Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Måltider (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23201)

GKS 13-01-09 23:29

Måltider
 
Er det noen "regel" for når man bør spise middag?
De siste to dagene har vi ikke hatt tid og mulighet å spise middag før veeeldig sent (8-9 tiden på kvelden).
Er det bra eller dårlig?

anastazia 13-01-09 23:40

Sv: Måltider
 
Jeg har selv noen tilfeller ikke hatt anledning å lage middag før i 20-tiden, men har passet på å spist regelmessig for det. Så da tenker jeg bare at jeg har byttet om på middag og kvelds. Tror ikke det er så farlig, så lenge du spiser regelmessig og får i deg nok næring. Har du sjekket om du er i Ketose?

Kitt 14-01-09 01:57

Sv: Måltider
 
Spis deg passe mett når du er sulten!!!

Så enkelt er det faktisk!:D

Ikke noe hokkuspokkus ikke spise etter kl sånn og sånn her i gården. Bare

Spis deg passe mett når du er sulten!

GKS 14-01-09 14:17

Sv: Måltider
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anastazia (Innlegg 614075)
Jeg har selv noen tilfeller ikke hatt anledning å lage middag før i 20-tiden, men har passet på å spist regelmessig for det. Så da tenker jeg bare at jeg har byttet om på middag og kvelds. Tror ikke det er så farlig, så lenge du spiser regelmessig og får i deg nok næring. Har du sjekket om du er i Ketose?

Nei har ikke sjekket om jeg er i ketose. Nå har jeg ikke telt karbs heller da så er litt usikker på hvor mye karbs jeg får i meg i løpet av en dag. Tror jeg ligger litt over de anbefalte 15 g men vi (meg og sambo) har valgt å trappe gradvis ned på karbsene... eller dvs vi har kuttet veeldig mye på karbsene men er litt usikker på om det er nok til å være i ketose.

Her er stort sett det som vi har spist disse dagene etter vi la om til lav karbo kosthold:
rød paprika, grønn paprika, løk, brokkoli, litt gulrot, litt tomat, agurk, rød løk, salat, ost, fetaost, kjøtt, meieri smør, fløte, rømme, egg, bacon, røkt laks... kom ikke på mere i farta...

anastazia 14-01-09 23:18

Sv: Måltider
 
Ganske likt det jeg spiser også! Men jeg er utrolig glad i stekt laksefilet med rømmesaus.. spent på når jeg eller samboeren skal bli lei av det.. haha Godt at det er mange tips og oppskrifter her! Lykke til med kuren din! :D

GKS 14-01-09 23:26

Sv: Måltider
 
Takk og lykke til du også!
Er så spent til søndagen kommer for da skal jeg veie meg for første gang etter vi starta et nytt og bedre liv! :D

lura 15-01-09 10:10

Sv: Måltider
 
jeg går ikke på ketolyse,men foseid.. i boka står det at han ikke anbefaler å spise etter kl 20.. så jeg pleier å spise mitt siste måltid rundt 1945:)så tar jeg heller ett par flak med bacongull hvis sulten sniker seg på før jeg når senga:)

LilleM0r 15-01-09 10:31

Sv: Måltider
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lura (Innlegg 615671)
jeg går ikke på ketolyse,men foseid.. i boka står det at han ikke anbefaler å spise etter kl 20.. så jeg pleier å spise mitt siste måltid rundt 1945:)så tar jeg heller ett par flak med bacongull hvis sulten sniker seg på før jeg når senga:)

Men dette er ketolyse - og da spiser vi som Kitt sier - når vi er sultne!;)

GKS 15-01-09 18:15

Sv: Måltider
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r (Innlegg 615687)
Men dette er ketolyse - og da spiser vi som Kitt sier - når vi er sultne!;)

Takk og pris for det! :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no