Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Cavaliersjokolade i påskeegget? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42485)

Maylinn26 30-03-11 14:53

Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Prosessen med å sette i sammen et godt påske egg til meg og min forlovede er godt i gang, å da lurer jeg på hva deres erfaring med cavaliere sjokoladen er? :)

manne 30-03-11 14:55

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
Her i huset synes vi alle typene er kjempegode...og vi tåler alle.

Det er derimot mange som ikke tåler de og det går i rapporter om alt fra luftfabrikk til dofastlåst... ;)

lillemeg88 30-03-11 14:56

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
syntes de er nydelige :) pleier kjøpe de små som veier 40 gram eller noe! har smakt smake smakene mocca, melkesjokolade og mørk med jordbærfyll, og de er heelt nydelige :D

Maylinn26 30-03-11 14:57

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1070437)
Her i huset synes vi alle typene er kjempegode...og vi tåler alle.

Det er derimot mange som ikke tåler de og det går i rapporter om alt fra luftfabrikk til dofastlåst... ;)

Jeg syns den med bananfyll er veldig god! Jeg spiste de før jeg begynte på ketolyse, å det har egentlig gått veldig greit:) Men kan de fungere som en party stopper? Nå er de kun beregnet for en dag i påsken da;)

lillemeg88 30-03-11 14:57

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
OG de konfektene - belgisk konfekt eller hva de heter! (er to typer tror jeg, en hvor bitene er formet som skjell, og en hvor de ser ut som vanlige konfektbiter, det er sistnevnte jeg har smakt :) )

Maylinn26 30-03-11 14:58

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1070439)
syntes de er nydelige :) pleier kjøpe de små som veier 40 gram eller noe! har smakt smake smakene mocca, melkesjokolade og mørk med jordbærfyll, og de er heelt nydelige :D

Den med jordbær er dritgod!

manne 30-03-11 14:58

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
Ikke noe stopp på party her... :p

Min favoritt er den lille med pistasjfyll... Nam! :D

Maylinn26 30-03-11 14:59

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1070441)
OG de konfektene - belgisk konfekt eller hva de heter! (er to typer tror jeg, en hvor bitene er formet som skjell, og en hvor de ser ut som vanlige konfektbiter, det er sistnevnte jeg har smakt :) )

Ja de er supergode! Nå er det de som er formet som skjell som jeg har smakt:)

Maylinn26 30-03-11 15:00

Sv: Cavaliere sjokolade i påske egget??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1070444)
Ikke noe stopp på party her... :p

Min favoritt er den lille med pistasjfyll... Nam! :D

Ja tror jammen i meg at disse havnet i påske egget i år ja!

manne 30-03-11 15:06

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Vi handler en god del i Sverige da.. i og med at vi bor der vi bor... og der koster disse rundt 14 kr... De er vel en god del dyrere på helsekost i Norge?

Antoinette6 30-03-11 15:26

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
"Sjokoladeprinsen" er den beste sukkerfrie lavkarbosjokoladen jeg har smakt til nå ! Den finnes på Meny. Lilla farge. Som Freia Melkesjokolade ! Jeg kødder ikke ! Mmmmmm . . . . .

Maylinn26 30-03-11 15:26

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1070448)
Vi handler en god del i Sverige da.. i og med at vi bor der vi bor... og der koster disse rundt 14 kr... De er vel en god del dyrere på helsekost i Norge?

Om jeg ikke husker veldig feil så tror jeg de koster 20 kroner:) Ganske dyrt;) Men i påsken skal jeg nok slå ut håret, hehe!

marjusen 30-03-11 15:28

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
hvor pleier dere å handle cavalier? har ikke sett den herover:(

Cyan 30-03-11 15:40

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Så lenge du tåler dem er det jo bare finfint. Det er begrenset hvor mye det stopper partyet om du spiser dem bare en dag :)

Jeg tar meg en cavalier dersom jeg føler behovet for en tarmskylling, svært sjeldent med andre ord :geip: Jeg har prøvd sjokoladeprinsen sin, og den tåler jeg mye bedre, så om jeg vil ha sjokolade spiser jeg den :ja:

Maylinn26 30-03-11 15:48

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1070460)
"Sjokoladeprinsen" er den beste sukkerfrie lavkarbosjokoladen jeg har smakt til nå ! Den finnes på Meny. Lilla farge. Som Freia Melkesjokolade ! Jeg kødder ikke ! Mmmmmm . . . . .

Husker du hvor mane karber det er i en sjokolade? Jeg savner så fælt å ta meg et par biter på lørdags kvelden... Hadde vært så koselig å bare hatt muligheten liksom.... Bør langt fra være hver eneste lørdag, bare sånn inni mellom:)

Kitsu 30-03-11 16:03

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Jeg fikk to sånne fylte mokka-Cavalier av muttern i et påskeegg for en stund tilbake. Kommer til å spise de, kommer til å falle ut av ketosen. Sånn er det bare her i huset. Men en dag i påsken får det være greit. Har en del bursdager og jubileum rundt om nå, så tar fellesfeiring i påsken. De er gode da, og jeg kaster de ikke, får å si det sånn.

Kari Marita 30-03-11 16:07

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Jeg syns cavalier sjokoladene er veldig gode, men tåler de desverre ikke. Jeg blir kvalm og blir sittende på do. :(

Maylinn26 30-03-11 16:14

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1070502)
Jeg syns cavalier sjokoladene er veldig gode, men tåler de desverre ikke. Jeg blir kvalm og blir sittende på do. :(

Har du sjekket om du faller ut av ketose av de?

Maylinn26 30-03-11 16:15

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1070496)
Jeg fikk to sånne fylte mokka-Cavalier av muttern i et påskeegg for en stund tilbake. Kommer til å spise de, kommer til å falle ut av ketosen. Sånn er det bare her i huset. Men en dag i påsken får det være greit. Har en del bursdager og jubileum rundt om nå, så tar fellesfeiring i påsken. De er gode da, og jeg kaster de ikke, får å si det sånn.

Så synd :( Er det fordi du tar opp sukker alkoholer?

surflover 30-03-11 16:28

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1070464)
hvor pleier dere å handle cavalier? har ikke sett den herover:(

Jeg vet ikek hvor du får kjøpt de på din side av globen :P
Men her i Oslo finne sde på helskost og utvalgte matbutikker. Hvis ikke helskosten har de, så spør om de kan ta det inn. For det selger veldig bra, kan du si! Nå som lavkarbo er "på moten".

Hvis du går inn her (bloggen min, oppskrift på "bounty"), så ser du bildet av sjokoladeetiketten = lettere å vite hva du ser etter i butikkene ;)

Lykke til! De er syyyykt gode :)

Men som det blir nevnt her - de er MYE billigere i sverige. Jeg har kjøpt de på salg til 10 kr stk eller 15 kr vanlig pris :)

Kitsu 30-03-11 16:34

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1070512)
Så synd :( Er det fordi du tar opp sukker alkoholer?

Antar det. En Atkinsbar - og jeg er ute av ketose.

Men sitter og knasker på en sjokolade nå, som er fri for både sukker og maltitol. Fikk nettopp pakke fra iHerb, og det var gjemt bort en ChocoPerfection-sjokkolade i den - de er søtet med erytrithol og oligofructose.

nellie 30-03-11 16:35

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Jeg synes Cavaliersjokoladeplatene er BEST. Spesielt den hvite:sikle: Men de fylte:nei: Blir litt too much for meg..

Maylinn26 30-03-11 16:39

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1070525)
Antar det. En Atkinsbar - og jeg er ute av ketose.

Men sitter og knasker på en sjokolade nå, som er fri for både sukker og maltitol. Fikk nettopp pakke fra iHerb, og det var gjemt bort en ChocoPerfection-sjokkolade i den - de er søtet med erytrithol og oligofructose.

Jeg er så pingle på å drive å bestille fra statene. Hvor mye koster det å få sendt en pakke over hit? Er så redd for å måtte betale en formue i frakt! Jeg trodde også at jeg falt ut av ketose av atkins barer, men jeg tror ikke det allikevel, for jeg sjekket skikkelg en gang, å jeg var fortsatt i ketose på kvelden...

Maylinn26 30-03-11 16:40

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1070527)
Jeg synes Cavaliersjokoladeplatene er BEST. Spesielt den hvite:sikle: Men de fylte:nei: Blir litt too much for meg..

Å jeg syns sånne fylte er så gode!!! Men som sagt har jeg spist de FØR jeg begynte på ketolyse.. Så måtte liksom dobbelt sjekke ;)

Kitsu 30-03-11 16:44

Sv: Cavaliersjokolade i påskeegget?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1070531)
Jeg er så pingle på å drive å bestille fra statene. Hvor mye koster det å få sendt en pakke over hit? Er så redd for å måtte betale en formue i frakt! Jeg trodde også at jeg falt ut av ketose av atkins barer, men jeg tror ikke det allikevel, for jeg sjekket skikkelg en gang, å jeg var fortsatt i ketose på kvelden...

PÅ iHerb har de fast frakt på 4$ så lenge pakken veier mindre enn 1,36Kg. Over det så må den sendes med DHL som er litt dyrere. Men du får det alltid oppgitt før du bestiller.

ChocoPerfection er den eneste sjokoladen jeg spiser nå, så bestiller med et par om jeg skal ha noe annet på iHerb.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no