Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Hva har du spist til kveldsmat i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3598)

mofe 26-03-05 00:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MHM
Og du spør tidligere i tråden om ikke frokostpannekaka er for mye til kvelds....? :p ;) Men så har du jo "Tja..." som kostholdsfilosofi, så jeg kan vel ikke plukke på deg.... :D

:cool:

Type trøstespise-mat i dag. Stygt mønster dette her, som jo absolutt burde ha blitt ordnet opp i.

Jeg blir jo ikke akkurat mere SEXY av denne kveldsmaten.. sånn apropos ingenting, egentlig :p

Alfie 26-03-05 01:10

Må med skam bekjenne at vi spiser middag så seint at det ikke blir tid til kveldsmat. Så en kaffekopp med en fløteskvett i er avslutningen for meg.

Karin 26-03-05 05:15

Kveldsmat og kveldsmat... hos oss er det middag.

Vi har alltid hatt sen middag, helt siden sønnen min (nå 27) var barnehagebarn. Da var det sånn at vi jobbet på en annen kant av byen, så vi hentet ham sent, og så skulle vi handle, og så hadde vi en lang kjøretur hjem fordi vi bodde på en tredje kant av byen - så når vi kom hjem, var vi slitne, så vi tok en tekopp og en brødskive, og så ventet vi litt før vi begynte på middagen. Barnet så på barne-tv, og først etter det - sånn ca 7 - spiste vi middag. Ja, det ble sent, men det gav oss tid! Dermed kunne middagen bli litt mer enn bare det mest lettvinte. Så middag ble kveldsmat hos oss - eller egentlig ble det mønster fra England, der dette er det som faktisk er det normale! Og sånn har det vært helt siden da i denne familien.

Og i dag har jeg lagd påskekyllingen - en stor gourmetkylling penslet med smør og krydder og sitronsaft, og stekt i leirgryte. Salat til. Og bare salat! Hverken datteren eller mannen var interessert i noe ris eller poteter! De bare valgte det rett bort - "Næh.." var svaret deres. De innser mer og mer at de ikke trenger sånt.

Så det er min kveldsmat: Middag. I dag altså påskekylling. I går pinnekjøtt. Det funker fint uten mandelpoteter, men selvsagt med kålrotstappe. Og en bitteliten akevitt! I morgen blir det en gryte av restene av lammesteken fra sist søndag, som ligger i fryseren.

Nille 26-03-05 11:24

Har det på samme måte som Karin vi, - det har bare blitt sånn. Det begynte med voksne som arbeidet til 16-17, sønn som trente fotball kl. 1800 og ikke kunne spise rett før trening etc etc etc. Dermed ble det middag etter trening i 19.30 tida. Siden er det blitt en vane.... Kanskje litt tidligere nå da... Vi følger den "kontinentale" stilen ja, så kveldsmat - nei, det spiser vi ikke !
:D

Marianne 26-03-05 11:43

Vi også!

Vi har sen middag og det er jeg kjempefornøyd med. Flere småbarnsforeldre kunne få en bedre hverdag ved å ha det, synes jeg.
marianne

Karin 28-03-05 03:20

Åh, så godt at det er flere som har det sånn! Er enig i at flere småbarnsforeldre kunne fått en bedre hverdag med et sånt mønster. Det var tross alt det som gjorde at vi havnet der. Og det er ingen tvil om at vi fikk en bedre hverdag da. Mye bedre.

Nå for tiden er det sånn at datteren går hjem til kjæresten etter skolen, og så mistenker jeg at de spiser middag der. Så kommer de hjem hit senere, og så spiser de middag her... Men datteren er så bekymret for at hun spiser for lite (hun syns hun er for tynn), så det er greit for meg om de spiser to middager. De får i hvert fall ikke så mye usunn mat her...

mofe 13-06-05 20:14

Frokostpannekake (med havkrekli istedetfor havregryn), med rørte jordbær og rømme!

Er det noen moderatorer som kan klistre denne på lik linje med de andre hva-har-du-spist-trådene?

Marianne 13-06-05 21:47

Done! Lurt!

120 g cottage cheese med litt vaniljeessens, kakao og kaffepulver. Søtstoff.

Mmm...deilig sjokolademousse nesten det!

Med litt vaniljekesam på. Og 7 g peanøtter :D

Thula 13-06-05 21:49

Deilige store reker fra Ica! Trengte ikke noe til en gang, bare momset dem i meg..! Nam!!

mofe 13-06-05 21:49

Nei, under oppskrifter/kveldsmat - som de andre :)

Spinny 13-06-05 21:51

Mett faktisk :)
 
I kveld har jeg spist en salig blanding bestående av:

reker
majones
squash
agurk
rapidsalat
rømme
avacado
port salut

Mmm... og jeg ble mett :D

til snacks foran tv´n godter jeg meg med grønne oliven..

mofe 13-06-05 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinny
I kveld har jeg spist en salig blanding bestående av:

reker
majones
squash
agurk
rapidsalat
rømme
avacado
port salut

Mmm... og jeg ble mett :D

til snacks foran tv´n godter jeg meg med grønne oliven..

hva er port salut? :)

Helene 13-06-05 21:56

smoothie med bær, fløte og yugurt.. var tom for egg :(

Marianne 13-06-05 22:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Nei, under oppskrifter/kveldsmat - som de andre :)

Just testing :D

Nille 13-06-05 22:47

Ikkeno' !

Matilde 13-06-05 23:13

to stk deilige nøtte-oste muffins! det ble hele 23 sykker ut av røra (små vel og merke..) så det er bare 1 karb i hver. så ble to av de i kveld! skulle ikke, men så så fristende ut atte!;)

Anne 13-06-05 23:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
hva er port salut? :)

En ost:)

Spinny 14-06-05 11:02

port salut
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
hva er port salut? :)

er en kjempegod, vellagret ost
;)

mofe 16-07-05 22:45

Frokostpannekake! :rolleyes:

chablis 16-07-05 22:59

  • En tynn skive av pizza -Quichen jeg laget til middag
  • flere jordbær naturell (klarer ikke la vær..)(men prøver å innlemme dem i måltider)
  • 50 gram fersk spinat
  • 1/2 bar Lindberg (Lørdagsgodisen!)
  • 5-6 hasselnøtter
  • Sitronte, vann og pepsi max lemon
Ble passe mett, fikk til en trimtur etterpå og.

Karin 17-07-05 04:19

For meg er det nok en gang middagen... og i dag var det taco. Det vil si, de andre spiste skjellene - jeg spiste bare fyllet og grønnsakene og alt det der...

dingpot 17-07-05 11:26

I går kveld hadde jeg nachos, og det var nydelig! Jeg laga mine egne lavkarbo nacho-chips, mens de andre hadde vanlige. Chipsene var overstrødd med tacokrydret kjøttdeig og toppet med ost. Servert med marinerte hvitløksbåter, salsa og rømme. Snadder! :D

Karin 18-07-05 01:36

Kvelds og kvelds, fru Blom... Grillparty i mange, mange timer... Spiste hele tiden, mer eller mindre vel... Og jordbær og moreller etterpå...

Kveldmat må vel kanskje bli... rødvin??

luringen 07-09-05 22:06

eh...en skål peanøtter og en kop te...jadda.

mofe 07-09-05 23:14

En kopp med blåbær! :)


(lite - men jeg har spist uanstendige mengder med smågodt før i kveld, så...)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no