Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hjelp? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18606)

Bergen27 02-04-08 00:14

Hjelp?
 
Gjør jeg riktig nå?
Spiser fett, meierismør, squash, ost, seterrømme, proteiner (svin for det er billigst) fisk, blomkål, brokkoli, h-melk, fløte, nøtter.

Altså fett og proteiner og lite karbo.

Har jeg skjønt det? Fett inn=brenne fett, karbo+fett=vektoppgang.

Spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett...følger gode oppskrifter på forum, TUSEN TAKK!!!

Er dette rett eller? Hva tilhører jeg? Lindberg, Atkins eller ketose?

nellie 02-04-08 00:41

Sv: Hjelp?
 
Det som er lettest er vel å velge en filosofi først OGSÅ spørre om du gjør rett:p
Hvis du dropper H-melka og er sparsom med nøttene så høres det mest ut som ketolyse:)

nellie 02-04-08 00:42

Sv: Hjelp?
 
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

her kan du lese om det!

Bergen27 02-04-08 03:48

Sv: Hjelp?
 
Joda, er forsåvidt enig:)

Men må man følge en spesiell stil, eller er det ikke egentlig bare å kutte ned karbo til max 20g, og øke protein og fett?

Jeg har glutenintoleranse, ikke så høy apetitt (på høykarbo har jeg det) og ris er jeg ikke så glad i (bedre med jukseris). Og etter at jeg startet lavkarbo som er så naturlig for meg i utganspunktet, er ikke det nok? Heller spise fett enn karbo...

Eneste jeg savner gruuusomt er fullkornsspagetti...ellers er det nok av herlige desserter her på forumet, sjokolade vil jeg bare ha når jeg har menstruasjon.

Er ikke dette nok? Grunnen til at jeg må ha det inn med tesje er de små ulikhetene i lavkarbodiettene, men er ikke basisformelen noe man kan gjøre uten å måtte sverge til en forfatter?

Eller er jeg helt på jordet nå, hehe.

Eilan 02-04-08 06:51

Sv: Hjelp?
 
Sitat:

Er ikke dette nok?
Du kan jo se om det er nok. Går du ned er det ok. Går du ikke ned må du nok velge en tydeligere retning :)

MHM 02-04-08 08:48

Sv: Hjelp?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bergen27 (Innlegg 432218)
Men må man følge en spesiell stil, eller er det ikke egentlig bare å kutte ned karbo til max 20g, og øke protein og fett?

Er ikke dette nok? Grunnen til at jeg må ha det inn med tesje er de små ulikhetene i lavkarbodiettene, men er ikke basisformelen noe man kan gjøre uten å måtte sverge til en forfatter?

Synes du er kjempeflink jeg. De hadde nok ingen forfatter i steinalderen... ;) ... så fortsett med det som føles riktig for deg. Ren, naturlig mat uten for mye karbohydrater og uten for mye erstatningsprodukter. For noen kan det å følge en spesiell diett medføre så mye stress (=stresshormoner), at de ikke går ned i vekt. For andre er det utrolig lærerikt å lese en bok og følge et opplegg. Dersom du vet hva slags mat det er karbohydrater i, og skjønner viktigheten av å spise grønnsaker/bær i tillegg til proteiner og fett, så er det ingen tvang å lese bok.

Husk også at om vekten skulle stå heeel stille, så skjer det så mye fantastisk inni deg, som du aldri måler. Jeg tenker på hormoner, blodårer, blodtrykk, blodsukker, immunforsvar,fordøyelse, psykisk osv.

Gled deg til et friskere og slankere du, sammen med oss her på lavkarbo.no! :klem:

Megvel 02-04-08 08:54

Sv: Hjelp?
 
Ja, og husk å regne 5kh per dl helmelk. En ting er å ha en dasj i teen, en annen er å bælme en liter :p...
Ellers er det bare bra!

Eilan 02-04-08 08:54

Sv: Hjelp?
 
Sitat:

For noen kan det å følge en spesiell diett medføre så mye stress (=stresshormoner), at de ikke går ned i vekt.
Signerer MHM her. Ingen vits i å starte ut strengere enn du må.

luringen 02-04-08 12:53

Sv: Hjelp?
 
jeg er en "midt i mellom" lavkarber...hehe. Det ser ut til å fungere. Som du ser her; det er bare å prøve ut. Viktigste er jo å kutte ut sukker, hvitt mel og stivelse


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no