Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hjertebank/urytmisk puls? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22596)

Impulsiw 07-12-08 18:04

Hjertebank/urytmisk puls?
 
Jeg har ubehag med hjertebank og urytmisk hjerte når jeg spiser under 40 karber om dagen. Tar magnesium og kalium 3 ganger daglig og omega3 kapsler.
Nå er jeg tom for råd for å få hjertet i "vater". Slet med det forrige gang jeg levde lavkarbo også. Det gikk over da jeg spiste mer karber... Det er fryktelig ubehagelig og jeg er redd for å få "hjerteproblemer".

Noen råd anyone?

Alyssa 08-12-08 12:09

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Dette har jeg også slitt mye med.
Jeg lurer på: hvor sterke er kaliumtablettene du tar? Jeg må ta 2-3 stk kaleorid (750 mg) om dagen, hvis ikke blir hjertet helt på tur.
Nok vann er viktig, nok fett tror jeg også spiller inn.
En annen ting; jeg blir sånn hvis jeg drikker vanlig kaffe, vet ikke om du drikker det da.

Jeg vet slett ikke om jeg er til noen hjelp her, men håper i hvert fall du finner ut av det, for som du sier: det er ikke behagelig :klem:

Impulsiw 08-12-08 13:13

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 590486)
Dette har jeg også slitt mye med.
Jeg lurer på: hvor sterke er kaliumtablettene du tar? Jeg må ta 2-3 stk kaleorid (750 mg) om dagen, hvis ikke blir hjertet helt på tur.
Nok vann er viktig, nok fett tror jeg også spiller inn.
En annen ting; jeg blir sånn hvis jeg drikker vanlig kaffe, vet ikke om du drikker det da.

Jeg vet slett ikke om jeg er til noen hjelp her, men håper i hvert fall du finner ut av det, for som du sier: det er ikke behagelig :klem:

Tar sånne 750 mg ja.. pluss magnesium. Drikker ca 3 store kopper kaffe på formiddagen.. det bare må jeg ha...

Sukk..

Alyssa 08-12-08 16:46

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw (Innlegg 590577)
Tar sånne 750 mg ja.. pluss magnesium. Drikker ca 3 store kopper kaffe på formiddagen.. det bare må jeg ha...

Sukk..

Hm ... Ikke godt å vite hva det kommer av, nei ... Har du snakket med legen din om det? Er ikke godt å gå og lure på dette ... :klem:

Impulsiw 08-12-08 16:56

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Ja..har nevnt det for Fedon Lindberg. Dvs hun jeg går hos har nevnt det. Det siste jeg skulle prøve var omega3 kapsler. Det har jeg gjort. Tar det 3 ganger om dagen. Men det gir seg ikke..:nei:

Det var snakk om å ta en EKG under "anfall". Men jeg kjenner at jeg ikke orker mer undersøkelser. Tok det en gang før, og da viste det arytmi..men det var det mange som hadde sa legen. Bare at jeg IKKE har det når jeg lever på "vanlig" kost..

Kristian 10-12-08 04:49

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Jeg syns du skal venne deg av med kaffien før du prøver en ny runde med ketose. Ikke så enkelt å venne seg av med kaffe når en er på jobb som krever at du er oppmerksom. ta det derfor på en frihelg. Da må du ut å spasere og sove middagslur.
Hvis du fortsatt er plaget med hjertebank ville jeg øket karbene litt. Øke med 2-5g per dag til det gir seg slik at du lærer hvor smertegrensen går. Lykke til:)

danish 10-12-08 07:55

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Tar du tyroksin? Det forverrer arytmi.

Har du lavt kolesterol? Det øker sjansen for arytmi.

Omega-3 kan forverre arytmi.. Mer om Omega-3 og arytmi.

Mangel på selen under ketose ser ut til å føre til små komplikasjoner.

Kaffe øker kolesterolet og fører ikke til arytmi ved ikke-høye doser. Kanskje du trenger mer kaffe, blant annet fordi kaffe er rikt på magnesium. På den andre siden, mener noen at kaffe fører til at mindre magnesium blir tatt opp.

Mangel på vitamin K forbindes med arrytmi.

I tillegg ser CoQ10 til å hjelpe mye.

Vanskelig å gi noe godt svar, fordi jeg ikke er praktiserende almenlege (og dermed ikke kvalifisert). Men ulike tiltak kan være selen- og CoQ10-tilskudd, mindre Omega-3-tilskudd, mer kaffe (i en periode) eller ingen kaffe (i en annen periode), mer vitamin K fra egg og grønnsaker, eller kanskje enda en legesjekk.

Impulsiw 10-12-08 13:19

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
I følge Fedon skulle jeg har mer omega3. Så jeg tar det da. MEN jeg glemte at han sa jeg skulle drikke farris. Får jeg i meg halvannen liter farris på kvelden går det faktisk meget bedre...:ja: Men det er jo mye å huske på altså.

Takk for gode tips :D

angel71 10-12-08 13:38

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Jeg har mogså merket hjerteforandringer. Eller dvs Pulsen har i snittet blitt 10 slag raskere enn vanlig. Hadde hvilepuls på 60 eller under og nå er den på rett under 70. Samtidig er pulsen til sels urytmisk.
Når jeg går tur så kommer den raskt opp i 120 uten at jeg er noe som helst andpusten eller går noe særlig fort. Måtte dobbeltsjekke pulsmåleren. Men den viste riktig.
Er dette normal ved ketolyse dietten? Flere som har det slik?

StineK 10-12-08 16:45

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Har hjertebank en del jeg også. Men tror kanskje det var der før ketolysen - husker ikke sikkert. :p Spiser ketolysetablettene og tar omega3. Drikker 2-3 kopper kaffe om dagen. Før ketolysen kanskje 5-10 kaffekopper.

Tror jeg skal prøve å kutte omega3 frem til jul for å se om jeg merker noen forskjell. :ja:

Impulsiw 10-12-08 17:45

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av angel71 (Innlegg 592136)
Jeg har mogså merket hjerteforandringer. Eller dvs Pulsen har i snittet blitt 10 slag raskere enn vanlig. Hadde hvilepuls på 60 eller under og nå er den på rett under 70. Samtidig er pulsen til sels urytmisk.
Når jeg går tur så kommer den raskt opp i 120 uten at jeg er noe som helst andpusten eller går noe særlig fort. Måtte dobbeltsjekke pulsmåleren. Men den viste riktig.
Er dette normal ved ketolyse dietten? Flere som har det slik?

Samme som meg...hjertet er helt i "ulage". Har det ikke sånn når jeg lever "fullkarbo".

Du må ta magnesium, kalium og omega3... og FARRIS. Det var i alle fall Fedons "resept" :ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no