Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Bra med så mye proteiner? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36841)

Akat 23-09-10 14:50

Bra med så mye proteiner?
 
Har pga mageproblemer måttet kutte ut mye av karbohydratene i kosten, men nå begynner jeg å bli bekymret for om det er så sunt som mange skal ha det til?
http://nhi.no/forside/kvinners-prote...ing-35499.html Fant denne artikkelen på NHI, og kjenner jeg blir litt bekymret når jeg leser at kroppen sliter med å restituere seg etter trening om den innehar for mye proteiner. Hvis det gjelder ved trening, så må jo kroppen bli påvirket også til vanlig? Er det noen som har levd på lavkarbodiett en stund som kan fortelle meg sin personlige erfaring på dette?:confused:

Nakkinekki 23-09-10 15:00

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Tja det er vel bare å la vær å spise for mye proteiner rett etter trening....

Jeg trener neste daglig og da helst på kvelden.
Spiser nesten aldri rett etter treningen, så da har jeg ikke opplevd dette.
Blir aldri slapp og støl, uansett hvor hardt jeg trener.

Kitt 23-09-10 15:05

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Anbefalingene stemmer jo på en prikk med det vi sier her inne, så det er ikke noe å bekymre seg for!

" Anbefalt daglig proteininntak er 0.8 gram protein per kilo kroppsvekt. For kvinner som trener hardt blir anbefalingen dermed (0.8 x 1.6) 1.28 gram protein per kilo kroppsvekt."

Er det noe du lurer på ang lavkarbo/ketolyse og trening, foreslår jeg at du leser her de innleggene som er skrevet av BitTorres!:)

blåbær 23-09-10 15:06

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Det er ikke nødvendig å øke så veldig på proteinene heller. Spiser du mye karbohydratfattige grønnsaker og nok fett kan du spise normale mengder med protein.

blåbær 23-09-10 15:07

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Nettopp, what she said ... :) Var litt treig der.

Akat 23-09-10 15:39

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 937985)
Anbefalingene stemmer jo på en prikk med det vi sier her inne, så det er ikke noe å bekymre seg for!

" Anbefalt daglig proteininntak er 0.8 gram protein per kilo kroppsvekt. For kvinner som trener hardt blir anbefalingen dermed (0.8 x 1.6) 1.28 gram protein per kilo kroppsvekt."

Er det noe du lurer på ang lavkarbo/ketolyse og trening, foreslår jeg at du leser her de innleggene som er skrevet av BitTorres!:)

Åi! takk! Der stod det jo en hel masse bra! :-) Kjenner jeg gruer meg litt for fire uker med tunge føtter, men det går tydeligvis bra da... ;-)
Men rart det ikke stod noe i artikkelen da...? Jeg så iallefall ikke noe...:rolleyes:

aktivjente 23-09-10 18:43

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Dersom du spiser magnesium (spis også de andre vitaminene) slipper du tunge føtter. Har nå vært på ketolysekur en måned; ingen tunge føtter, litt svimmel første uka, men drakk masse vann og da gikk det over. Ellers fikk jeg en skikkelig opptur med bedre humør, mer energi, bedre utholdenhet på trening, penere hud, hår og negler og er kvitt kløen jeg har vært medisinert for i 15 år! MAO: go, go, go!

Akat 12-10-10 13:34

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Tenkte bare jeg skulle gi en update... Holdt meg lavkarbo i ei uke og kjørte på med intervalltrening i dag tidlig. Om det var lite søvn(trente 0615), lite vann eller lavkarb vet jeg ikke, men ble så kvalm etter drag to at jeg måtte løpe og kaste opp i pausen... Var uggen i flere timer etterpå... :S

Snopsnoken 12-10-10 20:16

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Huffda, dette har jeg opplevd ved trening på kveldstid, dvs hvis jeg har trent etter en middag med mye fett. Morgentreningen tar jeg alltid før frokost, og da unngår jeg problemet. Ville tro du ikke har rukket å spise før trening kl 0615, eller..?

Nerthus 14-10-10 16:52

Sv: Bra med så mye proteiner?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Akat (Innlegg 947082)
Tenkte bare jeg skulle gi en update... Holdt meg lavkarbo i ei uke og kjørte på med intervalltrening i dag tidlig. Om det var lite søvn(trente 0615), lite vann eller lavkarb vet jeg ikke, men ble så kvalm etter drag to at jeg måtte løpe og kaste opp i pausen... Var uggen i flere timer etterpå... :S

Ei uke på lavkarbo er LITT kort tid for kroppen din å venne seg på fettforbrenning istedet for karboforbrenning... Ta det litt med ro - det kan ta 2-8 uker før kroppen er inne i fettforbrenningen, slik at det kan for noen være tøft i starten. Jeg kan trøste deg med at det GÅR OVER! Du vil oppleve at du har SÅ mye mer å gå på - siden du ikke får bråstoppen når kroppen er "tom" for karbo :) Ta det med ro i starten, og gled deg til kroppen din er over det verste "abstinensen" :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no