Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Helt fersk ! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4776)

Arween 25-04-05 11:58

Helt fersk !
 
Hei alle sammen!

Jeg og min mann starter i dag med Atkins. Etter to barnefødsler veier jeg 30 kg (veier 97 kg og er 178 cm) for mye, og det virker som alle ligger rundt magen :D
Mannen min trenger vel strengt tatt ikke gå ned så mye, men det er jo fint at han vil gjøre dette med meg.


Det jeg gjerne skulle hatt noen tips om er hva man skal spise til frokost ? Det må være noe som er raskt å lage, med to barn har man aldri god tid om morgenen :p .

Også lurer jeg på om det finnes noen lettbrus eller saft som er søtet på noe annet enn asparmatan ?

Setter pris på alle svar! Ha en fin dag alle sammen!

guro 25-04-05 12:09

Hei og velkommen!

Her inne vil du finne mange tips til forkost. Jeg foreslår at du bruker 'Søk' funksjonen og søker på ordet 'frokost' i tittelen.

Lykke til!

Aline 25-04-05 12:18

hei og velkommen :)

så hyggelig at mannen din vil gjøre dette med deg :) dette kostholdet er bra selvom du ikke skal ned så mye :) så det er bare bra:)

hvis du trykker på søk, øverst på siden og søker i overskrifter på Frokost
så kommer det fram masse bra tråder :)

:klem:

snoopygirl 25-04-05 13:12

hei hei,,og velkommen hit.......

åh for en mann du har da som gjør dette for deg,,,,,kjempe bra gjort....lykke lykke til.....

frokostpannekake er helt nydelig og fort gjort å lage,,syns ihvertfall jeg......

Arween 25-04-05 14:30

Tusen takk for velkomst og svar.

Frokostpannekaker høres godt ut, finner jeg oppskriften på de noen sted ? Har brukt søk-funksjonen på siden her, og funnet en masse gode middagstips, men jeg fant ikke oppskrift på den.

mofe 25-04-05 14:35

Velkommen!

Her er oppskriften
http://forum.lavkarbo.no/showthread....okostpannekake

:)

Muskat 25-04-05 14:38

Hei hei, og velkommen hit!
Kjempekos å gå ned i vekt sammen, men hvis han ikke har så mye å miste kommer det nok ikke til å være så effektivt for ham som for deg. (Eller omvendt - menn går tross alt lettere ned i vekt. Er ikke det litt urettferdig?)

Når det gjelder ditt mål, så tror jeg nok du skal kunne komme langt på vei med Atkins! Når den virker (er ikke for alle) er det en kjempefin diett! Men du kan kanskje oppleve at ting går langsommere eller bare flater ut når du kommer nærmere målet. Lavkarbodietter har nemlig en tendens til å stabilisere vekta litt høyere oppe enn der mennesker som i utgangspunktet var svært slanke ønsker å se den. Bare slik at du ikke blir lei deg over å ikke nå 67 kilo til dine høye flotte 178 cm. Uansett tror jeg du kommer til å merke god forskjell!

Det skal bli spennende å følge med på skriveriene dine her!

Muskat

Begod 25-04-05 15:10

Velkomen hit Arween, , Jeg blir litt drømmende i blikket bare jeg ser nicket ditt.

Bra mann du har som er solidarisk med deg.

Daizy 25-04-05 15:38

Velkommen Arween :) Nydelig navn ja! :)
Lykke til, både du og mannen din. Kjæresten min trenger absolutt ikke å gå ned noe, men han spiser det samme som meg bare brød og ris itillegg. Hadde jo absolutt vært lettere hvis han hadde blitt lavkarbo han og... Men det går greit! Vanesak også føler jeg :) Ikke like vanskelig nå som i starten!

Omelett er jo standard frokost her. Lage røra på kvelden så er det bare å steke på mårran ;)

magdalena 25-04-05 16:14

Lykke til og velkommen!:D

Arween 25-04-05 18:54

Tusen takk for oppskrifter, tips og koselige velkomster.

Føler jeg har kommet meg greit igjennom første dagen, sliter litt med at jeg ikke kan drikke cola light, men det går vel over. (Pleide å drikke 3 liter om dagen, var nok litt avhengig)

Arween er fra Tolkien's, Ringenes Herre (som sikkert mange har fått med seg). Bare der heter alven, Arwen. Har alltid likt det navnet :)

Aline 25-04-05 19:08

Arwen er nydelig navn :) liker navnene i Ringenes Herre, også fant jeg denne siden:
The elvish name generator
mitt navn er Tàri Amandil :p ;)
og som hobbit hadde jeg hett Tigerlily Boggy-Hillocks :D :p

morro :p :)

Skorpia 25-04-05 19:09

Hei og velkommen.

Ser du etterlyser rask frokost,og regner med at du har Atkinsboka. I den finnes en oppskrift på soyabrød som smaker helt for jævlig:) Derimot hvis du baker soyaproteinbrød i stedet er det mye bedre. Det ligger et sted i oppskriftene her inne og finnes også i ketolyseboka.
Dette brødet er det så lite karbo i at det går an å tilsette knuste linfrø,valnøtter el. for å få litt mer smak på det.
Eneste aberet er at soyaprotein er dyrt,i forhold til soyamel.
Du får kjøpt soyaprotei i noen store helsekostforretninger,eller på www.ketolyse.no
eller www.norkost.no (der heter det vege fuel)

Dette er kjekt når en er lei omeletter og salater:)

Arween 26-04-05 15:09

Takk for svar :)

Skal prøve det brødet en gang.
Har gått ganske greit disse dagene, bare på en dag har jeg gått ned 1.2 kg, selvsagt bare vann, men alt hjelper.

Måtte kikke litt på namegeneratoren og fant ut at mitt alviske navn er :
Nessa Vardamir

Og mitt hobitt-navn er :
Ruby Moss of Lake-by-Downs

:D

Ha en flott dag alle sammen!

boble 26-04-05 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
Arwen er nydelig navn :) liker navnene i Ringenes Herre, også fant jeg denne siden:
The elvish name generator
mitt navn er Tàri Amandil :p ;)
og som hobbit hadde jeg hett Tigerlily Boggy-Hillocks :D :p

morro :p :)

Knis; Hobbitnavnet mitt er Sweetpea Toadfoot. Nusselig!

Hei,Arween! Unnskyld at jeg buldrer inn i tråden din sånn!
Velkommen!:rolleyes:

Nille 26-04-05 21:17

Hei Arween !
Velkommen til oss. Håper du vil trives :D

Hilsen Silmarwen of Nargothrond :)

Arween 01-05-05 13:19

Bare hyggelig at du buldrer inn i tråden min Bobble :)


Nå har det gått en uke på kuren, og jeg har gått ned 3.2 kg :D
Men jeg har ett problem, på lørdag "sprakk" jeg litt (eller ganske mye) spiste 100 g melkesjokolade (er sjokoholiker) :_oppgitt:

Hvor mye har jeg ødelagt ? Må jeg starte på nytt igjen med introduksjonen ?
Har ellers holdt meg helt til kuren.

Må skaffe meg litt mer viljestyrke :mad:

Ha en fin dag alle sammen, er helt imponert over hva dere andre klarer å få til i form av vekttap og kontroll :)

Aline 01-05-05 14:45

hvor mye du har "ødelagt" vil du finne ut av :) du beatemmer selv om du vil holde på med induksjonen i to uker eller lenger :) bare ikke la sprekken på lørdag ødelegge matvalget flere dager ;)

jeg tror at enkelte har godt av "kontrollerte" sprekker innimellom for å holde ut. mens andre ikke kan gjøre det på den måten, for da blir det små-sprekker hver dag..

lykke til :)

:klem:

nøtte 01-05-05 15:20

Jeg har kjøpt atkins sjokolade til lørdags kvelden, den er super god, og jeg kan spise den med god samvittighet! Men kun på lørdager selvsagt..
Velkommen og lykke til forresten!

Nille 01-05-05 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtte
Jeg har kjøpt atkins sjokolade til lørdags kvelden, den er super god, og jeg kan spise den med god samvittighet!

...javel ??? :snill:

Madeleine 14-04-08 18:28

Sv: Helt fersk !
 
Hei...

Så flott det går med deg...

La igjen ett svar til deg mtp.Reductilen...(har jeg kommet rett?:rolleyes:)

Ha en forts.fin dag....

siampia 12-05-08 17:59

Sv: Helt fersk !
 
HEI!!:) ehhh, jeg vet ikke om jeg er inne på rett side, men jeg begynnte i dag på den populære proteinkuren, er det den som kalles atkins? jeg lurer på om noen kan gi meg andre oppskrifter? jeg har bare en oppskrift å da må jeg spise laks, noe jeg IKKE ER GLAD I!!


etter jeg født min datter så har jeg gått opp mye i vekt å selvtilliten har dalet som et spett i vann.... samtidi lurer jeg på om noen kan være søt snill å grei å hjelpe meg med motivasjon? kjæresten min er ikke så "støtte full" at det er til å skryte av. han satt seg ned å spiste pasta bolognese, som er noe jeg ELSKER å ikke nok med det, han drakk juice! mens jeg satt der med 150gr laks å 150gr grønnsaker :(


grønnsakern jør meg ingenting, men den sinnsyke laksen... blæh! :hylgrine:

Elanessë 12-05-08 18:25

Sv: Helt fersk !
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 76636)
også fant jeg denne siden:
The elvish name generator

Er derifra jeg har opphavet til mitt nick ;)

Velkommen så masse hit Arwen! Fint med flere alver i gjengen :D Jeg er avhengig av frokostpannekaken til frokost ja... Jeg lager en stor posjon røre på forhånd (3-4 dager) så det er bare å steke på morgenen.
Med et lag Heistad bringebærsyltetøy oppå hele så er det såå godt :sikle:

Lindabtn 12-05-08 18:34

Sv: Helt fersk !
 
Hei hei :) Velkommen så masse

Hilsen Elwë Telrùyna :p

Amica 12-05-08 19:30

Sv: Helt fersk !
 
Ojda, første innlegget er fra 2005 hihi.. Åssen klarte vi og rote fram denne tråden igjen? :lol:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no