Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Mine beste leseopplevelser (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29175)

bondetuppa 15-11-09 20:38

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 795209)
"Hulebjørnens klan" og resten av serien Jordens barn, skrevet av Jean M. Auel, har gjort et uutslettelig inntrykk på meg.

Signerer denne:) Skulle det ikke komme en siste bok i den serien?

Gracella 15-11-09 21:51

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bondetuppa (Innlegg 795725)
Signerer denne:) Skulle det ikke komme en siste bok i den serien?

Jo, det skal komme en bok til (Serien kan jo ikke slutte slik den siste boka gjorde!!).
Jeg var nettopp innom Jean Auels hjemmeside, men det var ikke noe der som indikerte at den siste boka var på vei :(. Her håper jeg at jeg tar helt feil...

Carisma 15-11-09 22:14

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Jeg trodde den kom for noen år siden? Den fjerde altså?

Lava 15-11-09 22:33

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 795209)
"Hulebjørnens klan" og resten av serien Jordens barn, skrevet av Jean M. Auel, har gjort et uutslettelig inntrykk på meg.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 795442)
Signerer!:ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 795443)
:ja:


Ett rungende JA! Dette er flotte bøker. Og det er synd det nok aldri kommer en siste bok, da forfatteren vistnok er syk, i tillegg til å være gammel.
Jeg har de 5 første, og har spurt etter den 6. men ingen vet noe.

Ellers leser jeg mye, men ikke alltid bøker som er kritikkrost, for da blir jeg litt
på bakbena, har prøvd noen, men leser dem sjelden ferdig.

For tiden liker jeg best enkle pocketbøker, som jeg bare kan kose meg med,
og ikke måtte tenke for mye :p

Carisma 15-11-09 22:40

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 795774)
Jeg har de 5 første, og har spurt etter den 6. men ingen vet noe.

Å herregud, er det så mange? :rolleyes: Jeg datt av midt i tredje boka jeg. Det ble litt for mye. Så var jeg vel 14 eller noe sånt... Konverterte til Isolket :D

Jeg driver for tiden å prøver å komme gjennom "Lasso rundt fra Luna", men det går... Trått! Syns den er litt langdryg, og blir så irritert på hovedpersonen! Makan til tafatt og mjaklete fyr! Litt sånn Erlend Loe'ish. :D

Nannah 15-11-09 23:53

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Lasso rundt fru Luna er da ganske festelig synes jeg:p
Men litt tafatt er han jo...
Har lett for blande sammen den og "Sangen om den røde rubin" men mener jeg fikk meg en god latter i begge:D

Elsket Hulebjørnen bøkene da de kom...synd de ikke blir fullført:(

Carisma 16-11-09 00:47

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 795805)
jeg fikk meg en god latter i begge:D

Ja, det er noen morsomme partier, selv om jeg må inrømme jeg har blandede følelser for setningen".. kvinnens gamle ansikt, hun var over tredve.." :lol:

Omelett 16-11-09 07:23

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 795779)
Jeg driver for tiden å prøver å komme gjennom "Lasso rundt fra Luna", men det går... Trått! Syns den er litt langdryg, og blir så irritert på hovedpersonen! Makan til tafatt og mjaklete fyr! Litt sånn Erlend Loe'ish. :D

Det er en av favorittbøkene mine, og jeg er litt forelsket i Ask, selv om han er en ynkelig figur. :stortsmil

Carisma 16-11-09 08:55

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Omelett (Innlegg 795844)
jeg er litt forelsket i Ask

:eek: Hmm, ikke helt min type så du får han i fred hvertfall.. :D
Men hvis alle tjueårige gutter er like tafatte og usikre, så skjønner jeg ikke hva vi stresset for da vi var i den alderen... :rolleyes:

Omelett 17-11-09 10:56

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 795874)
:eek: Hmm, ikke helt min type så du får han i fred hvertfall.. :D
Men hvis alle tjueårige gutter er like tafatte og usikre, så skjønner jeg ikke hva vi stresset for da vi var i den alderen... :rolleyes:

Hehe, som en virkelig person hadde han nok vært litt slitsom ja, men jeg tror jeg liker karakteren nettopp fordi han er så realistisk. Han er ikke en opphypet helt eller en gjennomgående skurk, han er bare menneskelig.

Carisma 17-11-09 11:06

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Omelett (Innlegg 796477)
han er bare menneskelig.

Ja, det er det som plager meg mest, er alle sånn? :D Jeg hadde håpet det var litt mer tak i mansstanden i real life... :rolleyes:

Omelett 17-11-09 11:13

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 796485)
Ja, det er det som plager meg mest, er alle sånn? :D Jeg hadde håpet det var litt mer tak i mansstanden i real life... :rolleyes:

Jeg håper ikke alle er sånn, men hittil tyder mye på det. :p

frkprym 18-11-09 12:55

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Siden ingen har nevnt det tidligere:

Alle Jane Austens bøker, og Stolthet og Fordom i særdeleshet.

Der finner du menn av alle slags typer, Carisma. Flotte, snille, dumsnille, stolte, frekke, løgnere og bedragere. Fritt valg av drømmemann. Min er selvsagt Mr Darcy, men det oser jo ikke akkurat originalitet av det valget.

pleiadene 27-11-09 14:08

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Akkurat lest ØYA av VICTORIA HISLOP (Schibsted). Svært lesverdig. Handler om Alexis som står foran en av sitt livs største avgjørelser. Alt hun vet om sin fortid er at hunvokste opp i en liten landsby på Kreta før hun flyttet til London. Hun drar til Hellas for å spore opp sin fortid, og hva hun oppdager der .... Dtte er Hoslops debutroman (utrolig at det er en debut, den er svært god) - en bestselger som er absolutt verd å lese!

Licota 08-01-10 19:21

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 795805)
Lasso rundt fru Luna er da ganske festelig synes jeg:p
Men litt tafatt er han jo...
Har lett for blande sammen den og "Sangen om den røde rubin" men mener jeg fikk meg en god latter i begge:D

Elsket Hulebjørnen bøkene da de kom...synd de ikke blir fullført:(

Hulebjørnen-bøkene er da fullført. Om du tenker på Hulebjørnens klan etc?

Gracella 08-01-10 20:00

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Licota (Innlegg 812943)
Hulebjørnen-bøkene er da fullført. Om du tenker på Hulebjørnens klan etc?

Den sjette og siste boken er da ikke utgitt eller ferdig enda??

Kitt 09-01-10 00:43

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 812957)
Den sjette og siste boken er da ikke utgitt eller ferdig enda??

Det er bare 5 bøker og det kommer ikke flere!:hylgrine::nedfor::_oppgitt::nedfor::hylgrin e:

Sofagubben 20-07-17 04:22

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Jeg er en lesehest og for meg er det en bokserie som står over alle andre bøker jeg har lest. Trygve Gulbranssen sin Bjørndalstrilogi. ( Bakom synger skogene, Det blåser fra Dauingfjell og Ingen vei går utenom)
https://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rndaltrilogien

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest de tre bøkene. De anbefaler jeg på det varmeste. :lesebok:

Gracella 22-09-17 17:37

Sv: Mine beste leseopplevelser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben (Innlegg 1537246)
Jeg er en lesehest og for meg er det en bokserie som står over alle andre bøker jeg har lest. Trygve Gulbranssen sin Bjørndalstrilogi. ( Bakom synger skogene, Det blåser fra Dauingfjell og Ingen vei går utenom)
https://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rndaltrilogien

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest de tre bøkene. De anbefaler jeg på det varmeste. :lesebok:

Jeg har bare lest de en gang - for mange år siden - men jeg syntes de var fantastiske :-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no