Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   1-års 'jubileum' med bevisstkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52959)

Roar 01-09-12 11:11

1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
2 Vedlegg
Jaja, så har det gått ett år siden jeg bestemte meg for å endre kostholdet mitt. Jeg begynte hardt med en slags LC/HF filosofi, men etter et 'langt' liv (jeg er nå 40 år) med stadige "pass deg for fettet"-formaninger var det vanskelig å gjenomføre dette. Jeg kuttet nokså fort ut alt som har med sukker, ris, brød, pasta og potet å gjøre. Dette gikk overraskende greit synes jeg :confused:

Til frokost spiser jeg gjerne eggerøre med skinke og ost, til lunsj blir det gjerne middagsrester fra dagen i forveien eller 3-4 FiberRik knekkebrød (2.7g karb. pr. skive) med masse pålegg, og istedenfor pasta/ris/potet til middagen spiser jeg heller mer grønnsaker ved siden av. Til kveldsmat spiser jeg gjerne noe Cottage Cheese/Brie/cherrytomater/middagsrester/oliven/fetaost/spekeskinke....
Jeg har ALLTID liggende ei plate med 70% kokesjokolade som jeg daglig spiser ei stripe av (4 ruter), og på den måten får jeg merkelig nok dekket søtbehovet også. Om jeg er i selskap der det serveres mye søt og karborik mat som kaker, boller, is osv. så forsyner jeg meg én gang av det jeg har mest lyst på, f.eks. et kakestykke (fordi det er høflig å smake på det vedkommende har lagd og fordi det er råååågodt :sikle:)

I tillegg til endring av kosthold trener/mosjonerer jeg nå fast 3 ganger i uka - uansett! Det har for det meste gått i spinning og jogging det siste året.

Resultatet har ikke latt vente på seg: Jeg begynte på 96,5 kg. for ett år siden i dag, og i morges stod nåla på 71,3 kg.:visemuskl

Så, det er min historie så langt. Jeg er veldig stolt over det jeg har gjennomført til nå, og det er vel unødvendig å si at jeg er mye mer komfortabel med min egen kropp og generelle fysiske helse i dag enn for ett år siden. Jeg vil rette en takk til alle dere som er inne på forumet, uansett hvor aktive dere er (jeg har kun vært her og lest innlegg fram til nå...), for den positive og støttende tonen dere viser. Det har vært en motiverende faktor når ting har gått litt trått.

Dietta 01-09-12 11:26

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
WOW - det var litt av en forandring. Du har virkelig gjort en fantastisk jobb det står stor respekt av :heia::heia:

manebane 01-09-12 13:12

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
:heia::heia:
Bra jobba! og inspirerende lesning :)

Fedona 01-09-12 14:11

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
Wow! For en fin historie! Gratulerer med flott nedgang :) høres ut som et veldig bra opplegg du har :) takk for at du deler med oss!

smgj 01-09-12 14:34

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
Du har definitivt funnet din sweet spot mhp kosthold. Det ser også ut som det er et kosthold du liker og kan leve på varig. :)

Godt jobba!

milena 01-09-12 15:35

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
Inspirerende!

Roar 01-09-12 16:12

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
Takk for hyggelige kommentarer folkens! :stortsmil

Bøtt 02-09-12 22:36

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo :)
 
Så bra:heia:

Du har vært knallflink og så flott du deler ,da er det til inspirasjon til andre:)

:heia: deg>!!!

Mariann S 02-09-12 23:24

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Kjempeflott jobba :heia:

Lich 03-09-12 09:26

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Så inspirerende og gøy å lese historien din,må føles bra ? Gratulerer:)

Roar 04-09-12 09:38

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lich (Innlegg 1378460)
Så inspirerende og gøy å lese historien din,må føles bra ? Gratulerer:)

Ja, jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang igjen skulle bli komfortabel med min egen kropp. Jeg er bare 170 cm. høy, så det sier seg selv at dette hadde jeg bare godt av :) Det er også bare ett år siden jeg satt i kollegiet på jobben og høylytt sa at:"Jeg kommer aldri til å begynne å jogge - det er altfor hardt for kroppen, spesielt på asfalt!" Jeg ser jo nå at det var mitt dårlige selvbilde og for tunge fysikk som var grunnen til at jeg sa det så skråsikkert. Det var et helve*s slit i begynnelsen å komme seg tilbake i fysisk form, men etterhvert som kiloene avtok og motivasjonen steg ble det lettere og lettere å bevege på seg. Det er fortsatt slitsomt å jogge, men nå er det på en god måte ;)

streber 04-09-12 13:39

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Så kjekk lesning! Kjempeflink har du vært! Håper du fortsetter å leve lavkarbo, så du kan føle deg så fresh som mulig resten av livet:)

Våken 10-09-12 12:55

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Gratulerer med knallbra resultat! Det er utrolig hardt arbeid som ligger bak. I know, står midt oppi det :) Lykke til med vedlikehold!

Roar 11-09-12 08:20

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Våken (Innlegg 1381077)
Gratulerer med knallbra resultat! Det er utrolig hardt arbeid som ligger bak. I know, står midt oppi det :) Lykke til med vedlikehold!

Takk i like måte :)

Shamu 11-09-12 09:02

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Så utrolig flink du har vært!!

Bik 11-09-12 21:12

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Oy! Var som å lese om meg selv. Starta med omtrent samme vekt som deg, og er nå nede på 72 kg. Har også gjort det slik at jeg kuttet potet, mel sukker ris og pasta, og erstattet med grønnsaker og lavkarbobrød.
Et kosthold som fungerer utmerket for meg. Har også unnet meg et kakestykke i selskap, og et par biter mørk sjokolade til ettermiddagskaffen.
Det viser at dette går det an å leve med :)

Lykke til videre til deg og alle oss andre her inne. Klapp oss selv på skuldra :D

senka 12-09-12 14:54

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Woow :) Flott jobba,gratulerer så mye,flink du er..flott historie:)

Chamomilla 12-09-12 18:38

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Jeg blir kjempeglad av å lese dette!! Så flott at du har funnet noe som fungerer og som du kan leve med!!! :D :D :D

Roar 16-09-12 13:31

Sv: 1-års 'jubileum' med bevisstkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1381435)
Klapp oss selv på skuldra :D

Klapper meg selv på skuldra hver gang jeg ser meg i speilet :stortsmil


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no