Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37508)

Iset 20-10-10 16:24

Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sorry banningen, men den måtte til. Nå slår hun til igjen, etter alt oppstyret i forrige uke. Hun står på sitt, og det er jo på en måte beundringsverdig, men dama er ikke helt oppegående og skjønner jo fader ikke hva hun snakker om!

Fedon funker ikke.

Sitat Kari:
Fedon Lindberg sier at de har behandlet 15.000 mennesker ved hans klinikker. Kanskje han bør opplyse om hvor mange av dem som er slanke etter 2 år? Jeg vil tippe at det 1-2 prosent. Slik behandling er nemlig ikke vellykket på lang sikt. Like lite som Grete Roedekurer, Nutrilett og alt det andre.

Om man derimot hadde plassert hele gjengen på en øde øy med begrenset tilgang på føde ville de vært normalvektige fremdeles, men det kan man jo selvsagt ikke gjøre.

...
- Jeg tror ikke det er sånn at alle overvektige stapper i seg hamburgere hele tiden, men det er én fysiologisk grunn til at man blir overvektig, og det er at man spiser mer enn man trenger. Alt kan være sunt, men for mye er likevel for mye, sier hun.

...

arnakristin 20-10-10 16:34

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Hei,
Det har pågått en liten debatt her: Husk å se på TV debatten 21:30 imorgen

Trolltika 20-10-10 16:39

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Svaret er vel egentlig enkelt; Hun spiser feil mat :p

Sånn bortsett fra det mener jeg å ha lest at hun har startet på en utdannelse innen ernæring, og siden vi vet hva som er retningslinjene her i landet vet vi hva hun lærer... Er det ikke slik med alle som plutselig vasser i ny kunnskap at de gjerne vil dele hva de har lært? Dessverre er dama en kjent person, og vi får da "gleden" av å høre om alt det spennende hun lærer på skolen :rolleyes:

Jeg trøster meg med at noen av ernæringsfysiologene er på rett vei, og at stadig flere leger ser at kostholdet ikke er så dumt :)

LenaBeatrice 20-10-10 16:41

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolltika (Innlegg 951668)
Svaret er vel egentlig enkelt; Hun spiser feil mat :p

Sånn bortsett fra det mener jeg å ha lest at hun har startet på en utdannelse innen ernæring, og siden vi vet hva som er retningslinjene her i landet vet vi hva hun lærer... Er det ikke slik med alle som plutselig vasser i ny kunnskap at de gjerne vil dele hva de har lært? Dessverre er dama en kjent person, og vi får da "gleden" av å høre om alt det spennende hun lærer på skolen :rolleyes:

Jeg trøster meg med at noen av ernæringsfysiologene er på rett vei, og at stadig flere leger ser at kostholdet ikke er så dumt :)

Leste at hun har hatt Drevon som foreleser.......:rolleyes:

Iset 20-10-10 16:45

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Hmmm, hvem skal vi høre på? En som er indremedisiner og har tung medisinsk kompetanse innenfor området, eller ei treningsdame med bittelitt ernæringskunnskaper? Vanskelig, gitt. :snill:

Jorkla 20-10-10 16:52

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Frk. Jackoffson er like spennende som nabon`s svette tennissokker dagen derpå.. - mener nå jeg!!

meeeeen skjønner at du blir forbannet Iset..

Trolltika 20-10-10 17:01

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 951674)
Hmmm, hvem skal vi høre på? En som er indremedisiner og har tung medisinsk kompetanse innenfor området, eller ei treningsdame med bittelitt ernæringskunnskaper? Vanskelig, gitt. :snill:

Neei, vet ikke helt hvem som er mest verdt å høre på, jeg. :o

Rosenkål 20-10-10 17:06

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Ikke særlig oppegående, den dama der. Fordelen er selvsagt at hun med dette utsagnet en gang for alle beviser at hun ikke aner hva hun snakker om. :D

Iset 20-10-10 17:08

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Fnis ja, og jeg håper dette skremmer folk fra å kjøpe noe som helst fra den kanten, altså. Useriøst! Litt deilig å lese hvor avbalansert og saklig Lindberg svarer tilbake.

Opheliia 20-10-10 17:12

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rosenkål (Innlegg 951691)
Ikke særlig oppegående, den dama der. Fordelen er selvsagt at hun med dette utsagnet en gang for alle beviser at hun ikke aner hva hun snakker om. :D

Men det er ikke alle enige i. Satt å leste det siste fra Kari, hvor MANGE kommenterer at hun er flink, at hun skal stå på og at hun har helt rett.

Så selv om en del er uenige med Kari og til og med sinte på dama så er det fortsatt mange som heier på henne.

(Og hvis hun har hatt Drevon som foreleser, som Dreamy nevner, da kan man nesten ikke klandre dama for at hun ikke har lært noe fornuftig:rolleyes:)

Snorkfrøken__ 20-10-10 17:14

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Hun klarer hvertfall å starte en het diskusjon, det skal hun ha:)

Gerd 20-10-10 17:17

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
I dag svarer Fedon Lindberg: http://vgdebatt.vgb.no/2010/10/20/hv...1/#comment-737

PrøveKanin 20-10-10 20:19

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Har ingen tro på at Kari Jaquesson slår ann hos noen andre enn de som er kalorifanatikere fra før av.

Meg selv i 2006 (før jeg fikk vite om lavkarbo) hadde ikke blitt imponert av denne forestillingen. Det var jo en grunn til at jeg i min tid fant Skaldeman mer troverdig enn de 8 som prøvde å motdebattere han i Holmgang.. Å være falsk bedreviter med påtatt smil, uten engang å ha noen gode argumenter slår ikke ann i jantelov Norge det heller.

Lavkarbo bare vokser og vokser, og utifra desperasjonen som Kari, Drevon osv viser i sin oppførsel og uttalelser så er det grunn til å tro at rekrutteringen til vektklubb o.l har stagnert og folk går over til lavkarbo mer og mer

Sanney 20-10-10 20:23

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
ver flere på jobben som diskuterte den tv debatten, og de fleste sa de syntes kari sa mye bra... jeg holdt klokelig kjeft og gomlet maten min i stillhet...

Linuz 20-10-10 20:36

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Huffda Kari..... Linuz tusler ut på kjøkkenet, tar ut "Ketchup er ålreit" (kjøpt på salg) fra bokhylla, skulle brenne den symbolsk men det er så kaldt ute (og jeg er vel for LAT til å gå ut tenker jeg), så jeg hiver´n i søpla! Jupp, det føltes godt!

Opheliia 20-10-10 21:00

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linuz (Innlegg 951862)
Huffda Kari..... Linuz tusler ut på kjøkkenet, tar ut "Ketchup er ålreit" (kjøpt på salg) fra bokhylla, skulle brenne den symbolsk men det er så kaldt ute (og jeg er vel for LAT til å gå ut tenker jeg), så jeg hiver´n i søpla! Jupp, det føltes godt!

:lol:

Kanutten 20-10-10 21:01

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
:lol:

Jorkla 20-10-10 21:19

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Uff.. Klarte ikke la være jeg måtte skrive ett innlegg under debatten hennes.. Håper hun leser det!:rolleyes:

senorita 20-10-10 21:24

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Og når Kari snakker om at dem vil bare tjene penger på dette.. Hallo. hun hadde 3 mill i 2009, mens Fedon hadde 500 000.... hvem er det som håver inn her da? Pff.. Dag V. P hadde 300 000... jaggu hvem er det som tjener fett her på feite folk :P

nellie 20-10-10 21:25

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Tviler på at tallene til Fedon er reelle;)
Han tjener vel endel på firma osv som ikke er med der. Eller no.

senorita 20-10-10 21:27

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Vel Kari har jo også firma da;) Så dette er jo bare det dem har tatt ut som personinntekt..

nellie 20-10-10 21:32

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Hvem tjener mest på firmaet da?
We don`t know. Håper på Fedon.. selvom det kanskje ikke styrker saken hans:p

Carisma 20-10-10 21:35

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 951903)
Tviler på at tallene til Fedon er reelle;)
Han tjener vel endel på firma osv som ikke er med der. Eller no.

Nja, si ikke det. Han har vært på randen av konkurs en stund i begynnelsen av året, så jeg er egentlig overrasket over at han har fått ut såpass jeg.

Nero 20-10-10 21:37

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Lurer på hvorfor det ikke er noen som har svart under Lindbergs sitt svar - eller tar det tid før de legger ut svarene?

aktivjente 20-10-10 22:04

Sv: Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 951705)

Så fint at Lindberg holder en saklig, nøktern tone:o Nå virker Kari bare enda mer hysterisk.

Hun var oppe til diskusjon på min jobb også - de rundt 20 synes hun klarte seg fint. alle de over mente hun mista troverdigheten allerede første gang hun avbrøt de andre. Uttalelser i VG var ikke til hennes fordel: hun er usaklig, aggressiv og generaliserende. Hvem kan ta sånt seriøst?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no