Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Linsepure (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=95)

Skorpia 22-01-04 12:01

Linsepure
 
Jeg har nå spurt etter denne oppskriften,både på slankenett,og på mat og drikke, men det har vært dårlig med svar.
Noen må det vel være som har oppskriften på Lindbergs Linsepure av røde Linser.
Alle sier den er så god, så jeg hadde planer om å prøve den en dag jeg skal skeie litt ut:-)

Klem Skorpia

Maz 22-01-04 16:59

Fra kokeboken Naturlig Slank sidw 181


1 1/2 liter vann
2 buljongterninger
5 dl røde linser
1/2 løk finhakket
3-4 stilker selleri finhakket
3 fedd hvitløk finhakket
4 ss extra virgin olivenolje
4 ss sitronsaft
Salt (LoSalt eller seltin)
nykvernet pepper
1 ts kaldpresset linfrøolje


Kok opp vannet med bujongterningene. Tilsett linser, løk, selleri og hvitløkog la det småkoke i 20 minutter til linsene er møre, rør av og til.

Linsene kan eventuelt moses fint med stavmikser eller i foodprosessor, Rør inn Olivenolje, kinfrøolke og sitronsaft og smak til med salt og pepper like før servering.

Håper du er skikkelig takknemlig nå ikke lett med en på 10 måneder som vil sitte på fanget. Sikkert masse skriveleifer.

Skorpia 23-01-04 20:51

Takker og bukker:-)
 
Javisst er jeg takknemlig skriveleifer eller ikke, men den slår ikke min fra 11 kremfløte som skulle vært 1 spiseskje:D

Den skal lages om ikkje så brått.
Har nå gått ned 16 kilo og 7 igjen innen sommeren har jeg bestemt meg for,men litt linsepure når jeg har gått ned 1 kilo til skal bli.

Takk,takk takk du er en engel:)
Klem Skorpia

Iset 26-01-04 15:04

åå hadde jeg sett at du hadde spurt etter den så hadde jeg svart tidligere hehe, men nå har du jo fått oppskriften.

den er KNALLGOD!!!! men jeg bruker bare halvparten av det vannet som er i oppskriften, for ellers blir den altfor tynn, som en suppe. gjør du som meg, får du en skikkelig "potetstappe".

Ingo 01-04-09 00:32

Sv: Linsepure
 
Jeg så oppskrift på rød linsepure fra gode gamle Iset på et annet forum, så jeg poster det her og jeg.


Tusen takk Iset!


Jeg har ikke vært på forumet på aldri så lenge, så leste ikke hele tråden før jeg postet svar, så så ikke at det allerede lå oppskrift her, OG svar fra Iset også... Men denne var litt annerledes.
Håper det går bra? ;p


-------------------------------------------------------------------------


Dette er mye bedre enn det høres ut. Bruker det endel istedetfor potetmos, for dette er myye sunnere og smaker faktisk mye bedre:

LINSEPURE


1 liter vann

2 terninger buljong

5 dl rode linser

½ løk, finhakket

3 fedd hvitløk

4 ss olivenolje

4 ss sitronsaft

Salt

Pepper



Kok opp vann med buljong. Tilsett linser, løk og hvitløk og la det småkoke i ca 20 minutter. Rør av og til.

Mos med en stavmikser og smak til med salt og pepper. Rør inn sitronsagft og olivenolje like før servering.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no