Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Erstatning til potetgull? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48113)

M.L.E 24-09-11 21:12

Erstatning til potetgull?
 
Har drevet med Lavkarbo en stund nå. Etter jeg fikk beskjed om at jeg ikke tåler sukker. Og må holde meg unna karbohydrater generellt. Men potetgull er noe av det beste jeg vet i hele verden tror jeg :p Og må si det er vanskelig. Har egentlig prøvd en del nå. Men syntes ikke det funker så bra. Har selvfølgelig prøvd den berømte osten inn i ovnen med krydder på. Man får klart den stive opplevelsen. Men smaker jo langt ifra som potetgull. Har også prøvd Bacon crispen. Noe jeg ikke er så veldig glad i. Også har jeg prøvd og skjære Jordskokk med ostehøvel og steke de eller ha i ovn med olje og krydder. Heller ikke helt fan. :rolleyes:

Vel,, jeg er kanskje vanskelig. Men hvis det er noen som har et annet forslag?, så tar jeg det imot med stor takk :D :)

frøken 24-09-11 21:17

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Har du prøvd dip til baconcrispen? Både rømmedip og salsadip er digg, og gjør crispen mye bedre.

M.L.E 24-09-11 23:50

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Oi :) Det hørtes ikke dumt ut. Takk for tips. Det skal jeg prøve :D

<insert_scary_name_here> 25-09-11 00:51

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Har du prøvd å fritere, enten i olje i en panne, eller i en frityrkoker, sellerirot? Det er snadder det.

Kitt 25-09-11 01:01

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Må ha dip til, ja, det er jo mer enn halve morroa! Ostechips med hjemmelaget chilidip......:spisesnak:spisesnak:spisesnak

Tidl. medlem 25-09-11 05:36

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
hei, hvordan har du fått til link til min journal på innleggene dine?

Tiki 25-09-11 09:00

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Fritert jordskokk og sellerirot i panna i solsikkeolje i tynne skiver er det jeg har fått til som fungerer best.

langaard 25-09-11 09:54

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1215477)
Fritert jordskokk og sellerirot i panna i solsikkeolje i tynne skiver er det jeg har fått til som fungerer best.

Solsikkeolje, er den ok da?:confused:

Kitt 25-09-11 10:59

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bentejen (Innlegg 1215462)
hei, hvordan har du fått til link til min journal på innleggene dine?

Denne oppskriften pleier å virke:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 972777)
Skal vi se:
du må gå inn på Kontrollpanel og inn på Endre signatur.

Så skriver du feks MIN JOURNAL.

Åpner et nytt vindu med journalen din i, kopierer adressen helt opp i hhtp:// vinduet og tar den med til den første siden.

Der markerer du MIN JOURNAL og klikker http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif for å sette inn hyperlinken!

Husk å lagre signaturendringen.

Sånn, da bør det virke!:):)


M.L.E 25-09-11 12:26

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Takk for tips altså. :) Skal garantert prøve sellerirot :D Og selvfølgelig dipp til denne gangen :p

mysil 25-09-11 12:50

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Jeg bruker å lage ostechips og bruker kavlis baconost på tube som dipp. Nam :D

M.L.E 25-09-11 13:31

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Samboeren min elsker baconost.! Så kanskje det blir en favoritt :p Alt skal prøves. Takk :)

rava 25-09-11 14:34

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Jeg bruker parmesan og engelsk cheddar ost til å lage oste chips. Det er to oster med mye smak og chipsen blir veldig god.:D Jeg synes at de harde ostene er best til å lage ostechips av.

Tiki 25-09-11 15:54

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1215497)
Solsikkeolje, er den ok da?:confused:

Er vel ikke det beste, men kan vel ikke akkurat fritere i olivenolje heller.

Fritæk gen fungerer bra i ssolsikkeolje, og en skjelden gang tenker jeg det er greit.

<insert_scary_name_here> 25-09-11 16:04

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Kveldskosen i går var first price ferdigskivet ost, delt opp i fire trekanter, og krydret med Hoff påmmfri-krydder. Dippen var rømme med litt sukkerfri ketchup og sursøtsaus oppi, og salsa. snadder

M.L.E 25-09-11 21:09

Sv: Erstatning til potetgull?
 
I kveld prøvde jeg dipp til Baconcrispen. og bare det hjalp veldig faktisk. :) :) Brukte Rømme og salsa. Herlig :D Skal prøve permesan og cheddar også. Begge ostene er jo helt fantastisk gode. :D Takk folkens. :p

Er det mye jobb og lage hjemmelaget ketshup ? Har hørt folk har laget det før. Men har aldri fått somlet meg til å sette meg inn det :p

M.L.E 25-09-11 21:10

Sv: Erstatning til potetgull?
 
ketchup * :p

Happy girl 25-09-11 21:15

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg bruker den uten sukker fra butikken, orker ikke lage selv og bruker det ikke så ofte at jeg tror det har den store betydningen ;)

M.L.E 25-09-11 21:20

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Ja, søkte på den nå faktisk. Jeg så det var 8 g karbs per 100. Det går jo litt innimellom det :) MEn om det ikke hadde vært super mye styr og laget selv, så hadde det kanskje gått ann :p

Sweetie73 25-09-11 21:25

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Oi, her var mange gode tips! :D

Kitt 26-09-11 09:08

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av M.L.E (Innlegg 1215893)
Er det mye jobb og lage hjemmelaget ketshup ? Har hørt folk har laget det før. Men har aldri fått somlet meg til å sette meg inn det :p

Hjemmelaget ketchup!

HenrikBooe 26-09-11 14:50

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here> (Innlegg 1215445)
Har du prøvd å fritere, enten i olje i en panne, eller i en frityrkoker, sellerirot? Det er snadder det.


Er det ok og fritere på Lavkarbo da?

Kitt 26-09-11 14:55

Sv: Erstatning til Potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HenrikBooe (Innlegg 1216410)
Er det ok og fritere på Lavkarbo da?

Hvorfor skulle det ikke være det? Vi digger jo fet mat!;)

Yrla 26-09-11 17:38

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Skal det stekes rått eller kokt? Jordskokk innholder 14 g karbo pr 100 g, så da er http://forum.lavkarbo.no/images/editor/separator.gifsellerirot mye bedre med sine 2,8 g.

Bestemamma 26-09-11 19:43

Sv: Erstatning til potetgull?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1216508)
Skal det stekes rått eller kokt? Jordskokk innholder 14 g karbo pr 100 g, så da er http://forum.lavkarbo.no/images/editor/separator.gifsellerirot mye bedre med sine 2,8 g.

Jordskokk inneholder 3g karbohydrater per 100g...resten av de 14 er inulin som ikke taes opp i vår kropp.... Så jordskokk er mer enn safe, Yrla....!! :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no