Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hjelp ... jeg er mett! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27454)

Huffda 15-08-09 20:23

Hjelp ... jeg er mett!
 
Det er to uker siden jeg startet mitt slankeprosjekt hvor jeg i utgangspunktet bare satset på å spise lite og holde meg mest mulig unna karbomat. For to dager siden fant jeg heldigvis dette supre forumet og er allerede troende ketolikk ;) Har bestilt "Full Pakke" fra dr Andersen, men ikke mottatt den enda.
Her er mitt problem som jeg håper noen kan svare på:
Spiste sen lunsj i dag som ble laget ut fra tips her på forumet; omelett med salami, fløte, ost og grønnsaker. Brukte 3 egg og ble stappmett. Totalt ga dette måltidet 667 kcal, fettandel på 74 % og 5 g karbo. Problemet er at det nå har gått 6 timer og jeg er fortsatt mett! Tviler på at jeg har lyst på mer mat i dag. Etter hva jeg har forstått så skal jeg ha ca 2400 ckal per dag. Er det en forutsetning for fettforbrenningen at jeg når dette måltallet selv om jeg er mett :confused:

Gerd 15-08-09 20:26

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Du skal ikke spise deg stappmett, men akkurat passe mett ;)
Og så skal du spise når du er sulten. :)

SunnhetMedSirrup 15-08-09 20:27

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
at du er mett , og ikke går og småspier er nettop fordelene med lavkarbo. på grete roend hadde du på denne tiden spist 2-3 måltider .. kjedelig, sant?

mye og tenke på... lavkarbo holder det med frokost og kansje lunch , middag og kansje kvelds :)

Zhadra 15-08-09 20:41

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
"ketolikk":D

arnakristin 15-08-09 20:45

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Hei,
Vi teller ikke kalorier på lavkarbo… her må du holde styr på karbohydratene og at du får i deg nok fett, he, he… Og som Gerd sier man skal spise til man er passe mett og så spiser man igjen når man blir sulten.
Ikke sulten etter 6 timer, jada det skjer med meg engang i mellom også… men, det er jo litt uvant å gå så lenge uten å være sulten da.
Lykke til…

Huffda 15-08-09 23:02

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Takk for kjappe tilbakemeldinger :)
Da fårstår jeg det slik at jeg kan spise så lite jeg vil, så lenge jeg ikke er sulten. Var redd for at jeg måtte ha en viss mengde kalorier for at kroppen ikke skulle gå i "sparemodus".
9 timer siden lunsj, og jeg er fortsatt ikke sulten :D

Helt topp med en slik møteplass hvor man kan få hjelp :)

SunnhetMedSirrup 15-08-09 23:15

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
sparemodus tar kroppen 3-5 dager og komme in i..

lulla1975 16-08-09 13:30

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
Jeg synes det er noe av det som er helt toppers med dette. Endelig må jeg ikke kaste meg over maten i det jeg kommer hjem fra jobben. Før var jeg helt desperat etter mat når det hadde gått rundt 4 timer siden siste måltid.

Silver 19-08-09 22:02

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
3-5 dager? Jeg har holdt på i nesten to uker, og er fremdeles sulten som en ulv til alle døgnets tider.. ;)
Og jeg spise MASSE fett og drikker MASSE vann! :P

SunnhetMedSirrup 19-08-09 22:07

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
hvor mye fett spiser du..?

Bulldog 20-08-09 00:20

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup (Innlegg 754755)
sparemodus tar kroppen 3-5 dager og komme in i..

Hvor i alle dager har du det fra?

matvraket 20-08-09 01:39

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
jeg kan ofte gå 6 timer mellom hvert måltid.. og dette syns jeg er digg!! spesielt på nattevakter :D det er så praktisk liksom :ja:

før var jeg Grete Roede, og hadde lært at jeg skulle spise hver 3 time for å holde forbrenninga igang..!! veldig stressende..
og nå teller jeg ikke noe lenger, ikke en kalori, ingenting.. spiser masse god mat og bare koser meg ;)

lykke til :heia:

SunnhetMedSirrup 20-08-09 08:21

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 756936)
Hvor i alle dager har du det fra?


Birger Svihus sier så..

Bulldog 20-08-09 14:40

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup (Innlegg 757030)
Birger Svihus sier så..

Det syns jeg var merkelig... Har du en link eller et ordrett sitat?

Silver 20-08-09 19:52

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup (Innlegg 756857)
hvor mye fett spiser du..?

Er ikke så flink til å telle.. men ca 70/30.. Prøver ihvertfall.. :)
Men i dag merket jeg faktisk at sulten hadde stilnet litt.. Håper bare dette fortsetter, jeg har alltid vært en matmoms som småspiser hele tiden! Hadde vært greit om det gav seg snart.. ;)

Janis 20-08-09 22:12

Sv: Hjelp...jeg er mett!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zhadra (Innlegg 754671)
"ketolikk":D

Bra utrykk:D

matvraket 21-08-09 01:15

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
likte det utrykket jeg og :ja: fra nå av når jeg presenterer meg, skal jeg si:

" Matvraket her, jeg er ketolikk" :lol:

sjokoman 21-08-09 13:17

Sv: Hjelp ... jeg er mett!
 
Ketolikk:D
jeg prøver å spise 4 måltider uansett slik jeg får tatt vitaminene samtidig. Noen ganger bare litt mat som noen osteblingser eller nøtter.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no