Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20487)

Mrs. Big 20-07-08 14:45

Hva skal du ha til middag i dag?
 
Jeg tenkte en salat med kylling. Nå som jeg kan spise litt mat, så er jeg opptatt av middagen skal være god! Men det er sikkert 1000-vis av gode oppskrifter jeg kan bruke i denne perioden.

Så hva skal du ha?:D

smilefjes 20-07-08 16:03

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Jeg skal ha en av mine absolutte favoritter:
Kyllingfilet som jeg deler på langs og fyller med litt ost før jeg steker den. Serveres med en stripe sprøstekt bacon på toppen og salat ved siden av. Mmmmmm!

Mrs. Big 20-07-08 17:38

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Å, bacon hørtes godt ut!!!! Kyllingfilet er bare fantastisk godt da. Har sendt mannen avgårde til Sverige i dag for å kjøpe mer.:D

jeef-micro 22-07-08 19:01

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
I dag har jeg mozarellasalat med sprøstekt salami til :sikle:

Mrs. Big 22-07-08 23:26

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Jeef-micro, hvordan lages det? hørtes spennende ut! Er dte noe man kan spise i fase 2?
Jeg har hatt biff, blomkål, sopp, grønne bønner og brokkoli. I morgen skal vi ha besøk her, og funderer på hva jeg skal servere......

luringen 23-07-08 12:35

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
hmm...tror det blir omelett eller kyllingsalat på mor og pizza på gutta boys..

jeef-micro 23-07-08 19:33

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Jeg tar salami (den med mindre fett) og steker den litt i stekovnen, tar de ut å legger de på kjøkkenpapir (så fettet får rent av) da blir de sprø (er derfor jeg bruker av den med mindre fett) så skjærer jeg tomater og fersk mozarella i skiver og legger på fat (sånn at det blir blandet tomat og mozarella) har på litt grovkvernet pepper og litt jomfruolje :) så spiser jeg salaten med salamien til :) er vel egentlig ikke så veldig fase 2, men mere vedlikehold tror jeg, men det blir jo ikke så mange salamiskivene, og osten er vel ganske fettfattig, så...

Mrs. Big 25-07-08 14:31

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
høres deilig ut Jeef-micro!

Fungirl 25-07-08 14:33

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
I dag skal jeg ha hamburger uten brød :) Steker to hamburgere og lager salat og har dressing til. Er en favoritt for tiden så det er digg med de store pakkene på Rema :)

Mrs. Big 25-07-08 14:35

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Å. hamburger hørtes godt ut! Jeg kunne tenke meg pomes frites til, jeg da....*drømme* Hvilken salat bruker du til? Jeg har bare hatt agurk, tomat og sopp i mine salater så langt, men er det noen som har en oppskrift på en god salat som jeg kan spise i fase 2?

smilefjes 25-07-08 14:47

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Hamburger er godt - men prøve med dette ved siden av:
1/2 avocado, moses sammen med hakket hvitløk - og litt majones. Det er superdeilig til all mat av oksekjøtt :smile:

Fungirl 25-07-08 15:02

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Er dessverre ikke så glad i avocado jeg da.

Bruker egentlig det jeg har i huset. Passer på at isbergsalaten er så krisp og at bladene er så store at de fungerer som brød og jeg kan holde i det som om jeg spiser hamburger med brød. Knallgodt og jeg storkoser meg :)

Mrs. Big 25-07-08 15:05

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Wow, skjønner ikke hvor dere tar alle ideene til mat ifra! Så utrolig flinke!!! Jeg fant nettopp en oppskrift på blomkålstappe her, så den tror jeg at jeg prøver sammen med biffen i dag.

Fungirl 25-07-08 15:07

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Er nok ikke noe kreativ jeg, men tro meg man utvikler seg :) Og lærer mye av andre.
Åååå nå ble jeg sulten og gleder meg vilt til hamburger.
Bare synd det er noen timer igjen ennå, omtrent 3 vil jeg tro :(

Mrs. Big 25-07-08 17:11

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Jeg laget blomkålstuingen som jeg fant oppskrift på her inne, og den var FANTASTISK god!!!!!! Er så god og mett atte!!!:D

Fungirl 25-07-08 18:37

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Er ikke så veldig glad i blomkål, liker det i suppe men ikke så altfor glad i det. Men kanskje jeg skal prøve det :)

Mrs. Big 25-07-08 18:41

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Jeg liker blomkål. Men til og med datteren min som ikke går på denne dietten, synest den var BEDRE enn potetestapp:eek: Nå kan det bety at min potetestapp ikke er noe god da:D

Fungirl 25-07-08 19:23

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
hehe den er nok god den også :)
men hvis du gidder å legge ut linken eller oppskriften hadde eg blitt glad :)

Mrs. Big 27-07-08 00:28

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 507647)
hehe den er nok god den også :)
men hvis du gidder å legge ut linken eller oppskriften hadde eg blitt glad :)

Kan ikke legge ut noen link, ettersom jeg ikke finner den igjen. Ville så gjerne grønnprikke henne som la den ut, men fant den ikke igjen.....
Men den var ca. slik:
1 blomkål hode kokes i ca. 15 min.
Deretter mos den og bland inn salt, pepper og muskat. 1 ss fløte og litt smør.
Nydelig!

Fungirl 27-07-08 09:27

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
thanks, da skal jeg prøve den :)

Gamla 27-07-08 10:05

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Grillet sommerkotelett, kokt blomkål og ratatouilli.:spisesnak

Fungirl 27-07-08 12:34

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Biff i strimler, løk, broccoli og champ med peppersaus fra Fjordland. Hvis jeg orker å lage noe i denne varmen da....hehe
Men bringebær med fløte skal eg alltid få ned ;)

Mrs. Big 28-07-08 08:47

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
I går hadde jeg grillet laks og blomkålstappen.

medas 28-07-08 10:01

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Her blir det lavkabopita m. masse salat og kylling i dag :D

Fungirl 28-07-08 11:28

Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
 
Satser på at mama lupene mine er kommet i dag i posten, hvis ikke blir det samma som i går. Biff med grønnsaker og peppersaus fra Fjordland.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no