Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Går plutselig opp i vekt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57114)

Nuniz 28-02-18 07:41

Går plutselig opp i vekt
 
Hei😊 Jeg leser mye på forumet her,men er ikke så veldig aktiv.
Håper noen kan svare meg😞
Jeg har gått ned fra 73,4 til 62,4, nøyaktig 11 kilo siden 2 januar. Denne uke har jeg gått opp i vekt, opp til 64 igjen.

Til frokost eks: drikker jeg fettkaffe med egg smør kokos og bittelitt fløte.
Lunsj: 2 egg med majo
Middag: entrecôte,laks, med spinat,paprika,avokado
Kveld: pølse eller kokosfett

Jeg regner ut alt i Lifesum, veier all mat og ligger på 1300-1400 kcal hver dag (156 høy) får alltid perfekt næringsfordeling. Ikke fått mens etter ammeslutt og har lavt stoffskifte. Har gått litt ned på medisin fordi jeg overmedisinert. Hva tror dere? Hva gjør jeg feil?

Nuniz 28-02-18 07:58

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
Går foresten på ketolyse, kan jeg spise for lite karbohydrater?

HP 28-02-18 09:11

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
1,6kg kan være vann, jeg ville ikke bekymret meg etter bare en uke. Er du fortsatt i ketose? Måler du cm også, eller bare vekt?

Nuniz 28-02-18 09:20

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 1540807)
1,6kg kan være vann, jeg ville ikke bekymret meg etter bare en uke. Er du fortsatt i ketose? Måler du cm også, eller bare vekt?

Ja,er i ketose. Målte meg midjen nå og gått opp der også. Fra 74 til 76 cm😏 jeg spiste bacon og bockwurst igår.. kan det være salt?

HP 28-02-18 10:13

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
Det kan være mye så jeg ville nok holdt frem med det som har virket så langt, og ikke gjort større endringer basert på en dårlig uke. Du nevner flere faktorer som kan påvirke væskebalansen.

Nuniz 28-02-18 10:47

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 1540811)
Det kan være mye så jeg ville nok holdt frem med det som har virket så langt, og ikke gjort større endringer basert på en dårlig uke. Du nevner flere faktorer som kan påvirke væskebalansen.

Tusen takk for svar 😊

bærrgen 28-02-18 15:02

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
Enig med HP, det er nok forbigående :)

smgj 05-03-18 10:56

Sv: Går plutselig opp i vekt
 
1) Det kan godt være reduksjonen i medisin som kroppen din sliter med å omstille seg til.
Om du ikke hadde symptomer på overmedisinering kan det hende at kroppen hadde justert seg til å takle mye hormoner i blodet og nå sliter litt. I så fall vil det nok gi seg i løpet av en måneds tid.
2) Det kan være at kroppen din bygger opp til mens. Du har ikke hatt det siden ammeslutt og det er vel naturlig å vente den snart?
3) Du har gått ned mye på kort tid så langt. Det kan godt hende at kroppen din synes den trenger tid å områ seg på. Platåfaser er ikke uvanlig - heller tvert imot. Det er uvanlig å ikke ha platå...

Uansett - fortsett som du stevner iallfall 2-3 uker til.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no