Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20159)

høna 27-06-08 16:10

Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Lurer på hvor syk man blir.... Høres jo ikke godt ut å utsette kroppen for dette...

Megvel 27-06-08 16:17

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Nei, det er bare de som ikke tåler det så bra og som går for hardt til verks (det skal være minst 15KH, under 20, trappe ned i dagene før) som blir skikkelig dårlige. Var litt trøtt.

Aline 27-06-08 16:19

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Jeg merker ikke noe negativt :) Om du blir veldig dårlig er det nok lurt å droppe ketose :)

Distrea 27-06-08 16:25

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Jeg ble veldig dårlig første gangen (skikkelig hodepine, kvalme og oppkast)men etter noen dager var det over og det var halsbrannen jeg har slitt med i mange år, oppblåstheten, hodepina og gasskraftvverket også :D

det er verdt det:) lykke til

Photobscura 27-06-08 17:42

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Det er forskjellige aspekter som avgjør hvor dårlig du blir når du går inn i ketose.
Det mest avgjørende er hvordan du spiste før, om du spiste mat med mye stivelse og sukker, mye godteri etc, så vil kroppen reagerere sterkere. Men DET er langt verre å utsette kroppen sin for, enn noen dager pluss minus med karboabstinenser.
Det er veldig forskjellig som sagt, men det Megvel sier er klokt, om du trapper ned med å kutte ut brød, sukkerholdige varer, ris, pasta, poteter og gulerøtter etc etc en liten stund mens du setter deg inn i ketolysekurens elementer, så tror jeg at det skal gå relativt smertefritt, og det er SÅ verdt det når du kommer "på den andre siden" :)

Jeg for min del spiste generell lavkarbo i flere måneder før jeg gikk over til ketogen kost (når du er ketose), og merket bare at jeg ble littegrann slapp noen dager, før energienivået steg. Jeg har det egentlig best i ketose.

Lykke til :blomster:

fjanni 27-06-08 17:49

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Jeg har vært litt kvalm den første dagne og ganske slapp, så går det bare en vei.. Oppover!! :D

quebec 27-06-08 19:25

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
kvalm og slapp og en fryktelig hodepine :(

men det er jo bare karbslageret mitt som tømmes så...

nå er jeg helt fin :)

Max 30-06-08 20:25

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Har vært trøtt, slapp og hatt hodepine, men aldri følt meg noe særlig dårlig nei.

Pearl 01-07-08 10:23

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Bare hodepine. Den kommer hver gang jeg går inn i ketose og varer i tre dager.

totitten 06-07-08 20:21

Sv: Kastet dere opp når dere gikk inn (evt ut) av ketose?
 
Jeg var skikkelig kvalm og kastet opp første dagen på ketolyse, men spiste generell lavkarbo en uke før jeg prøvde igjen, og da gikk det knirkefritt å komme i ketose :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no