Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Shake på lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40500)

SiljeSK 09-02-11 20:13

Shake på lavkarbo
 
Er det noen som har erfaring med shake i forbindelse med lavkarbo?
Har lest og lest, men finner liksom ikke noe konkret svar.:confused:
Savner det å liksom bare kan hive med seg en shake hvis man foreksempel skal kjøre bil, bruke som frokost i ny og ned eller bare for å kose seg!

Noen som vet av noen nettbutikker som selger lavkarbo shaker?
Eller har oppskrifter eller erfaringer med dette?

senorita 09-02-11 20:17

Sv: Shake på lavkarbo
 
tenker du proteinshake da eller? jeg har en fra helsekosten med sjokolade og jordbærsmak.. 6 gram per shake med karbo.. Men den er jo kunstig søtet så jeg vet ikke om det kan stoppe noen..

SiljeSK 09-02-11 20:25

Sv: Shake på lavkarbo
 
Er egentlig åpen for det meste :p
Tenkte ikke akkurat at jeg skulle spise slike hver dag da..
Har egentlig null erfaringer med shaker, har bare prøvd Nutrilett, men de inneholder for mye karber!

misslinda 09-02-11 21:50

Sv: Shake på lavkarbo
 
Jeg drikker shake hver morgen.
Har bær, proteinpulver, vann og udos choice oppi.. av og til psyllium husk og leicintin granulat. Har ikke regna på karboinnholdet, men har 150 - 200 gr bær..

vekta går nå nedover :D

misslinda 09-02-11 21:56

Sv: Shake på lavkarbo
 
Bruker forresten Valleprotein pulver, som er fint å bruke på lavkarbokosthold..

Her kan du lese mer om dette:

http://www.bodylab.dk/valleprotein/v...%A6t-479p.html

Dette er den jeg kjøpte.. varer leeenge :D 2 ss hver dag..

http://kinsarvik.no/VarevisningDetal...=6&kat=2&grp=3

Annhild 09-02-11 22:05

Sv: Shake på lavkarbo
 
Om du går inn på campkilo.no så er det et rent ketolyse pulver som enn kan bruke som en ren kur i 3 uker for så å gå over til keto mat,eller bruke det som erstatning. Vet om ei som har gått ned 7,5 kilo på 9 dager. Hun skal over på ketolyse etter 3uker da:-)

SiljeSK 09-02-11 22:08

Sv: Shake på lavkarbo
 
Tusen hjertelig takk for både tips og linker :D
Dette skal jeg sjekke ut :D

SiljeSK 09-02-11 22:14

Sv: Shake på lavkarbo
 
Vet du om det var Campkilo Supershake eller Kickstart?:p

Annhild 09-02-11 23:00

Sv: Shake på lavkarbo
 
Kickstart er en rein kur å supershake kan brukes som måltidserstatning.

Gerd 09-02-11 23:04

Sv: Shake på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annhild (Innlegg 1025873)
Om du går inn på campkilo.no så er det et rent ketolyse pulver som enn kan bruke som en ren kur i 3 uker for så å gå over til keto mat,eller bruke det som erstatning. Vet om ei som har gått ned 7,5 kilo på 9 dager. Hun skal over på ketolyse etter 3uker da:-)

Campkilo er IKKE ketolysepulver. Har ingenting med ketolyse å gjøre.
Ketolyse er en kur som baserer seg på naturlig mat.

Bare sånn at ingen misforstår :)

Aline 09-02-11 23:06

Sv: Shake på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1025934)
Campkilo er IKKE ketolysepulver. Har ingenting med ketolyse å gjøre.
Ketolyse er en kur som baserer seg på naturlig mat.

Bare sånn at ingen misforstår :)

Skulle akkurat til å si det samme, men du kom meg i forkjøpet :)

Hjemmelaget smoothie er supergodt! Og det er mange oppskrifter her inne :)

lifejack 10-02-11 01:38

Sv: Shake på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 1025936)
Hjemmelaget smoothie er supergodt! Og det er mange oppskrifter her inne :)

Mmm, hjemmelaget smoothie (eller dessert, som jeg kaller det) er bare best! Den kan jo varieres i det uendelige.. nesten:)
Og helt greit å kunne spise dessert til frokost:p

SiljeSK 10-02-11 08:47

Sv: Shake på lavkarbo
 
Takk for svar :)
Nei jeg har ikke prøvd extend shake.. men kunne kanskje ha vært noe å prøve, skal innom helsekosten her for å se om de har noe slag for "lavkarbo" shake:p
Men ja, jeg har forsket litt med hjemmelaget shake, og det var namnam:D

halkatlala 10-02-11 09:11

Sv: Shake på lavkarbo
 
dem har atkins sjokoladeshake på almea. jeg har prøvd dem, men synes de ble litt i dyreste laget og de var veldig søte. http://www.almea.no/rtd-chocolate.html

SiljeSK 10-02-11 10:26

Sv: Shake på lavkarbo
 
Nå har jeg eksperimenter med å lage hjemmelaget shake, dæven døtte den ble go:p Syntes jeg da:sikle:
Oppskrift(alt er ca)
1 dl vann
1,5-2 dl fløte(kan sikkert ha mindre fløte og mere vann..)
2-3 ts kakao(alt etter smak)
3-4 ts med kokosmelk(jeg hadde den typen som ikke er flytende)
1 egg
og natreen etter smak

Så nå står denne i kjøleskape og koser seg til jeg skal på skolen å ha prøveeksamen:hylgrine:

ada-emilie 10-02-11 10:53

Sv: Shake på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annhild (Innlegg 1025873)
Om du går inn på campkilo.no så er det et rent ketolyse pulver som enn kan bruke som en ren kur i 3 uker for så å gå over til keto mat,eller bruke det som erstatning. Vet om ei som har gått ned 7,5 kilo på 9 dager. Hun skal over på ketolyse etter 3uker da:-)

Den er jo full av karbohydrater,50%!. Fruktsukker t.o.m.Det er en lavkaloripulverdiett det der.

Tom1402 10-02-11 22:02

Sv: Shake på lavkarbo
 
Jeg lager shake / smoothie nesten hver dag, jeg bruker :
1/3 CC boks
2 egg
ca 80 gram bringebær (frosne)
ca 1dl fløte
ca 0,5dl bringebær fun saft.

Denne metter godt og smaker meget godt.

Annhild 10-02-11 23:35

Sv: Shake på lavkarbo
 
Hvorfor kommer de som går på denne kuren i ketose da? Har du studert siden? Om du blir medlem så forteller de om ketose...å ikke minst hva som skjer i kroppen når du kommer i ketose. Min vennine har gått ned 7,5 kilo på 9 dager...å det har hun ikke gjort på de andre kurene hun har prøvd.

Annhild 10-02-11 23:37

Sv: Shake på lavkarbo
 
Dette er en kickstart til å fortsette med ketolyse mat...eller en supershake til å erstatte måltider med.

Georgine 11-02-11 07:11

Sv: Shake på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annhild (Innlegg 1027080)
Hvorfor kommer de som går på denne kuren i ketose da? Har du studert siden? Om du blir medlem så forteller de om ketose...å ikke minst hva som skjer i kroppen når du kommer i ketose. Min vennine har gått ned 7,5 kilo på 9 dager...å det har hun ikke gjort på de andre kurene hun har prøvd.

Fordi du spiser så lite at kroppen kommer i ketose. Ketose er ingen magisk greie, men en naturlig tilstand som skjer når du får for lite karbohydrater eller at du sulter deg.

Jeg tok i sin tid kontakt med de som står bak Campkilo og hva jeg skrev etterpå var dette:

Sitat:

Jeg sendte en e-post for å høre hva pulveret inneholder og fikk vite det. Det som står først på innholdsfortegnelsen er fruktose og det betyr at pulveret faktisk mest er sukker og ikke forenlig med lavkarbo i det hele tatt.

I tillegg så er den beste kickstarten å ta en Atkins induksjon, ren mat og masse grønt og jeg er overbevist om at man oppnår bedre resultat av det.

Annhild 11-02-11 13:43

Sv: Shake på lavkarbo
 
Ja du har så rett...fikk pulveret idag å d er altfor mye karbo,reine lureriet. Har sendt dem en sint mail om at detta kan dem ikke kalle et ketose prod.Jeg skal heller best det pulveret fra Danmark. Tusen takk for info:-)

~Aurora~ 05-04-11 13:38

Sv: Shake på lavkarbo
 
Hvilket pulver fra Danmark? Jeg er enig i at pulver ikke er bra i lengden, men jeg er i perioder svært matlei, og når jeg er på farten så er det greit med en shake. Jeg klarer heller ikke shaker med fløte eller melk da jeg reagerer dårlig på dette. Har tidligere brukt easy life sin kosterstatter som måltidserstatter for et og annet måltid i løpet av uka, den er super, holder meg i ketose og gir en superbra metthetsfølelse som varer lenge. Bare så synd at jeg ikke aner hvordan jeg skal få tak i det lenger, da de her i byen kun selger det til medlemmer (var medlem før, men kan jo ikke være det evig!)

Lissi80 08-04-11 22:58

Sv: Shake på lavkarbo
 
Iherb.com selger atkins shaker i fire pakninger til litt over 6 dollar..Jeg bestilte en med caffe/karamell smak og den er veldig god, 2 gram karber i en shake :) Synes det er greit med shake som mellommåltid de dagene hvor jeg trener f,eks.. Så får jeg i meg noe mellom lunsj og middag :)

kattungen 04-05-11 15:06

Sv: Shake på lavkarbo
 
Hvis du er interessert i proteinpulver har Whey-80 med sjokolade/kaffe-smak kun 5 gram karbo pr 100 gram :D

Nerthus 04-05-11 15:56

Sv: Shake på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1097472)
Hvis du er interessert i proteinpulver har Whey-80 med sjokolade/kaffe-smak kun 5 gram karbo pr 100 gram :D

Smaker den godt?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no