20:53

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Disse står i ovnen nå, lukter himmelsk!! Snek meg til å bytte ut halvparten av CC med Tine hvitløksost, og slo til med litt skinke i røra. Gleder meg, for jeg har så lyst på noe godt!! :)

Imse 04-01-10 21:15

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Almyrida (Innlegg 801316)
Blir disse myke som brød liksom? Hørtes utrolig gode ut da!!

Ja, de blir myke. Jeg oppbevarer de i en pose på kjøkkenbenken, da smaker de best. Dessuten blir de spist opp så fort at det ikke gjør noe. Helt fantastiske med salami, majones og agurk.

raskall 06-01-10 19:09

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Jeg har noen slike i ovnen nå. Første forsøk. Jeg er fryktelig spent og klarer vel neppe å vente med å smake til de blir kalde. Røra smakte i hvertfall kjempegodt.

Blir nok noen slike med Rekesalat på i kveld. :)

pia3 14-04-10 19:36

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
jeg bruker denne oppskriften til pizza bunn:)) veldi godt:D

*pippi m gutt og jente* 09-05-10 19:40

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Hvor mange karber pr lappe? Hørtes snadder ut:))

Sisteinnsats 09-05-10 19:50

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Smaker de mye CC? http://www.blokksberg.com/images/smilies/iiik.gif
Ellers hørtes jo dette utrolig enkelt og godt ut!

Og hvor mange karb blir det? http://www.blokksberg.com/images/smi...cratchhead.gif

Imse 09-05-10 20:55

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Hele porsjonen inneholder 3-4g karber og du spiser jo ikke alt på en gang.

Om du kjenner smaken av copttage cheese, så er du god, for den skal moses fint, og cottage cheese er jo bare mager ferskost;) Stek de godt, så blir de ikke svampete. Jeg synes de er veldig gode om jeg slenger litt linfør og kli i røra og sesamfrø på noen. De med sesamfrø legger jeg i fryseren til hamburgerbrød.

Beatrixie 30-05-10 20:27

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Jeg lagde polarbrød med cc idag,men lappene ble ganske så flate. Smaken var det ikke noe å si på:)
Jeg hadde et beger mager kesam som gikk ut på dato,så jeg smelte i hop en ny røre med 5 egg og et beger mager kesam(ja jeg vet at man ikke skal bruke mager-ost på ketolyse:p) pluss resten av oppskriften.
Disse lappene hevet seg mye bedre under stekingen og ble luftigere enn de første.

LiseKristin 30-05-10 21:03

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Kan man bruke litt natron for å få heve-effekt? bakepulver funker vel bare sammen med noe mel-aktig, men Natros eser el på fuktighet?

tara67 05-04-11 17:41

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Godt :-)

Line333 22-06-11 20:56

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Jeg kan ikke skjønne at dette blir brød, blir det ikke mer en type omelett? :)

Charlott 22-06-11 21:37

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Line333 (Innlegg 1145409)
Jeg kan ikke skjønne at dette blir brød, blir det ikke mer en type omelett? :)

Kan sammenlignes med en type lapper :) Men, de er veldig anvendelige og brukes derfor som brøderstatning - til å lesse pålegg på :D

Roverenka 04-07-11 14:51

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Glær meg til å prøve..Godt med variasjon...:-))

alvepiken 05-07-11 16:46

Sv: Ziggy sine polarbrød-lapper
 
Skal absolutt bakes i dag eller i morgen, trenger "brød" av noe salg og da synes jeg de her er veldig greie :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no