Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Cottage cheese med kanel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25081)

Kristina S 28-03-09 02:37

Cottage cheese med kanel
 
Jeg har skikkelig dilla på cottage cheese for tiden. Kan gjerne spise en hel boks med kanel på til kveldsmat. Vet noen om det finnes karb'er i kanel? Bør jeg være bekymret? Har aldri hørt om noen andre som spiser kanel på Atkins.

Linn H 28-03-09 08:54

Sv: Cottage cheese med kanel
 
kanel er ok:)

Vibeke-67 28-03-09 10:29

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Dette er jo helt topp, for kanel hjelper på forbrenningen. Nå husker jeg ikke helt hva den gjør, om den hjelper på å holde blodsukkeret stabilt. Men legen på Fedon-klinikken anbefalte meg faktisk kanel. Så kjør på! :heia:

Impulsiw 28-03-09 16:34

Sv: Cottage cheese med kanel
 

Spiste det selv i dag...blandet i litt sukkerfritt syltetøy..og kanel :sikle:

Inger85 29-03-09 22:23

Sv: Cottage cheese med kanel
 
stemmer at kanel kan senke blodsukkeret, men leste et sted at man må innta ganske store mengder per dag for at det skal gi noen effekt. Det er vel sjelden man kommer opp i flere grams dagsinntak av kanel. :/ men uansett, det kan iallefall ikke skade da tenker jeg ;) kanel er godt!

mie50 30-03-09 14:02

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristina S (Innlegg 689611)
Jeg har skikkelig dilla på cottage cheese for tiden. Kan gjerne spise en hel boks med kanel på til kveldsmat. Vet noen om det finnes karb'er i kanel? Bør jeg være bekymret? Har aldri hørt om noen andre som spiser kanel på Atkins.


Kanel stabiliserer blodsukkeret,,,og øker forbrenningen:-)
Spis i vei...
Hilsen Mie

Anne 30-03-09 15:48

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Jeg vile vært mer bekymret for en HEL boks med Cottage Cheese til kvelds...:p, men kanel er bare sunt . :)

Kristina S 01-04-09 00:07

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Hvorfor det? :) Er jo bare 4,5 karbo i hele boksen og 280 kcal. Du mener det blir for lite variasjon i kostholdet?

Anne 01-04-09 13:29

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Jeg tenkte kanskje det var litt mye Protein i en hel boks, men det avhenger jo av hva du har spist tidligere på dagen.:)

Mente vel egentlig bare å si at ikke bekymre deg for kanelen:)

Impulsiw 01-04-09 13:31

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Inger85 (Innlegg 690813)
stemmer at kanel kan senke blodsukkeret, men leste et sted at man må innta ganske store mengder per dag for at det skal gi noen effekt. Det er vel sjelden man kommer opp i flere grams dagsinntak av kanel. :/ men uansett, det kan iallefall ikke skade da tenker jeg ;) kanel er godt!

Jeg har hørt det ikke skal så mye til jeg..Men det er jo bare å prøve hvis man har BS apparat :D

Kristina S 02-04-09 00:24

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Hm.... Godt poeng anne :) Får prøve å se om det har noen effekt på vekttapet. :)

Zincite 02-04-09 11:29

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Mat og helse har en ganske lang artikke om kanel her :) Står at bl.a
Sitat:

...enkelte kryddere kan øke aktiviteten til hormonet insulin, slik at kroppen kan utnytte sukkeret i maten mer effektivt. I flere forsøk ble insulinaktiviteten målt i nærvær av bestemte matvarer. De fleste viste ingen virkning, men
Sitat:

tre kryddere og en urt tredoblet aktiviteten: kanel, kryddernellik, gurkemeie og laurbærblad.
Kanel hadde størst effekt, og bare et dryss var nok. Denne virkningen kan bidra til å redusere høyt blodsukker. Nyere forskning har bekreftet disse resultatene.
Klønete sitering, men klarte ikke endre det :)

Zincite 02-04-09 11:41

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Og med tanke på den diskusjonen som var rundt kumarin for noen år siden, så kan det jo være en ide å kjøpe ceylon-kanel om forbruket er høyt :) Den inneholder mye mindre kumarin slik jeg har forstått det.

syvsøstre 22-04-09 10:37

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Hei :O)

Cottage cheese er kjempegodt! Spiser det mye jeg også, men husk at 4.5 karbo pr 100 g blir 13.5 karber for en hel boks :O)

Lykke til videre nedover i vekt :O)

Imse 22-04-09 10:40

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av syvsøstre (Innlegg 704588)
Hei :O)

Cottage cheese er kjempegodt! Spiser det mye jeg også, men husk at 4.5 karbo pr 100 g blir 13.5 karber for en hel boks :O)

Lykke til videre nedover i vekt :O)

Hva slags cottage cheese spiser du da? Tine sin inneholder nemlig bare 1.5karber pr 100g. Men man bør kanskje ikke spise for mye cottage cheese. Jeg spiser maks en gang om dagen og alltid noe fettrikt attåt, feks 100g cottage cheese og 50g creme fraiche også drikker jeg kaffe med eggemjølk i for å få nok fett.

Nessimelle 04-05-09 17:53

Sv: Cottage cheese med kanel
 
Jeg har også fått dilla på CC, men det jeg gjør er å blande 200g frossen frukt med en 1/2 bx CC, en neve mandler, natraen og kanel. Alt dette slenger jeg i blenderen..nam (så dette på bedreviteren.no og måtte bare prøve det ;))


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no