Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Matpakke??????? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10363)

Fridolina 19-09-06 19:41

Matpakke???????
 
Har litt problem jag...:p

Har skikklig problemer med va jag kan ta med som matpakke!!
Ost tex blir ju "svett" etter noen time..
salaten blir "vissen" osv...
Vad pleier dere ta med?
Vi har ikke kjølskap i skolen vi får bruke..
Egg å bacon eller omelett? Hvor lenge håller det sig i romstempratur?

Noen ideèr????

tess81 19-09-06 19:49

Sv: Matpakke???????
 
hva me kyllingsalat i tuperwear boks???man får tak i bokser me "rist" i bunnen så væsken renner ned i bunnen, hvis du skjønner??veldig flink te å forklare :o

reint kyllingkjøtt, lår....f.eks

Georgine 19-09-06 20:10

Sv: Matpakke???????
 
Det å ikke ha tilgang på kjøling av maten er et problem. Sliter med det samme med matpakka til guttungen og har da ingen gode ideer på mat som holder seg i romtemperatur.

Det skal være foreldremøte i klassen hans neste uke og da tenkte jeg å foreslå at vi kjøpte et lite brukt kjøleskap hvor ungene kunne ha matpakka si frem til matpause. :D

tess81 19-09-06 20:34

Sv: Matpakke???????
 
hva me å fylle vann oppi en ispose sånn at den e på størrelse me boksen også kan du legge de i boksen og bruke som kjøleelement, te guttene dine kan du fryse ned en juice og legge oppi...eller noe lignene..

Carisma 19-09-06 22:14

Sv: Matpakke???????
 
Bruker salat med bønner og egg/skinke/krepsehaler/spekeskine eller lignende. I tette bokser går det helt fint. Til og med avocadoen holder seg ganske bra. Bare pass på å ikke sette veska i nærheten av en ovn... :o
Ellers kan du lage suppe og ta med på termos.. eller smoothie. (husk å riste godt før du åpner.. glemte det og måtte kaste hele greia :p )

Eller så lager jeg omelett med f.eks bacon, ost, broccoli og løk. Den er også helt OK fram til lunsj. Men det er kanskje ikke så dumt det med å legge en evt matboks i en pose sammen med f.eks et frossent kjøleelement?

Hyper 19-09-06 23:28

Sv: Matpakke???????
 
eggsalat holder seg....

Oppskrift finner du her på forumet:)

Goggen 19-09-06 23:52

Sv: Matpakke???????
 
Lavkarbobrød er både godt og mettende.

Lemen 20-09-06 00:32

Sv: Matpakke???????
 
Har prøvd å søke litt på nettet etter en slik matboks, og det har sikkert du også, og den eneste boksen jeg kom over var denne:

http://www.gel-cool.com/

Men hos meg så er det bare masse rare bokser og tegn, og japansk... :o

(Kanskje siden vises annerledes hos deg?? :confused: Edit: Ahh... Kom seg etter at jeg installerte den japanske språkpakka ;))

Men boksene så veldig fine og praktiske ut da. :)

Er kanskje mulig å sende en e-post til de, for å høre om de blir solgt noen andre plasser enn på den nettsiden? office@gel-cool.com

:p

Fridolina 20-09-06 15:48

Sv: Matpakke???????
 
Takk før tipsen alle sammen.....:klem:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tess81 (Innlegg 200929)
hva me kyllingsalat i tuperwear boks???man får tak i bokser me "rist" i bunnen så væsken renner ned i bunnen, hvis du skjønner??veldig flink te å forklare :o

reint kyllingkjøtt, lår....f.eks

Hvor lenge håller sig kylling då tru?:)


Sitat:

Har prøvd å søke litt på nettet etter en slik matboks, og det har sikkert du også, og den eneste boksen jeg kom over var denne:

http://www.gel-cool.com/

Men hos meg så er det bare masse rare bokser og tegn, og japansk... :o

(Kanskje siden vises annerledes hos deg?? :confused: Edit: Ahh... Kom seg etter at jeg installerte den japanske språkpakka ;))



Det står på japanska på min maskin også:o


Jag har letet etter dobbelbunnet boks med kjølevetske,som Fjonten tipset mig om..De hade haft den før noen år tillbake på Jærnia,men ikke lengre..
Ska på handletur till sverige imorgen,så jag kansjke finner noe då:)

Carisma 23-09-06 21:06

Sv: Matpakke???????
 
Jeg kjøpte en sånn gele-greie til å kjøle ned vinfflasker med, den er kanskje ikke så dum tiø å ha rundt matpakker heller. Fåes på systembolaget i sverigehvertfall.

Fridolina 24-09-06 00:18

Sv: Matpakke???????
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 202122)
Jeg kjøpte en sånn gele-greie til å kjøle ned vinfflasker med, den er kanskje ikke så dum tiø å ha rundt matpakker heller. Fåes på systembolaget i sverigehvertfall.

Ja,det kanskje går!:)
Vet ikke helt va du det er før noe,men jag ska hålle uttjik etter en sånn...

Lemen 24-09-06 05:48

Sv: Matpakke???????
 
Det aller første som eg såg når vi kom inn på matbutikken i dag, var nettopp ei slik matboks som du er ute etter. Den kosta 10 dollar, og viss du vil så kan eg kjøpe med ei sånn og sende i posten til deg når eg kjem heim... Er berre å sende meg ein pm om du vil! :)


:klem:

Fridolina 24-09-06 15:39

Sv: Matpakke???????
 
JJJAAA ,VELDIGT GJERNE!!!!!:D :D

Fjonken 24-09-06 16:26

Sv: Matpakke???????
 
Inntil du finner en slik boks, så kan du jo gjøre som følgende. Bruk en litt romslig vanlig matboks. Legg evt litt tørkepapir i bunnen. Isoler boksen med noen lag tørkepapir på utsiden og under boksen. Fest et frossent kjøleelement med gaffertape oppå tørkepapirisoleringen. Blir ikke så veldig lekkert akkurat, men det funker. Bare se til at det er isolasjon mellom fryselementet og maten, ellers vil maten få frostskader. Og for at fryseelementet skal holde koken lenge kan hele boksen tulles inn i et håndkle eller noe.. Kan jo kanskje strikke eget overtrekk til matboksen.. :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no