Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7271)

donjuanwannabe 19-12-05 00:33

Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt
 
Tenkte jeg skulle lage en tråd om hvorfor andre mener at lavkarbo kosthold er usunt og helseskadelig. Vi her inne vet jo hva som er sunt men det er det mange som ikke vet og har argumenter deretter, noen veldig morsomme t.o.m. :)

donjuanwannabe 19-12-05 00:36

Sv: Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt
 
Ok at jeg bruker din mld. Iset? Synes den var bra.

Opprinnelig melding av Iset:
Mettet fett, eller fjøsfett som noen kaller det, er IKKE skadelig. Det er naturlig fett som mennesket har spist siden vi kom hit på jorda, mens det er de siste årene med fettfobi og lettprodukter vi har fått overflod av vektproblemer og hjerte/karsykdommer.


Svar:
Argument nr. 1 kommer fra nybaktmamma.com

Dette stemmer ikke. Hjerte/karsykdommenr gikk betraktelig ned i Norges befolkning da myndighetene startet å opplyse om mettet fett versus umettet fett. Det kan jeg hoste opp tall på hvis der er av interesse.
Jeg vil også tro (uten at jeg var der ) at folkene i steinalderen spiste mettet fett mye sjeldnere enn oss. De manglet bla brunosten. Seriøst: Før menneskene begynte med husdyrhold hadde de ikke tilgang på melk, ost, rømme osv De hadde heller ikke tilgang på transfett. Det fettet de hadde tilgang på i steinalderen var fra dyr de hadde felt og de spiste ikke kjøtt hver dag.

Iset 19-12-05 01:06

Sv: Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt
 
Hehe helt greit, men det siste avsnittet ("det stemmer ikke osv") er fra Him, ikke fra meg, skulle hatt litt mellomrom der, ellers ser det ut til at det er jeg som har skrevet det. ;)

Flott tråd. :D Jeg har maange slike på lager, må bare hente dem først. :fnis:

Hehe det var den tråden jeg ville hente Ziggy inn i, men han turde vel ikke menge seg med en haug hormonelle kjerringer. :knegg:

guro 19-12-05 08:26

Sv: Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt
 
Jeg synes denne er bra jeg ..


Hvorfor brød er farlig:


· Mer enn 98% av alle dømte lovbrytere spiser brød.

· Over halvparten av alle barn som vokser opp i en brødkonsumerende familie har skolekarakterer langt under gjennomsnittet.

· På 1700-tallet, da praktisk talt all brødbakst foregikk i hjemmet, var gjennomsnittlig levealder under 50 år, krybbedød var uakseptabelt høyt, mange kvinner døde i barselseng og sykdommer som tyfus, gul feber og influensa tok livet av hele familier.

· Mer enn 90% av alle alvorlige voldshandlinger begås innen 24 timer etter at gjerningsmannen har spist brød.

· Brød lages av en substans som kalles "deig". Det er vitenskapelig bevist at selv en så ubetydelig mengde som 5 gram deig kan være nok til å kvele en mus. Gjennomsnittsnordmannen spiser atskillig mer brød enn dette pr. måned.

· Primitive indianerstammer som aldri har smakt brød, har en lav forekomst av kreft, Alzheimers, Parkinsons og skjellettsykdommer.

· Vitenskapen har for lengst slått fast at brød er vanedannende. Innsatte i fengsel, som har blitt fratatt brødet og som bare har vann å styrke seg på, hungrer etter brød etter bare et par dager.

· Brød er ofte bare en "innfallsport" som leder anvenderen til tyngre stoffer som for eksempel smør og syltetøy.

· Brød absorberer vann. Siden mennesket består av mer enn 90% vann, betyr det at kroppen sakte men sikkert blir overtatt av denne absorberende materien kalt brød.

· Nyfødte barn kan kveles av brød.

* Brød bakes i temperaturer på rundt 200° C. Slike ekstreme temperaturer kan drepe en voksen person på mindre enn ett minutt

nøtta 19-12-05 23:54

Sv: Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt
 
:lol:

Anne 20-12-05 09:35

Sv: Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt
 
:lol: ...jeg liker sakelighet jeg:D :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no