Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Noen som har prøvd? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28437)

sara 25-09-09 21:06

Noen som har prøvd?
 
Jeg har de siste ukene savnet risengrynsgrøt noe så iiiinnmari... Jeg ELSKER CC med kanel, og nå lurer jeg på om noen har prøvd med et smørøye i? Innbiller meg at det må bli ganske likt risengrynsgrøt på smak, bare kaldt selvfølgelig... Noen som vet? ;)

luringen 25-09-09 21:08

Sv: Noen som har prøvd?
 
urk...nei..

Gabben 28-09-09 20:10

Sv: Noen som har prøvd?
 
Jeg har lagd fløtegrøt og syns den er veldig god. Jeg har vært på tanken om å tilsette litt cottage cheese i den, bare for å få litt risengrynsgrøt-konsisens.

Imse 28-09-09 20:17

Sv: Noen som har prøvd?
 
Kaldt smørø*e i kald grøt, det høres ikke godt ut...
Men cc med fløte eller creme fraiche er kjempegodt.

Eller å lage fløte/rømmegrøt og ha smørø*e i, nammenamm!

sara 29-09-09 20:46

Sv: Noen som har prøvd?
 
Jeg tåler ikke fløte og liker ikke rømmegrøt. Men tror jeg skal prøve med smørøye likevel jeg...:p Er så glad for å ha oppdaget CC. Det med kanel liker jeg nesten like godt som godteri. Nesten....

Carisma 29-09-09 22:10

Sv: Noen som har prøvd?
 
Går det an å varme CC i microen? Ikke så den smelter, men så den blir litt sånn lun?

Imse 29-09-09 22:45

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 776434)
Går det an å varme CC i microen? Ikke så den smelter, men så den blir litt sånn lun?

Ja, det går, og da får man gummi...Den smelter ikke, men blir veldig fort som gummi...

Nannah 29-09-09 22:50

Sv: Noen som har prøvd?
 
Prøvd å lage Smålandsk ostekake?
da får du iaf varm/lunken cc:)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....E5nsk+ostekake

Imse 29-09-09 23:32

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 776467)
Prøvd å lage Smålandsk ostekake?
da får du iaf varm/lunken cc:)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....E5nsk+ostekake

Jeg s*nes ikke det blir det samme... Ren cc oppvarmet kontra svensk ostekake opplever jeg som helt forskjellig. Men smaken er jo delt som baken. Og om Sara har l*st til å prøve, så s*nes jeg hun skal gjøre det.

scartz 29-09-09 23:45

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 776465)
Ja, det går, og da får man gummi...Den smelter ikke, men blir veldig fort som gummi...

Ja huff, det prøvde jeg. Gikk ikke så bra, smakte som sagt gummi ja :p

Margrethe 01-10-09 04:20

Sv: Noen som har prøvd?
 
Jeg har nettopp spist noe risengrynsgrøtaktig. Jeg skulle bruke opp cc'en som er gått ut på dato, så jeg kjørte 4 store ss cc, 1 egg, en skvett fløte, litt kanel og en dråpe stevia i hurtigmikseren. Så stekte jeg det som pannekake.

Problemet er at jeg har gasskomfyr som er litt skeiv, så pannekaken festet seg i pannen og det ble til en varm, grynete masse istedet. Med masse kanel og litt kunstig søtning på toppen var det riktig godt. :D

blondym8 01-10-09 08:17

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sara (Innlegg 774713)
Jeg har de siste ukene savnet risengrynsgrøt noe så iiiinnmari... Jeg ELSKER CC med kanel, og nå lurer jeg på om noen har prøvd med et smørøye i? Innbiller meg at det må bli ganske likt risengrynsgrøt på smak, bare kaldt selvfølgelig... Noen som vet? ;)

Jeg er kjempenyskjerrig på hva er CC :-)

Cyan 01-10-09 09:55

Sv: Noen som har prøvd?
 
CC=Cottage Cheese

sara 01-10-09 12:14

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Margrethe (Innlegg 776955)
Jeg har nettopp spist noe risengrynsgrøtaktig. Jeg skulle bruke opp cc'en som er gått ut på dato, så jeg kjørte 4 store ss cc, 1 egg, en skvett fløte, litt kanel og en dråpe stevia i hurtigmikseren. Så stekte jeg det som pannekake.

Problemet er at jeg har gasskomfyr som er litt skeiv, så pannekaken festet seg i pannen og det ble til en varm, grynete masse istedet. Med masse kanel og litt kunstig søtning på toppen var det riktig godt. :D

Hehe,- jeg skal prøve å lage denne grynete massen selvom jeg ikke har skeiv gasskomfyr:)

annerii 01-10-09 13:02

Sv: Noen som har prøvd?
 
har noen prøvd å lage "riskrem" av cc

altså tilsette pisket krem i cc og litt mandel og litt søtt

anne

Mona S 01-10-09 13:12

Sv: Noen som har prøvd?
 
heisan! Jeg har smelta smøret og helt over kald/romtemperert cc og hatt kanel og splenda på, det gir helt klart en risengryngrøt-følelse og jeg syns det er ganske godt. Du kan i hvert fall prøve;)

sara 01-10-09 13:29

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mona S (Innlegg 777095)
heisan! Jeg har smelta smøret og helt over kald/romtemperert cc og hatt kanel og splenda på, det gir helt klart en risengryngrøt-følelse og jeg syns det er ganske godt. Du kan i hvert fall prøve;)

Ja, det er det jeg har tenkt jeg også, smelte smøret! Til helgen skal jeg prøve:D

Carisma 01-10-09 13:33

Sv: Noen som har prøvd?
 
Bør kanskje sette cc'n på benken en stund først, så den tempereres litt. Ellers vil vel smøret stivne og klumpe seg igen... :rolleyes:

sara 01-10-09 14:44

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 777100)
Bør kanskje sette cc'n på benken en stund først, så den tempereres litt. Ellers vil vel smøret stivne og klumpe seg igen... :rolleyes:

Er din CC så kald at smøret kan stivne i den?! Hm. Har jeg feil kjøleskapstemperatur, eller...Min CC er nemlig meget medgjørlig rett fra kjøleskapet:p Men at den bør være litt romtemperert for å få grøt-feelingen, tror jeg blir best ja!

Carisma 01-10-09 14:48

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sara (Innlegg 777131)
Er din CC så kald at smøret kan stivne i den?!

Det vil jeg tro. Den er hvertfall så kald at den er ubehagelig å spise direkte fra kjøleskapet. Men nå liker jeg ikke veldig kalde ting da, så jeg er kanskje litt overfølsom :D

Imse 01-10-09 20:45

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annerii (Innlegg 777089)
har noen prøvd å lage "riskrem" av cc

altså tilsette pisket krem i cc og litt mandel og litt søtt

anne

Ja, det er en vanlig rett/dessert her inne. Jeg bruker creme fraiche i og ikke pisket fløte, blir friskere og syrligere. Veldig godt med bær på og et kanel/ kakaodryss. Jeg synes dette er mye bedre enn riskrem.

sara 02-10-09 11:53

Sv: Noen som har prøvd?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 777134)
Det vil jeg tro. Den er hvertfall så kald at den er ubehagelig å spise direkte fra kjøleskapet. Men nå liker jeg ikke veldig kalde ting da, så jeg er kanskje litt overfølsom :D

Hmm...hehe. Jeg pleier å spise den rett fra kjøleskapet med pære og en haug med kanel(helgekosen min), så liker den kald jeg! :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no