Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Karamellpudding (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54637)

nonta 16-06-13 17:10

Karamellpudding
 
Bilde på bloggen, www.purefoodlifestyle.no :) Jeg lagde en STOR form:

7,5 dl kremfløte
6 dl vann
2 vaniljestenger
Søtt: 3 ss Sukrin Gold, 8 stevia dråper med toffe smak, 1 ss Tagatesse
8 egg
Ekstra tagatesse til karamellisering: Jeg strødde Tagatesse i bunnen av formen, til det nesten dekket bunnen, slik man kan gjøre med sukker. Det smakte godt, men var etter min mening ikke helt karamellisert nok i konsistens og utseende, så hvis du skal ha gjester ville jeg tatt meg tid til å karamellisere Tagatessen i en stekepanne først. -Pass på, plutselig går det fort, og brenner seg. Ikke bruk teflongryte til dette..)
Steikes på 130 grader til den er nesten stiv (Den skal være litt skjelven) i vannbad. Hvor lang tid dette tar avhenger av hvor dyp form du har. Regn med ihvertfall 2 timer på en stor porsjon som dette.
Jeg gjorde slik:

Del vaniljestengene og skrap ut frøene. Legg massen og selve stengene i ei gryte sammen med fløte, vann, søtt og vanilje. Gi det ett oppkok. Avkjøl til det er minst lunket.
Knekk eggene i en bolle og visp lett sammen. Ikke visp for hardt, da får du luftbobler i puddingen.
Bland egg og masse. Bruk sil når du heller blandingen i formen. (Viktig)
Steike, så godt!

Camomilla 09-07-13 15:12

Sv: Karamellpudding
 
Høres nydelig ut :)

Veronicakar 19-08-13 14:01

Sv: Karamellpudding
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nonta (Innlegg 1447640)
Bilde på bloggen, www.purefoodlifestyle.no :) Jeg lagde en STOR form:

7,5 dl kremfløte
6 dl vann
2 vaniljestenger
Søtt: 3 ss Sukrin Gold, 8 stevia dråper med toffe smak, 1 ss Tagatesse
8 egg
Ekstra tagatesse til karamellisering: Jeg strødde Tagatesse i bunnen av formen, til det nesten dekket bunnen, slik man kan gjøre med sukker. Det smakte godt, men var etter min mening ikke helt karamellisert nok i konsistens og utseende, så hvis du skal ha gjester ville jeg tatt meg tid til å karamellisere Tagatessen i en stekepanne først. -Pass på, plutselig går det fort, og brenner seg. Ikke bruk teflongryte til dette..)
Steikes på 130 grader til den er nesten stiv (Den skal være litt skjelven) i vannbad. Hvor lang tid dette tar avhenger av hvor dyp form du har. Regn med ihvertfall 2 timer på en stor porsjon som dette.
Jeg gjorde slik:

Del vaniljestengene og skrap ut frøene. Legg massen og selve stengene i ei gryte sammen med fløte, vann, søtt og vanilje. Gi det ett oppkok. Avkjøl til det er minst lunket.
Knekk eggene i en bolle og visp lett sammen. Ikke visp for hardt, da får du luftbobler i puddingen.
Bland egg og masse. Bruk sil når du heller blandingen i formen. (Viktig)
Steike, så godt!

Denne skal bli helgekos ganske snart. vann i munnen! :D

nonta 19-08-13 21:29

Sv: Karamellpudding
 
Enjoy :D

Imse 23-08-13 09:30

Sv: Karamellpudding
 
Abbonerer på denne. Selv uten karamell blir jo dette en god pudding!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no