Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31546)

Chiquita 28-02-10 12:27

Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Hvorfor er det bare 3,7 kh/100 i den lille boksen med yoghurt, mens det er 5,1 i den store?

Kjøpte den store boksen alikevell i går da, men føler meg litt mer skyldig når jeg spiser av den

Manina 28-02-10 12:30

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
På min butikk har jeg valget mellom en liten tyrkisk youghurt og en stor gresk youghurt. Det er altså to forskjellige typer. Kan du ha kjøpt en gresk youghurt?

Viclin 28-02-10 12:38

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Oj, jeg sjekket ikke den store da jeg kjøpte i Sverige. Må løpe og se.

Viclin 28-02-10 12:41

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Tror de må ha endret det nå. Kjøpte et par store bokser for litt over en måned siden. De hadde 3,7 g kh. De boksene jeg kjøpte på fredag i Sverige, har 5,1 g kh.

Manina 28-02-10 12:45

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Kanskje den gamle merkingen var feil, da? Eller har de tilsatt mer sukker? I Norge har vi også hatt noen tilfeller av feilmerking, så ikke godt å si hva som er riktig i dette tilfellet.

Manina 28-02-10 12:52

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
På siden til meieriet står det 4,2 gram, mens den greske har 5,3. Forvirret? :rolleyes:
http://www.lindahls.no/produkter/tyrkisk-yoghurt.aspx

Chiquita 28-02-10 17:25

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manina (Innlegg 839351)
På min butikk har jeg valget mellom en liten tyrkisk youghurt og en stor gresk youghurt. Det er altså to forskjellige typer. Kan du ha kjøpt en gresk youghurt?

100% sikker på at begge er tyrkisk ja ;-)

Får kanskje sende en mail til produsenten for å høre, siden de opplyser forskjellig på boksene og hjemmesiden

Chiquita 28-02-10 17:29

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Har sendt mail

Manina 28-02-10 18:38

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chiquita (Innlegg 839487)
Har sendt mail

Det gjorde jeg også. :D

Chiquita 28-02-10 19:08

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Hehe.
Da er vi vel garantert et svar da i allefall

tina therese 28-02-10 20:02

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
jeg kjøpte et beger med tyrkisk yoghurt i sverige sist jeg var der
og der var det bare 2,9 gr KH!!
Angrer bittert på at jeg ikke tok med flere for det smakte fortreffelig med litt friske bringebær og vanilje essens og natreen!!!

Manina 04-03-10 22:28

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chiquita (Innlegg 839487)
Har sendt mail

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manina (Innlegg 839520)
Det gjorde jeg også. :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chiquita (Innlegg 839533)
Hehe.
Da er vi vel garantert et svar da i allefall

Eller?
Har du hørt noe, Chiquita?

Chiquita 08-03-10 21:46

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Fremdeles ikke hørt noe...

carolina123 31-03-10 12:18

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Jeg levde på take-away en periode med mye på jobben. Jeg bestilte "alt" utenom pizza. De dropper gjerne potetene og pommes friten og legger til ekstra grønt for deg.

Viclin 13-04-10 02:24

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Fikk dere noe svar?

Jeg kjøper fortsatt flere bokser i Sverige, men spiser den ikke selv siden karboinnholdet plutselig ble høyere.
Her går den ned på høykant hos resten av familien.

Manina 13-04-10 06:00

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Nei, hørte ingenting.

Viclin 13-04-10 09:11

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Dårlige greier.

Areola 13-04-10 09:35

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Jeg kan nesten ikke tro at de har tilsatt noe for å få høyre kh-innhold, heller at de har analysert innholdet en gang til. For innholdsfortegnelsen er den samme, er den ikke?

Chiquita 14-04-10 00:45

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Såvidt jeg har sett så er innholdsfortegnelsen den samme ja.

Tror jo at en av disse er en skrivefeil, men hvilken?
Fremdeles står laveste innhold på den minste boksen, og høyeste innhold på den største (kikket rett etter påske)

Areola 14-04-10 08:40

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Hvis den høyeste verdien kom etterpå, vil jeg tro den er riktig, og at de ikke har fått brukt opp emballasjen til den lille varianten ennå.

Manina 17-04-10 11:32

Sv: Tyrkisk yoghurt - kh-forskjeller
 
Men de opererer altså med tre forskjellige tall totalt: det står nemlig 4 komma noe på nettet. Så forvirringen virker veldig stor her.
Jeg har forøvrig sendt dem et nytt spørsmål angående deres greske yoghurt. Jeg lurte på hvorfor den smakte så forskjellig og hadde så forskjellig konsistens avhengig av hvor jeg kjøpte den. Jeg har ikke fått noe svar på det heller.
For meg virker det som om Lindahls ikke prioriterer kundene sine. Jeg kan i tillegg nevne at det har vært stort svinn på grunn av ødelagt emballasje i frakten. Dette vil jo ikke gjøre yoghurten noe billigere. Nå har jeg bestemt meg for å kutte ut hele yoghurten en stund, og heller spise andre ting.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no