Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Ostetacoskjell (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25681)

Maimor 04-05-09 13:50

Ostetacoskjell
 
Jeg leste en annen tråd her tidligere som jeg ikke finner igjen nå. Den gikk ut på å lage ostechips i micro. Legg osteskivene på et stykke bakepapir og sett i micro i 3-5 minutter. Når det slutter å "frese" er de ferdige.

Det er genialt. Enda bedre ble det når jeg fant ut at om man legger to stk etter hverandre med bittelitt overlapping slik at de henger sammen, og så bretter de i ønsket form etter steking i micro mens de enda er bittelitt myke så blir det supre tacoskjell! Jeg brukte de naturell, men man kan krydre osten med hva man vil. Tacokrydder, pizzakrydder, hvitløk osv.

Og selvfølgelig kan man fylle de med pizzafyll eller annet snadder også, bare fantasien setter grenser. Nå til lunsj krydret jeg med pizzakrydder før steking og hadde bare litt salsa i etter å ha brettet dem.

Om man legger en skive salami under og en osteskive oppå og steker det blir det skikkelig snacks! Og det beste av alt, det er 0 karber!

Camz 04-05-09 16:16

Sv: Ostetacoskjell
 
Nammis, d hørtes kjempegodt ut :D Middag i dag ja :D

muskatt 04-05-09 19:09

Sv: Ostetacoskjell
 
Ble inspirert av innlegget og det ble taco på familien idag:D- trodde ikke det var mulig å få noe som skulle være tilnærmet lik tacoskjell nå jeg begynte på kuren. Så feil kan man ta- hjemmelaget tacokrydder og "osteskjell" nammmmm! Mannen(som ikke går på ketolyse og er skeptisk til alt som er nytt) merket ikke forkjell på krydderet. Takk for tips

Maimor 04-05-09 21:29

Sv: Ostetacoskjell
 
Så flott at det inspirerte flere. Jeg har blitt hektet, og må tenke meg litt om etterhvert for en osteskive er jo søren meg 50 kcal jo! ;)

Kanutten 04-05-09 21:31

Sv: Ostetacoskjell
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maimor (Innlegg 711966)
Så flott at det inspirerte flere. Jeg har blitt hektet, og må tenke meg litt om etterhvert for en osteskive er jo søren meg 50 kcal jo! ;)

Vi teller ikke kcal!

Maimor 05-05-09 10:18

Sv: Ostetacoskjell
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 711969)
Vi teller ikke kcal!

Nei det kan du si, men når det stopper opp så må man gjerne se på det også dessverre. Det hjelper lite å ligge på 15 karber om dagen om kaloriinntaket er høyere enn forbruket gitt!

Bæret 05-05-09 13:21

Sv: Ostetacoskjell
 
Det bruker jeg også som tacoskjell, eller oste"tortillachips" :D

Kanutten 05-05-09 15:01

Sv: Ostetacoskjell
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maimor (Innlegg 712362)
Nei det kan du si, men når det stopper opp så må man gjerne se på det også dessverre. Det hjelper lite å ligge på 15 karber om dagen om kaloriinntaket er høyere enn forbruket gitt!

Kanskje du spiser for FÅ karber og for lite fett da?? Jeg må opp i 40-50 karber hver dag før jeg går ned i vekt, i tillegg pøser jeg på med fett.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no