Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor mange karbohydrater er lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6447)

HP 17-09-05 12:51

Hvor mange karbohydrater er lavkarbo?
 
Hvor mange karbohydrater kan jeg spise og fortsatt spise lavkarbo?

Albertine 17-09-05 13:10

Jeg mener at det ikke bare kommer an på hvor mange gram karbohydrater du spiser om dagen, det er også viktig hvilke typer karbohydrater du spiser. Dersom du har et kosthold med rikelig proteiner, grønnsaker og fett, med innslag av belgfrukter, litt frukt og nøtter, så spiser du lavkarbo. Etter min mening.

nøtta 17-09-05 13:57

åh perfekt tråd !!! jeg tenker ca 15- 50 karber over det er det lavglykemisk ... men det er etter mitt snåle hode da ....:p

Iset 17-09-05 14:10

Vel, jeg ville sagt alt mellom 0 og 100 gram, egentlig, i og med at et Grete Roede-kosthold ligger på rundt 3-400 gram karbohydrater daglig, og Ola Nordmann generelt ligger enda høyere enn det. :)
Mange Atkinsere (spesielt menn) havner på en ACE på 90-100, så ja jeg vil si mellom 0 og 100.

HP 17-09-05 16:21

Jeg vil si under 100-150gr avhengig av aktivitet/ACE, også signerer jeg Albertine. :)

Nille 17-09-05 18:22

Ja lavkarbo er like mye HVA du spiser som hvor mange karber du spiser. Er enig med ALbertine, Iset og HP her. (Sorry nøtta ! ;) )

nøtta 17-09-05 18:30

Det er greit men saken er at jeg er enig jeg ååå ..... detta har jeg ikke turt å si før men jeg teller ikke karbo i grønnsaker jeg ( nå rister dere sikkert på hodet over karbo tallet mitt i løpet av en dag ...) men jeg synes det blir så utrolig ironisk og ikke spise en tomat fordi det er 1 karbo .... eller droppe agurken .... :rolleyes: jeg teller egentlig mest i dressinger , melk / osteprodukter å slik .... å nøtter da ;) min store avhengighet .....

Kristian 19-09-05 08:51

Jeg er litt enig med nøtta, det er forskjell på lavkarbo og lavglykemisk. Men 50 er litt lite da. under 120 mener jeg er lavkarbo og 0 det er karbofritt.

HP 19-09-05 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristian
Jeg er litt enig med nøtta, det er forskjell på lavkarbo og lavglykemisk. Men 50 er litt lite da. under 120 mener jeg er lavkarbo og 0 det er karbofritt.

Forskjellen er vel at en ikke tenker mengde karbo når en spiser lavglykemisk. :) Pluss at lavglykemikerne kan få litt sære utfall som å ikke spise kokt gulerot.

nøtta 19-09-05 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Forskjellen er vel at en ikke tenker mengde karbo når en spiser lavglykemisk. :) Pluss at lavglykemikerne kan få litt sære utfall som å ikke spise kokt gulerot.

ja det har jeg lurt på .... også lurer jeg på om bakte grønnsaker er ugunstig i forhold til råe ??? jeg spiser stekt tomat til frokost hver dag ... hm sånne ting blir jeg litt forvirra av ja :confused:

HP 19-09-05 14:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
ja det har jeg lurt på .... også lurer jeg på om bakte grønnsaker er ugunstig i forhold til råe ??? jeg spiser stekt tomat til frokost hver dag ... hm sånne ting blir jeg litt forvirra av ja :confused:

Så lenge du tar høyde for mengden karbo du spiser så er det liten forskjell på rå eller kokt.

Begod 19-09-05 15:09

Enig med HP under 150 gram alt etter aktivitetsnivå. Forøvrig annbefales det å spise minimum 100 gram dag + 30- 70 gram etter trening når muskelbyggere ikke ønsker å komme i ketose.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no