Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52700)

ToreH 24-07-12 00:42

En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
...

Nerthus 24-07-12 10:38

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Flott historie, men uenig i benevnelsen drittby på Kristiansund;)

ToreH 24-07-12 11:50

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1368869)
Flott historie, men uenig i benevnelsen drittby på Kristiansund;)

Men synes artikkelen er misvisende, hun har ikke slanket seg 40 kg pga trening, men pga endret kosthold og mindre karbohydrater. Treningen er som en bonus. Hun kunne latt være trene og antakelig gått ned like mye

Señora 24-07-12 12:50

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Hun har gjort en kjempejobb! Riktig flott var hun før, og riktig flott etterpå også!

ToreH 24-07-12 17:30

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Señora (Innlegg 1368889)
Hun har gjort en kjempejobb! Riktig flott var hun før, og riktig flott etterpå også!

Men å si hun har trent de bort er vel direkte feil. Man trener ikke vekk 40 kg ila 1,5 år, men man spiser de vekk. Treningen er bare en bonus og oppstrammende.

La oss bare se litt her:
40kg x 7000 kcal=280 000kcal.

Hoho, ja det vil jeg jammen se gitt....

Señora 24-07-12 18:00

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Uansett har hun gjort en kjempejobb, trenings- og matmessig.

Mannen min har gått ned 20 kilo uten å trene whatsoever, men klart, han hadde vært strammere i fisken med trening. Jeg trener og spiser "riktig" og rikker meg ikke en millimeter på vekta. Så her må det kaloritelling til...

Zillah 24-07-12 18:15

Sv: En historie fra Kr. sund, en fin liten by ved kysten
 
Mmhmmm ho endra jo kosten veldig positivt, det er nok aldeles ikkje berre "trent bort" nei. (Trening utgjer vel høgst 1% av mine -45 kilo :p )

Men at ein får fint forma og sunn&sterk kropp av å trene, det gjer ein jo! =sukk= treningsstudioet held på å gløyme kven eg er :(

ToreH 24-07-12 22:44

Sv: En historie fra Kr. sund, en fin liten by ved kysten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1368932)
Mmhmmm ho endra jo kosten veldig positivt, det er nok aldeles ikkje berre "trent bort" nei. (Trening utgjer vel høgst 1% av mine -45 kilo :p )

Men at ein får fint forma og sunn&sterk kropp av å trene, det gjer ein jo! =sukk= treningsstudioet held på å gløyme kven eg er :(

Flisespikkeri, men å skrive at man har trent vekk 40 kg er direkte løgn og en avis burde vite bedre.

Det er primært kostholdet som fjerner fett og pyntekilo, trening strammer og holder på plass og kommer sekundært ift det å slanke 40 kg.

Men de to sammen er selvsagt det beste, men man trenger så absolutt ikke trene for å slanke seg. Men hvis man er i den heldige posisjon at bare ved å trene mer så slanker man seg 40 kg, jo så bra da.

Zillah 25-07-12 15:41

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Nettopp.

aliasdictus 26-07-12 20:29

Sv: En historie fra Kr. sund, en liten drittby ved kysten
 
Enig i det der med hva som gir størst effekt av trening og kosthold ift slanking.

En annen funfact er vedrørende det som ofte hevdes om at trening øker hvilestoffskiftet. Det er klart at større muskler i seg selv trenger mer energi, men nå snakker jeg om treningen i seg selv, og gjerne kardiotrening, og da viser de forsøkene som regnes som "gullstandard" at hvileforbrenningen går ned pga fysisk aktivitet. Jeg vet ikke, kanskje kroppen blir mer effektiv til å slappe av? :)

Min konklusjon er at jeg er en sterk tilhenger av at det er kostholdet som skal gjøre størsteparten av jobben. Trening er selvfølgelig viktig, og ikke minst kan det gi en svært god "katalysator" (er det riktig å si det her?), men uten fokus på kosthold er ikke treningen mye verdt.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no