Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Forkjølelse og lavkarbodiett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56133)

trollissima 10-01-15 18:00

Forkjølelse og lavkarbodiett
 
Hei! Jeg har vært på Atkins diett siden november og slanket meg ca 9 kilo. Veldig fornøyd. Siden forleden søndag er jeg forkjølet og har heftig halsbetennelse. Det går litt bedre i mellomtiden. Men jeg lurer på om noen ting.
Før har jeg laget meg vitC koktail med nypresset sitrusfrukt, har drukket honing med melk eller honing i teen.
Honing befukter veldig bra slimhinner.

Men nå kan jeg ikke bruke alt det der, det er masse sukker i halspastiller også

Jeg drikker bare te, paracet og en multivit. preparat. Fikk anbefalt Ricola drops (unngår den så ofte jeg kan, for selvom de er sukkerfrie inneholder de karbohydrater)

Hva kan man gjøre ellers å lindre symptomer? Det verste er tørre slimhinner, særlig da når man ikke kan bruke honing.
Tips tas imot med takk! :):)

TrillTrall 10-01-15 18:17

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Jeg synes ikke perioder med kortvarig, ikke kronisk sykdom er tiden til å tviholde på lavkarbo og synes du skal drikke te med honning dersom det hjelper mot den såre, tørre halsen. Du spiser neppe en boks honning om dagen.

God bedring! :)

trollissima 10-01-15 18:21

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Takk for svar :-) Jeg er kun redd å komme meg ut av ketose. En spiseskje honing har rundt 10 kh tiper jeg.

TrillTrall 10-01-15 18:29

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trollissima (Innlegg 1501940)
Takk for svar :-) Jeg er kun redd å komme meg ut av ketose. En spiseskje honing har rundt 10 kh tiper jeg.

Glem karbohydratene og ketose til du er på bedringens vei. :)

langaard 10-01-15 18:50

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Friboldrops på apoteket lindrer sår hals og er uten kh :)

safran 10-01-15 19:50

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Jeg pleier å skjære opp ingefær og hvitløk i skiver og helle over kokende vann. Noen dråper tabasco er også godt oppi.

trollissima 10-01-15 20:45

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Friboldrops smaker ekkelt, har prøvd de også.
Nå fikk jeg tips om ingefærte med nelik og jeg tok litt honing. Oppskrift:

Ingefær kokes opp med nelik i 5 min, avvent litt til at det trekke inn.
Det tilsettes skviz av sitron og honing etter smak.

Og jeg kunne puste gjennom nese igjen i løpet av noen få minutter.
Veldig bra te, fikk oppskriften av en arbeidskollega i kveld

Supera 11-01-15 06:44

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trollissima (Innlegg 1501947)
Friboldrops smaker ekkelt, har prøvd de også.

Alle seks typene og du likte ingen av dem? Oooh, ser det har kommet en ny med lakris. Jeg må spørre om ikke nærbutikken min kan ta inn den. :snill:

trollissima 11-01-15 12:27

Sv: Forkjølelse og lavkarbodiett
 
Jeg har bare smaket på Fribol med urteekstrakt og den smaker motbydelig . Jeg visste ikke at det finnes så mange froskjellige Fribol pastiller.
Hva er da din favoritt @Supera? :-)

Festina lente 11-01-15 18:16

Sv: Forkjølelse og lavkarbo diett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1501962)
Alle seks typene og du likte ingen av dem? Oooh, ser det har kommet en ny med lakris. Jeg må spørre om ikke nærbutikken min kan ta inn den. :snill:

Den med lakris anbefales - kjempegod! :ja:

Supera 11-01-15 19:16

Sv: Forkjølelse og lavkarbodiett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trollissima (Innlegg 1501992)
Jeg har bare smaket på Fribol med urteekstrakt og den smaker motbydelig . Jeg visste ikke at det finnes så mange froskjellige Fribol pastiller.
Hva er da din favoritt @Supera? :-)

Hm, husker ikke. Har ikke egentlig sammenlignet dem. Appelsinen er vel kanskje best, men den er jo svakere også. Men jeg spiser den jo ikke på grunn av smaken da. Jeg tror jeg spiser alle seks, avhengig av hva de har på butikken min. De pleier bare å ha 2 eller 3 av smakene om gangen. Har alltid en eller to bokser liggende på jobb og en eller to bokser liggende hjemme.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Festina lente (Innlegg 1502037)
Den med lakris anbefales - kjempegod! :ja:

Hadde den visst hjemme, hehe, så de har tydeligvis tatt den inn på nærbutikken min. :snill:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no