Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Er jordbær verdt det? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44303)

Dolly 22-05-11 08:19

Er jordbær verdt det?
 
Jeg spiste jordbær med krem i går, 70 gram jordbær og 70 gram krem.... Ble ikke så veldig mye selv om jeg piska kremen.. Og med 7 karbohydrater synes jeg det kostet mer enn det smakte

hva tenker dere?

nellie 22-05-11 08:24

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Ja, det er jo opp til hver enkelt å vurdere:)

Charlott 22-05-11 10:53

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Heller jordbær/bringebær med krem enn andre erstatningsgreier :)

Gracella 22-05-11 12:21

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Å spise jordbær/bringebær/multer/tyttebær/krøkebær og blåbær ser jeg på som en naturlig del av et sunt kosthold.
Det er jo ikke noe man spiser bøttevis av uansett ;).

Da vi bodde i sydligere trakter, hadde vi frukttrær i hagen. Jeg husker spesielt kirsebærtreet, der lå vi i hard konkurranse med fuglene og på det meste fikk jeg en neve med bær ila sommeren. Bær derimot, finner man gjerne i litt mer spiselige mengder når man først finner de stedene de vokser vilt.

Supah 22-05-11 12:22

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Jeg synes jordbær er verdt det :) Jeg ELSKER jordbær med fløte, og for tiden er det regel det jeg unner meg til filmkos osv.

LibraGirl 22-05-11 13:15

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Jeg synes også at jordbær er verdt det :D

Shooterr 22-05-11 13:20

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Ja definitivt. Spesielt når de norske jordbærene blir modne om noen ukers tid :)

Orkide 22-05-11 13:44

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Ja, enig med flere her, jordbær er vert det.

Det er jo mye bedre å spise det enn atkinsbar f.eks.

LenaBeatrice 22-05-11 13:55

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolly (Innlegg 1112915)
Jeg spiste jordbær med krem i går, 70 gram jordbær og 70 gram krem.... Ble ikke så veldig mye selv om jeg piska kremen.. Og med 7 karbohydrater synes jeg det kostet mer enn det smakte

hva tenker dere?

Verdt det i forholdt til hva?
Og hva kostet det for din del?

Dolly 22-05-11 14:05

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Verdt å spise så mange karber på ett måltid. Det smakte jo godt men kommer ikke til å bruke 7 karber på det lille måltidet igjen .. var livredd å dette ut av ketose... spiser skjelden atkinsbar, bare gjort det 2 ganger..

LenaBeatrice 22-05-11 15:16

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolly (Innlegg 1113223)
Verdt å spise så mange karber på ett måltid. Det smakte jo godt men kommer ikke til å bruke 7 karber på det lille måltidet igjen .. var livredd å dette ut av ketose... spiser skjelden atkinsbar, bare gjort det 2 ganger..


Hva pleier å skje da du detter ut av ketose?

Timiane 22-05-11 15:29

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Jeg venter på de norske jordbærene. Om det er verdt det... Alt med måte og ikke for ofte!

Trj 22-05-11 17:46

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Jeg later som om jeg fortsatt er i ketose, og kooooser meg med jordbær. Alt kommer vel an på hvor i prosessen man er, eller øvrige prioriteringer når det gjelder mat. Er man veldig strikt og har klart definerte mål stiller det seg kanskje annerledes. Men jeg vil anta at jordbær i vanlige porsjoner er ok i et mer løselig definert lavkarbo-kosthold... :D

Antoinette6 22-05-11 17:48

Sv: Er jordbær verdt det?
 
De belgiske er definitivt ikke verdt det !

Julie 22-05-11 17:58

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1113436)
De belgiske er definitivt ikke verdt det !

Signerer den! :ja:

Trj 22-05-11 18:26

Sv: Er jordbær verdt det?
 
De belgiske bærene som nå er å få kjøpt overrasket meg faktisk smaksmessig i forhold til mye av de utenlandske bærene som fås kjøpt i vinterhalvåret (er det det sukkerfrie kostholdet som gjør det ?). Selvsagt kommer de ikke opp mot de norske, men der er det også smaksforskjeller. Nordnorske bær er i særklasse, inntil de eller andre norske bær er å få kjøpt koser jeg meg med de belgiske.:D

wafle4 22-05-11 18:34

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Jeg har tidligere ment at de importerte bærene bare smaker vann, men er blitt positivt overrasket i år. Nå er jeg veldig spent på de norske, er det kuren som gjør at ting smaker mye bedre så må jo de norske bare bli himmelske. Om ikke det skyldes at de har funnet en bedre leverandør i utlandet enn tidligere da. Venter i spenning på norske bær....:p

Zillah 22-05-11 18:57

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Om du meiner det koster meir enn det smakar, da er det ikkje verdt det for deg. Vi prioriterer jo ulikt. Men det er ikkje sikkert at ein treng å vere så veldig redd for å ta av kvota til kosemat ein gong i blant. Da vel du ekstra fornuftige grønsaker til middagen, til dømes. Tar du fløte til bæra så lar du være å ta fløte i sausen, osv. Balanse, det er det det dreier seg om her i livet.

lillemy01 22-05-11 20:46

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Men jeg forstår egentlig ikke diskusjonen i ketolyse boken er det jo anbefalt med bær og fløte hvorfor skulle det være forbudt? For meg går det mange mange dager jeg ikke er i nærheten av kvoten min en gang. Hva er det dere spiser at dere nesten detter ut av ketose med 100 gram bær?

Kari Marita 22-05-11 20:52

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Elsker å lage jordbærmilkshake av biola naturell og jordbær med litt søtning, nam nam. =):)

Kula 22-05-11 20:53

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice (Innlegg 1113308)
Hva pleier å skje da du detter ut av ketose?



Hvis ketosen er skikkelig høyt oppe, og man faller ut, kan man selvfølgelig slå seg forferdelig. Det sier seg vel selv?


-

Kari Marita 22-05-11 20:58

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1113639)
Hvis ketosen er skikkelig høyt oppe, og man faller ut, kan man selvfølgelig slå seg forferdelig. Det sier seg vel selv?


-

:D He he.

LenaBeatrice 22-05-11 21:04

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1113639)
Hvis ketosen er skikkelig høyt oppe, og man faller ut, kan man selvfølgelig slå seg forferdelig. Det sier seg vel selv?


-

Du snakker av erfaring? ;)

HenrikBooe 22-05-11 21:13

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1113084)
Å spise jordbær/bringebær/multer/tyttebær/krøkebær og blåbær ser jeg på som en naturlig del av et sunt kosthold.
Det er jo ikke noe man spiser bøttevis av uansett ;).

Da vi bodde i sydligere trakter, hadde vi frukttrær i hagen. Jeg husker spesielt kirsebærtreet, der lå vi i hard konkurranse med fuglene og på det meste fikk jeg en neve med bær ila sommeren. Bær derimot, finner man gjerne i litt mer spiselige mengder når man først finner de stedene de vokser vilt.

Helt enig med deg. Jeg føler det er forskjell på bær og f.eks annen mat med "høy" karbo i :D
Uansett greit å spise seg noen bær innen i blant. :D
Selv elsker jeg bær, og kunne ha spist massevis av det. :sikle:

BenteR 22-05-11 21:26

Sv: Er jordbær verdt det?
 
Jeg spiser bær daglig, men jeg er vel heldig siden jeg ligger på 40-50 karber pr dag og er i ketose...., enda jeg ikke ønsker å ta av noe som helst mer.
Jeg har bær i hagen og pleier å fryse ned ca 50 kilo jordbær og 30 kilo blåbær hvert år. Bærene fryses i 3 dl porsjoner.
Jeg spiser halvannen dl bær daglig. Noen ganger som hele bær, noen ganger stavmixes de når de er halvfrossne til å ha på lunsjvafla mi, og noen ganger blir det milkshake (1,5 dl bær, 1 egg, et bittelite dryss sukrin og 1,5 dl fløte).
Jeg ser på bær som noe svært sunt og som i tillegg er noe jeg virkelig koooser meg med.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no