Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Cottage cheese-tips trengs! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21164)

Isalien 31-08-08 19:58

Cottage cheese-tips trengs!
 
For jeg liker ikke Cottage Cheese. :( Det er ordentlig guffent, og jeg er så irritert på grunn av det.

Jeg liker det i pannekaker, men har noen andre noen råd til hva jeg kan bruke det i?

Takler virkelig ikke å spise det kaldt og bart.

Hjelp!

Tone-G 31-08-08 20:03

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Trenger du å spise det om du ikke liker det da?

Isalien 31-08-08 20:22

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 526225)
Trenger du å spise det om du ikke liker det da?

Det kan du si! Men ja... føler at det er smart og sunt og har mye næring! Og kan sikkert brukes til mye...

Fedonisten 31-08-08 20:56

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Det er godt å bruke i havregrøt - for å balansere grøten/øke proteininnholdet. Og så er det godt i f.eks. kjøttpudding/kjøttkaker - som du lager selv. Og du kan bruke det i omeletter.

:)

Areola 31-08-08 21:16

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Jeg liker ikke smaken av det "bart", men med natreen og kanel og kanskje litt vaniljeessens eller ekstrakt, har det blitt en fast frokost hos meg. Det blir noe helt annet :)

rebekah 13-09-08 17:53

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Bland en halv boks Cottage cheese med en god slump (ca.1dl) fløte og ha på masse kanel. Hadde det til lunch i dag på jobb når alle de andre hadde risgrøt - fikk skikkelig risgrøt-feeling. Det blir +- 5kh alt etter som :)

Eller du kan varme litt bær i microen og ha over Cottage cheesen: eks. bringebær, jordbær, blåbær...

Eller ha over noen ss. med yoghurt (en med lite kh) og egenkomponert frokostmusli av hakkede nøtter og frø(linfrø har jo null kh)...soyaflak.. e.l

arkine 13-09-08 19:31

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
jeg heller kan ike tenke meg og spise den osten bart,, går greit i sånne ting jeg blander den i
men hører dere sier at det er som riskrem ,,, det skal jeg prøve ,men utsetter g utsetter kan liksom ikke skjønne at den osten smaker som riskrem ,men skal prøve , vispe krem og blande i osten

kan jo hende jeg blir overrasket ,,jeg elsker jo riskrem da

arkine 13-09-08 20:33

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 535400)
jeg heller kan ike tenke meg og spise den osten bart,, går greit i sånne ting jeg blander den i
men hører dere sier at det er som riskrem ,,, det skal jeg prøve ,men utsetter g utsetter kan liksom ikke skjønne at den osten smaker som riskrem ,men skal prøve , vispe krem og blande i osten

kan jo hende jeg blir overrasket ,,jeg elsker jo riskrem da

jeg prøvde cottage chees med krem ,,joda lignet veldig på riskrem
hadde jeg hadde litt saus ville det nok gjort susen
og mektig var det

fett-nok 21-09-08 13:07

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Hei !

Her er min favoritt til litt kos.....


http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21374

Lykke til!

Antoinette6 21-09-08 23:56

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Jeg har nå blandet det med seterrømme også jeg, da. :) Deilig !

Veggpryd 22-09-08 00:01

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Jeg har prøvd å få Cottage Cheese til å ligne riskrem... måtte hive det. Klarer ikke smaken, konsistensen eller lukta. Bruker det jo til lapper, og noen ganger har jeg en halv boks stående som jeg gjerne skulle brukt til noe. Gidder ikke alltid å lage flere porsjoner med lapper.

Var det ikke en vaffel-oppskrift her med cottage cheese i? Tror jeg lagde noe sånt en gang, og det var sabla godt! :D

Runegutt 22-09-08 00:27

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Dropp hele hytteosten hvis du ikke liker den. Erstatt den med Kesam.
Så spiser du Kesam med FunLight. Smaker søtt og godt.

marta 25-09-08 15:36

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Cottage-Cheese med ananas og litt sukketvann/søtningsmiddel er kjempe godt og fort å lage, føler at jeg er mett lenge.
Eller Cottage-Cheese med jorbær og litt sukketvann/søtningsmiddel er som godteri i helgene:D

BMS! 25-09-08 15:48

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Jeg liker heller ikke CC bart, men tok noen skjeer i smothisen min i morges, ble helt nydelig resultat :-D MÅ prøves :-D

Runegutt 25-09-08 16:36

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Bruker hytteost (ca1/2 bx) agurk tomat, bønnespirer og noen nøtter som frokost.

Pearl 24-11-08 16:42

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
Den var spennende Runegutt. Den skal jeg prøve.

Jeg blander cottage cheese med creme freche eller rømme, litt mct-olje og søter med bær eller ublandet sukkerfri saft. Den nye Fruiss saften med grenadine smak er ganske god. Av og til har jeg litt philadelfia ost oppi.

Labomba 31-01-09 02:58

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
1beger hytteost
1 fløte
1 rømme.
Pisk fløten og mix alt sammen godt.
Tilsett Tropisk Funsaft og strø mandelflarn oppå.
Det er helt supert:p
En nydelig desert.

aldrimerjollycola 05-02-09 09:47

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
jeg takler rett og slett ikke konsistensen, jeg da! så her får den en runde i stavmixern/food prossesoren først!
da kan den erstatte fløte i flere retter også..!

deniz 29-03-09 11:34

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
takler heller ikke konsistensen, men har pisket den opp til små riskorn str. og da er det godt med sukrin, kanel og litt nøtter.. eller sukkerfri eplesaft kanel nøtter og sukrinn...en skvett fløte i er deilig..
od så utrolig mettende det er

benam 29-03-09 11:39

Sv: Cottage-cheese-tips trengs!
 
1 del cottage eks 50 g
1 del lettrømme eller vanlig rømme
litt solsikkekjerner (10 gram)
1 ts tyttebærsylt Heistad

Dette spiser jeg hver dag, det er kjempegodt.

bella donna 10-06-09 06:46

Sv: Cottage cheese-tips trengs!
 
Jeg syns dette smaker godt, veldig likt riskrem:)

1 dl kremfløte piskes og blandes med 100 gram cottage cheese. bland i ca 2 ss ufortynnet fun light saft, bringebær. Saften er et must!!! Ikke godt uten søtning...:)

SunnhetMedSirrup 14-07-09 12:58

Sv: Cottage cheese-tips trengs!
 
ta noen skiver vanlig ost og kutt den opp i 1x1 cm store biter , legg det på litt cttage cheese , og inn i mikroen ! strå på litt kanel , dette smelter sammen til en deilig " grøt " :) ;D

luringen 14-07-09 18:59

Sv: Cottage cheese-tips trengs!
 
i ostekaka (vrom med stavmikser)
i smothies
som riskrem med bringebær i

Up-and-down 25-08-09 01:06

Sv: Cottage cheese-tips trengs!
 
Jeg liker heller ikke CC naturelt, men spiser likevel et par bokser i uka - i mine kjeks, som er noe ala Gerds brødpinner:

1 boks CC
2 ts JBKM
4 egg
litt linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner og sesamfrø (det du vil)
litt salt

Kjøres til en jevn guffe i foodprocessoren. Stå 1/2 time.

Settes med skje på en bakeplate. Trykkes flate med slikkepott dyppet i olivenolje. Stekes ved ca 150 grader til det er lyse brune. Legges på rist. Spises som de er, eller etter et par dager - da er de helt tørre. Brukes som knekkebrød eller kjeks. Har også laget variant med urter og ost. Kuttet da ut frøene.

Har blitt helt avhengig av disse kjeksene og det funker som brøderstatning for meg og som kjeks eks til "ost og kjeks"

celeste 30-08-09 22:04

Sv: Cottage cheese-tips trengs!
 
Brukte det nettopp i ziggylapper.
Dessuten bruker jeg det i smoothie. Merker ikke noe til konsistensen da.. Den jeg sliter mest med egentlig :rolleyes:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no