Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Muskelsmerter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13178)

Sulphur 25-05-07 23:45

Muskelsmerter
 
Jeg har den siste uka opplevd tre ganger at jeg får vondt i muskler. Det kjennes ut som jeg har fått et skikkelig blåmerke, eller er støl, selv om jeg vet at jeg ikke har slått meg der. Ikke er jeg blå eller har noen ytre tegn til å ha fått meg en trøkk heller. Det begynte da jeg for litt under en uke siden begynte på lavkarbo, og det varer i flere dager. Har ikke gitt seg enda. Er dette et normalt fenomen, eller bør jeg bli bekymret?

Nille 26-05-07 10:39

Sv: Muskelsmerter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga (Innlegg 282095)
Jeg har den siste uka opplevd tre ganger at jeg får vondt i muskler. Det kjennes ut som jeg har fått et skikkelig blåmerke, eller er støl, selv om jeg vet at jeg ikke har slått meg der. Ikke er jeg blå eller har noen ytre tegn til å ha fått meg en trøkk heller. Det begynte da jeg for litt under en uke siden begynte på lavkarbo, og det varer i flere dager. Har ikke gitt seg enda. Er dette et normalt fenomen, eller bør jeg bli bekymret?

Hvor ?
Du kan få leggkramper, evt. leddsmerter om du ikke få i deg nok magnesium eller drikker nok vann.



Sulphur 26-05-07 10:42

Sv: Muskelsmerter
 
Jeg tar magnesium 400 mg. på kvelden, og multivitaminene og kalsiumen min inneholder en del magnesium. Det er ikke leggkramper eller leddsmerter jeg har.

Nille 26-05-07 11:03

Sv: Muskelsmerter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga (Innlegg 282179)
Jeg tar magnesium 400 mg. på kvelden, og multivitaminene og kalsiumen min inneholder en del magnesium. Det er ikke leggkramper eller leddsmerter jeg har.

OKI, det var derfor jeg spurte HVOR du har vondt ! :)

Sulphur 26-05-07 16:25

Sv: Muskelsmerter
 
Insjil, jeg overså den hvor'en. :p

Jeg har vondt på to plasser i ryggen, og et sted ved kragebeinet, og nå et sted bak eller ved siden av knehasene. Kjennes ut som jeg har blåmerke alle stedene, men jeg kan ikke se noen ting. Det er helt merkelig, aldri opplevd noe liknende før.

mam 27-05-07 10:17

Sv: Muskelsmerter
 
Et sidespor her - Nille, kan du svare på de siste innleggene mine på leggkrampe-tråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12835&page=2

Kan ikke hjelpe deg MysticalSaga, annet enn at jeg hadde voldsomt mye smerter i musklene pga lavt stoffskifte. Det ble først bedre etter at jeg fikk endret medisinene.
Tenkte på at en kostomlegging får hormonene ut av balanse før kroppen justerer seg. Det kan gi utslag i at en får endret menstruasjonsrytme, noen begynner å flasse, de fleste har hodepine og kjenner seg slappe. Kan vel gi muskelsmerter også??

Forbigående problemer, men de dukker som regel opp i uke 1-2.

Madame 15-12-10 12:54

Linnex mot muskelsmerter
 
Hei, jeg tenkte jeg ville dele informasjon om en Linnex varmesalve, som funket mot muskelsmerter både på min mor og meg. Du kan finne den på Aries Helseprodukter sin hjemmeside.

Lykke til.

Hilsen Madame

Timiane 15-12-10 13:34

Sv: Muskelsmerter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sulphur (Innlegg 282095)
Jeg har den siste uka opplevd tre ganger at jeg får vondt i muskler. Det kjennes ut som jeg har fått et skikkelig blåmerke, eller er støl, selv om jeg vet at jeg ikke har slått meg der. Ikke er jeg blå eller har noen ytre tegn til å ha fått meg en trøkk heller. Det begynte da jeg for litt under en uke siden begynte på lavkarbo, og det varer i flere dager. Har ikke gitt seg enda. Er dette et normalt fenomen, eller bør jeg bli bekymret?

Jeg vet ikke om det er alvorlig eller ikke. Men jeg hadde skikkelig vindt i musklene mine i nesten 2 uker( de 2 første), Det var så ille at jeg måtte bruke paracet.
Over natten ble de borte og har ikke kjent noe siden. Så jeg tenkte at det hadde noe med sukker abstinensen å gjøre.
Kjennes fremdeles støl når jeg går i tunge bakker, men det er vanlig.
Håper du ble litt klokere.

Kitt 15-12-10 15:27

Sv: Muskelsmerter
 
Psst! Tråden er fra mai 2007!;)

Muskelverk er helt vanlig ved ketolyse/lavkarbo oppstart og kan bedres ved at man tar ketolysevitaminene som anbefalt, i hvert fall magnesium!:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no