Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Komme inn i ketose på nytt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54647)

FrøkenStress 20-06-13 00:22

Komme inn i ketose på nytt
 
Hei!:) jeg lurer på om noen har erfaringer med og komme i ketose etter utskeielse. I helgen hadde jeg en gigantisk utskeielse, fredagskveld - mandagskveld:( det ble en lengre utsleielse enn forventet, og det skal nevnes at det ble inntaty stooore mengder karbohydrater! Jeg er fortsatt ikke i antydning til ketose to dager etterpå, og lurer på hvor lang tid jeg bør forvente. Da jeg startet lavkarbo tok det jo bare to dager (hadde spist normalt før da, ikke frotsing som i helgen):eek:
Kan det liksom ta en uke? Håper virkelig ikke at man plutselig aldri kommer seg inn i ketose igjen:confused:
Føler meg skamfull og tjukk nå, men har lært at jeg virkelig ikke skal skeie ut sånn igjen! Tre dager utskeielse med pizza, snacks, sjokolade i store mengder og lefser har hatt sin straff med veldig dårlig mage pg hodepine!:(

index 20-06-13 07:51

Sv: Komme inn i ketose på nytt
 
Slapp av! Spis riktig, så kommer ketosen igjen den! Det må den jo, så lenge du spiser lite nok karbohydrater så har den ikke store valget.

Utskeielser straffer seg ja, om ikke alltid på vekta så i alle fall med magesmerter og ubehag. Jeg har kommet til at det ikke er verdt det, så jeg skeier ikke stort ut lengre....

Chamomilla 20-06-13 09:33

Sv: Komme inn i ketose på nytt
 
Kanskje logge hva du spiser noen dager og sjekke hva du ligger på i andel karbo/fett/protein? Jeg har gjort det de siste tre dagene. Veldig lenge siden sist og jeg ser igjen at det er så mye lettere å avstå fra småspising når alt registreres. Har aldri gjort det mer enn noen dager i slengen, passer uansett ikke for alle. Men det kan gi noen tankevekkere. Jeg er ihvertfall garantert i ketose nå, uten at jeg måler. Skal heller ikke ned mer enn 4-5 kg, men om jeg ikke er konsekvent så tviholder jeg på de kiloene og jeg tillater meg stadig småting som bidrar til å stoppe fettforbrenningen.

Cyan 20-06-13 09:40

Sv: Komme inn i ketose på nytt
 
Spiser du ketogent så er du/kommer i ketose. Slapp av (og kast evt. sticks hvis de stresser deg ;)), og fortsett som nå så går det så bra så :)

Jeg spiser semi-ketogent og er nok inn og ut av ketose "hele" tiden, og sånn har det vært i flere år.

Torkil 28-06-13 10:09

Sv: Komme inn i ketose på nytt
 
Hei
Jeg er enig. ikke stress. Ønsker du raskt å komme i ketose, kan en litt hard treningsøkt på en timestid (ikke så hard at du blir utmattet) gjøre sysen, evt kombinert med litt lite men svært fet mat denne dag. Ellers er det korrekt, spiser du ketogen mat kommer du i ketose når karbohydratene er "svidd av" .:)
Vennlig Hilsen
Torkil


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no