Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Optimal Ernæring (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=133)
-   -   OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12012)

Ziggy 15-03-07 19:25

OE Pizza med bare 6 til 11 gr karbo for en hel pizza!
 
**************

Iset 15-03-07 19:31

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Mmmm deilig!!

Selv bruker jeg som regel pepperbiff i strimler, paprikastrimler, løkringer og masse fersk sopp. Osten skal under fyllet, oppå sausen, det er best. Sånn som de gjør på pizzarestauranter. :D

Gerd 15-03-07 19:33

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 245067)
Mmmm deilig!!

Selv bruker jeg som regel pepperbiff i strimler, paprikastrimler, løkringer og masse fersk sopp. Osten skal under fyllet, oppå sausen, det er best. Sånn som de gjør på pizzarestauranter. :D

Begynner å bli sulten på pizza jeg :sikle: :sikle:

Iset 15-03-07 19:38

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Hehe jeg og, bare synd jeg ikke kan spise så mye, men jeg orker da iallfall ETT stykke. :fnis:

Nattesjel 15-03-07 19:46

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Den der så sinnsykt god ut! :eek: :sikle:

Pipp 15-03-07 20:25

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Jeg skal lage sånn imorgen kveld....fredagskveld er alltid pizzakveld her i huset :sikle:

Titti 15-03-07 22:08

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
:sikle: Det blir pizza på lørdag ja! :D

Trolljenta 15-03-07 23:27

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Tror det blir pizza i helgen ja :cool:

lokkebiff 16-03-07 09:23

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Som fyll bruker jeg: en pakke kjøttdeig, bacon/skinke i strimler, 1/2 boks hakkede tomater, 2-3 sopp, 2-3 ss rømme, hvitløkspulver, italiensk krydder og oregano.

Smaker kjempegodt, og rømmen gjør det hele så deilig fyldig!! mmmm... :sikle:

Har forresten hvitosten på kun de siste 3-4 min. synes den er best helt "nysmeltet" liksom. men ønsker du sprø hvitost, kan du strø litt salt på.

Trolljenta 16-03-07 11:21

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Legger du alt på midten av stekebrettet og lar det flyte utover siden den er så rund og fin?

Ziggy 16-03-07 11:28

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta (Innlegg 245401)
Legger du alt på midten av stekebrettet og lar det flyte utover siden den er så rund og fin?

Nei, du har all deigrøra midt på plata dekt med bakepapir, så bruker du slikkepotten og brer den forsiktig utover, slik at den blir fin, rund og jevnt fordelt.

.

Gerd 16-03-07 16:02

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 245063)
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en hel pizza!

PS

Kom gjerne med flere oppskrifter på ulike typer lavkarbo pizzafyll!!

DS

.

1 bx grovhakket tomater(landlord- kun 1,5 karb pr 100g)
3-4 ss rapsolje
1 ss tørket oregano
hvitløk eller pulver(jeg brukte ca 1ts pulver)
- Moses med stavmixer.
______________
Legg saus (jeg brukte ca 100-150g) på bunnen, ha på (i rekkefølge) sjampinjong, raspa ost(jeg brukte masse!), tynne skiver av spekeskinke, løk i strimler. Jeg hadde på noen små dæsjer grønn pesto.

Stekte på 200 grader litt over midt i ovnen. La på litt rucullasalat med en gang jeg tok den ut av ovnen...

(Bunnen hadde jeg forsteikt, og snudd og latt stått å tørke litt)

Ser den ikke nyyydelig ut?????


Voila... italiensk pizza som smakte... æææææ... HIMMELSK!!!!! :sikle: :sikle: :sikle:

Ziggy 16-03-07 17:19

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 245527)

1 bx grovhakket tomater(landlord- kun 1,5 karb pr 100g)
3-4 ss rapsolje
1 ss tørket oregano
hvitløk eller pulver(jeg brukte ca 1ts pulver)
- Moses med stavmixer.
______________
Legg saus (jeg brukte ca 100-150g) på bunnen, ha på (i rekkefølge) sjampinjong, raspa ost(jeg brukte masse!), tynne skiver av spekeskinke, løk i strimler. Jeg hadde på noen små dæsjer grønn pesto.

Stekte på 200 grader litt over midt i ovnen. La på litt rucullasalat med en gang jeg tok den ut av ovnen...

(Bunnen hadde jeg forsteikt, og snudd og latt stått å tørke litt)

Ser den ikke nyyydelig ut?????

http://img155.imageshack.us/img155/2...epizza1lh1.jpg


Voila... italiensk pizza som smakte... æææææ... HIMMELSK!!!!! :sikle: :sikle: :sikle:


Mmmm... nå blei jeg sulten nå... :sikle:

Hvordan var denne bunnen sett i forhold til Ketolysebunnen da?

Har aldri prøvd slike proteinpulver jeg, så jeg lurer på om det er stor forskjell på smaken sånn sett.

Oppdatering:

Hele pizzaen til Gerd inneholder bare ca 7 gr karbo!!!

.

Gerd 16-03-07 17:22

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 245546)
Mmmm... nå blei jeg sulten nå... :sikle:

Hvordan var denne bunnen sett i forhold til Ketolysebunnen da?

Har aldri prøvd slike proteinpulver jeg, så jeg lurer på om det er stor forskjell på smaken sånn sett.

.

Denne bunnen ble helt topp!!! Tynn og saftig. Men ikke bløt. Gikk fint å holde pizzastykkene i handa og spise. :D

Går ikke an å sammenligne med den andre pizzabunnen.. For den smakte vått hoppetau!!! Blæh... :eek:

Ziggy 16-03-07 17:30

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 245548)
Denne bunnen ble helt topp!!! Tynn og saftig. Men ikke bløt. Gikk fint å holde pizzastykkene i handa og spise. :D

Går ikke an å sammenligne med den andre pizzabunnen.. For den smakte vått hoppetau!!! Blæh... :eek:


Greit og vite, da skal jeg fortsette å holde meg unna de bakemiksene ja... ;)

Stekte du pizzabunnen sånn som jeg gjorde og la inn i oppskrifta på bunnen, eller?!? :)

.

Gerd 16-03-07 17:36

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 245549)
Greit og vite, da skal jeg fortsette å holde meg unna de bakemiksene ja... ;)

Stekte du pizzabunnen sånn som jeg gjorde og la inn i oppskrifta på bunnen, eller?!? :)

.

Bakemixene egner seg nok best til brød og knekkebrød, syns jeg..

Lagde en porjon lapperøre,smurte utover bakepapir og stekte ca. 20 minutter på 180 grader.
Så la jeg hele bunnen(med bakepapir) på rist og lot stå i ettervarmen i ovnen med døra åpen. Når den var litt avkjøla, la jeg bakepapir oppå bunnen og snudde den. Tok vekk bakepapiret den ble stekt på. Hadde på fyllet og stekte på 200 grader på rista. Hvor lenge vet jeg ikke, jeg stod bare å så på og sikla... he he

Ziggy 16-03-07 17:42

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 245550)
Bakemixene egner seg nok best til brød og knekkebrød, syns jeg..

Lagde en porjon lapperøre,smurte utover bakepapir og stekte ca. 20 minutter på 180 grader.

Så la jeg hele bunnen(med bakepapir) på rist og lot stå i ettervarmen i ovnen med døra åpen. Når den var litt avkjøla, la jeg bakepapir oppå bunnen og snudde den. Tok vekk bakepapiret den ble stekt på. Hadde på fyllet og stekte på 200 grader på rista. Hvor lenge vet jeg ikke, jeg stod bare å så på og sikla... he he

Mulig de bakemixene egner seg bedre til det ja, men heldigvis så kan vi bruke litt mel på OE/Lutz da, og det OE Brødet er iallefall en slager her hjemme... men som regel så lager jeg de Polarbrødene mine da... :D

Tror forresten at hele den pizzaen din kom langt under 11 karber totalt og jeg... du snakker om snadder!!! :p

.

Gerd 16-03-07 17:44

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 245552)
Mulig de bakemixene egner seg bedre til det ja, men heldigvis så kan vi bruke litt mel på OE/Lutz da, og det OE Brødet er iallefall en slager her hjemme... men som regel så lager jeg de Polarbrødene mine da... :D

Tror forresten at hele den pizzaen din kom langt under 11 karber totalt og jeg... du snakker om snadder!!! :p

.

:ja: Det tror jeg også. Har ikke finregna det, akkurat i dag brydde jeg meg katta om karber... Jeg ville ha pizza!!! Virkelig snadder ja!!!! :D

Ziggy 16-03-07 17:46

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 245555)
:ja: Det tror jeg også. Har ikke finregna det, akkurat i dag brydde jeg meg katta om karber... Jeg ville ha pizza!!! Virkelig snadder ja!!!! :D

Legg inn hvor mye karber det fyllet ditt sånn ca. kom på da, om du evt. får tid til å regne på det da!?! :)

.

Gerd 16-03-07 18:10

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 245557)
Legg inn hvor mye karber det fyllet ditt sånn ca. kom på da, om du evt. får tid til å regne på det da!?! :)

.

vet du hvor mange karber det er i rucullasalaten??? fant ikke ut av det her... :o

Gerd 16-03-07 18:12

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Hei igjen.

Hele pizzaen kom på under 7 karber med fyll. Av det er da bunnen 2,9


:D :D :D :D

Ziggy 16-03-07 18:12

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 245560)
vet du hvor mange karber det er i rucullasalaten??? fant ikke ut av det her... :o

Tror du kan bruke tallene fra Issalat eller kinakål osv istedet jeg, ca 1,5 gr pr 100 gr salat... er nok ikke store forskjellen... :)

.

Trolljenta 16-03-07 19:53

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Da har jeg laget min pizza nr to.. Gleder meg til å smake :D
Som fyll på denne har jeg Toro pastasaus (kremet tomat eller noe sånt heter den. Har kjøpt den på meny) med 5,5 gram karbo pr 100 gram (brukte ca et halvt glass, så da blir det ca 13,5 gram karbo), en boks med champignon og skinke.

Pipp 16-03-07 22:12

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Pizzaen ble helt nydelig..tusen takk Ziggy for at du har gitt oss de mulighetene vi nå har med oppskriftene dine :klem:

Jeg hadde på karbonadedeig, pizza saus (4,5 karb pr 100 gram), rå løk og revet ost...:sikle:
Takk takk og ha en fin kveld fortsatt :ja:

Ziggy 16-03-07 22:26

Sv: OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pipp (Innlegg 245660)
Pizzaen ble helt nydelig..tusen takk Ziggy for at du har gitt oss de mulighetene vi nå har med oppskriftene dine :klem:

Jeg hadde på karbonadedeig, pizza saus (4,5 karb pr 100 gram), rå løk og revet ost...:sikle:
Takk takk og ha en fin kveld fortsatt :ja:

Takk for det, Pipp, syns det er koselig å kunne hjelpe andre jeg... skulle bare mangle!!! :klem:

.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no