Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Øke forbrenningen med urter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10549)

nita58 05-10-06 14:33

Øke forbrenningen med urter
 
Se hva jeg fant om urter, Fennikel etc: http://home.no.net/urter/html/slankende_.html

;)

chili 05-10-06 14:41

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Intressant! :)
Og så er jo urter også veldig godt, og veldig sundt! Jeg glemmer for ofte at det går an å ha urter i maten...

Nille 05-10-06 18:04

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Dette var veldig fin info og gode tips. Tråden er "klistra" !

Bruker masse friske urter i matlagingen selv. Spesielt basilikum, timian og koriander. Snadder !

Takk for tips ! :D

Hilde3 05-10-06 19:20

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Chili (både tørket og fersk) setter fart på forbrenningen!:)

Hilde3 05-10-06 19:22

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hilde3 (Innlegg 205183)
Chili (både tørket og fersk) setter fart på forbrenningen!:)


Ehhh, det er vel ikke en urt når jeg tenker meg om..Men, Klosterte` har mange sorter som er bra for forbrenning og helse.

Zillah 02-06-10 14:23

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Start hoster ikkje private nettsider lenger, så vidt eg forstår, så denne sida fins nok ikkje lenger.
:(

Huldr 03-06-10 21:07

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Mulig at dette er den samme infoen? Adressen ligner: http://www.urter.ayla.no/html/slankende_.html

Limer inn innholdet også, synes det generelt er lurt, i og med at lenker kan bli borte ...

Sitat:

Urter som virker slankende. Hvis du vil gå ned i vekt, er det dette du trenger;
Noen urter øker kroppens fettforbrenning, og noen demper også appetitten og søthungeren. Du kan bli slankere uten egentlig å spise mindre hvis du følger noen av rådene under.


Fettforbrennende;
Ingefær, grønn spansk pepper, cayennepepper, svart pepper, koriander og kanel forbrenner fett. Krydderne kan du tilsette i den maten du pleier å spise. Revet ingefær passer godt sammen med kulturmelk og naturell yoghurt. Kanel kan du bruke til grøt, is eller frukt og desserter. Koriander kan strøs på kokt ris, salater, supper eller brukes i brød. Med de forskjellige peppersorter gjør du maten mer eller mindre sterk.
Appetittdempende;
Lakrisrot og fennikel er apetittdempende. Noen teer bidrar også til vekttap hvis de drikkes uten sukker. Nypete er vanndrivende og demper sukkerbehovet. Te av bringebærblader øker metthetsfølelsen hvis den drikkes sammen med maten. Rødkløverte demper appetitten hvis det drikkes om morgenen. Andre appetitt dempende urter er; hagtornbær, loppefrøkapsel, steineik, marikåpe, sikorirot og vassarv.
Mettende urter;
Ferske krydderurter på maten øker metthetsfølelsen og det blir lettere å spiser mindre. Basilikum passer godt til salat, i sauser, supper, gryteretter og på kokte grønnsaker. Krydre med gressløk på kokte grønnsaker og i supper. Dill passer bra på poteter og i salatdressinger. Estragon i supper og salater. Frisk timian er godt i supper og på grønnsaker.

Atlantis 13-06-10 13:40

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Jeg tar alltid kanel i kaffen siden den skal øke forbrenningen :) og så smaker det godt :love:

Zillah 13-06-10 19:56

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Mmm kanel er deilig. Kanelstang av ekte kanel (Hindu er den eg kjøper, tynne fine rullar, god å tygge) er skikkelig snask! Eg er også stor fan av ingefær og håper stadig eg kan finne den perfekte oppskrifta på lavkarbovennleg ingefærøl :sikle:

barfor 14-06-10 13:03

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Atlantis (Innlegg 890245)
Jeg tar alltid kanel i kaffen siden den skal øke forbrenningen :) og så smaker det godt :love:

Ja, gjør ofte det jeg også. Men enda oftere chili pepper istedet, eller begge 2 samtidig. Vet ikke om det blir noe merkbart større forbrenning, men gjør vanlig kaffe langt bedre.

Rin 14-06-10 15:55

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av barfor (Innlegg 890759)
Ja, gjør ofte det jeg også. Men enda oftere chili pepper istedet, eller begge 2 samtidig. Vet ikke om det blir noe merkbart større forbrenning, men gjør vanlig kaffe langt bedre.

...chili i kaffen? :eek: DET må jeg prøve! To gode ting kombinert = én dobbelt så god ting... ikke sant? :D

Lillemy71 14-06-10 16:16

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 890882)
...chili i kaffen? :eek: DET må jeg prøve! To gode ting kombinert = én dobbelt så god ting... ikke sant? :D

Chili sammen med søtt er skikkelig godt. F.eks i sjokolade eller kakao (lavkarbo sef ;)), eller prøv gjerne chilisaus på bær - dersom dere spiser bær da. Det er skikkelig snadder

barfor 14-06-10 19:56

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 890900)
Chili sammen med søtt er skikkelig godt. F.eks i sjokolade eller kakao (lavkarbo sef ;)), eller prøv gjerne chilisaus på bær - dersom dere spiser bær da. Det er skikkelig snadder

Aldri tenkt på å prøve det på bær før... er godt på bringebær? Blir det jeg spiser oftest.

kiril 14-06-10 20:21

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
mmm fersk koriander i rullet osteskiver yammi

Atlantis 15-06-10 17:00

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Prøvde chillipulver sammen med kanel (som jeg allerede bruker) i kaffen i dag,-det var helt klart ikke noe for meg :o Jeg får nok heller fortsette å bruke chilien i middagsretter :)

alizza 15-06-10 17:51

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Jordbær, sæterømme, splenda og hel grønn pepper:ja:

MAR 15-06-10 18:29

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Oi :eek:
Det høres virkelig ikke ut som noe for meg.. heldigvis er jeg både glad i og flink til å bruke urter og krydderier til å lage mat, og sterk mat er både jeg og sambo glad i :D

Paris 15-09-10 15:04

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Funker det å svelge en bit chili også? :p

Bare spør jeg...trenger noe som får opp forbrenningen!!

blackpain 24-09-11 00:35

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Vitaminer.... Vell det er jo veldig viktig, ikke sant?
fleste av oss for i seg lite vitaminer og en del av det viktige stoffet som kroppen våres trenger. Det er egentlig bare å spise litt mere av det sunne maten isteden for å dra til McDrive.
Prøv denne sunne dietten og du vil føle deg bedre i løpet av den første uka.
http://fatburningfoods-diet.blogspot.com/

Bamsedusken789 22-03-12 20:53

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Det er vel ikke så mye annet enn positive ting med urter og forskjellige krydderier, men jeg biter ikke på at det øker forbrenningen på noen merkbar måte. Da ville vel alle som hadde mye chili eller kanel i kaffen hver dag være så slanke som bare det... Tenker jeg :)

Kanutten 22-03-12 22:26

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bamsedusken789 (Innlegg 1319632)
Det er vel ikke så mye annet enn positive ting med urter og forskjellige krydderier, men jeg biter ikke på at det øker forbrenningen på noen merkbar måte. Da ville vel alle som hadde mye chili eller kanel i kaffen hver dag være så slanke som bare det... Tenker jeg :)

Akkurat som noen urter kan senke kropptemperatur kan andre øke den. Og økt kroppstemperatur krever mer energi.

langaard 22-03-12 23:08

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Eller som vi har lest her inne om og fryse bort fettet, bade i isvann og knaske chili, burde funke bra:p

Dietta 22-03-12 23:30

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1319682)
Akkurat som noen urter kan senke kropptemperatur kan andre øke den. Og økt kroppstemperatur krever mer energi.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1319693)
Eller som vi har lest her inne om og fryse bort fettet, bade i isvann og knaske chili, burde funke bra:p

Mulig dette blir aller siste post fra meg folkens :eek:
Jeg sitter nemlig i isbiter til livet, knasker chili, hvitløk og alle andre urter jeg fant - så jeg regner med at jeg rett og slett er borte i morgen :p

Kanutten 22-03-12 23:37

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1319699)
Mulig dette blir aller siste post fra meg folkens :eek:
Jeg sitter nemlig i isbiter til livet, knasker chili, hvitløk og alle andre urter jeg fant - så jeg regner med at jeg rett og slett er borte i morgen :p

Mailer over en st berhardkonjakk til deg slik at du eksistere i morgen også!

Dietta 22-03-12 23:40

Sv: Øke forbrenningen med urter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1319704)
Mailer over en st berhardkonjakk til deg slik at du eksistere i morgen også!

Å supert altså, da er det håp :blomster: Tuuuuusen takk.. Brrrrrrr.......


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no