Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Da gir jeg meg jeg....=( (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14198)

lillekine 12-08-07 22:30

Da gir jeg meg jeg....=(
 
Men tuuusen takk for all støtte og gode råd....=)

Men har et siste spm da...

Nå har jeg fått et extremt vannskelig forhold til mat jeg.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme tilbake til det gammle. Spiser jeg "vanlig mat nå- så får jeg skikkelig dårlig samvittighet...
Og jeg klarer ikke ketose dietten- aner ikke hva jeg gjør feil, men det funker i alle fall ikke...
Sliter skikkelig med og akseptere alt fettet jeg må spise- i den grad jeg vet hvor mye man må få i seg...
Jada- jeg gir opp for tidlig- men orker ikke gå flere ganger på vekta og få det samme tallet opp gang etter gang...

Jeg tenker kanskje at jeg skal ta en liten pause...
Kommer sef til og smugkikke her da....:)

Zoë 12-08-07 22:50

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Hvis du ikke orker å være på ketogen diett, og du ikke har lyst til å spise som du gjorde før, så vil jeg anbefale at du spiser fedon-mat.

Mindre fett, mere karber i form av langsomme karbohydrater ( fullkornspasta, brun ris, veldig grovt brød), samt at man selvfølgelig har en langt større veriasjon av matvarer å forholde seg til enn man har n¨år man vil være i ketose.

Legg om kosten til moderat lavkarbo, ikke gå på vekta på en laaang stund, og fokuser på at du gir kroppen din nyttige næringsstoffer, og at u kommer til å bli i bedre form, gladere, sunnere - og på sikt slankere også!

Huldr 12-08-07 22:55

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Signerer Zoë!

I tillegg vil du få mindre problemer med at du legger på deg masse igjen hvis du skulle sprekke. Det er bare å begynne på'n igjen.

Lykke til! :)

Trolljenta 12-08-07 23:02

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Synd at du gir opp..
Hvor høy er du og hvor mye veier du?

lillekine 12-08-07 23:06

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Takker for svar.....=)

Jeg er 152 cm og veier 65 kg, målet var 55- 57 kg- trivselsvekt...

Trolljenta 12-08-07 23:14

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Høres ihvertfall ut som om du har satt deg et realistisk mål.
Du har ikke vurdert å veie og skrive ned alt du spiser for å få tilbakemelding her på forumet før du gir opp eller har du gjort det alt?

Maxxx 12-08-07 23:16

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Kanskje du som bor på Lillestrøm kunne prøve spisdegslank.no?
Prøv den et par uker, jeg tror du ville sett et godt resultat. Du får da 5 ferdigretter pr dag, alle merket med antall totalt karber. Bare å passe på at summen av de 5 rettene blir under 25 gram.

themonk 13-08-07 12:29

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Hmm. Det tar laaang tid å gå ned 7-10 kg på et slikt kosthold. Det er i alle fall helt meningsløst å veie seg noe mer enn et par ganger i måneden. Det blir bare demotiverende.

Hva med å gå over på noe mer ala Fedon, og kombinere med et treningsopplegg? Det kan hende det er mer riktig for deg. Det uansett ikke bra å få et anstrengt forhold til mat.

fru madammen 13-08-07 13:16

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
hva med å gå over på vektkonsulentene...de finnes i lillestrøm og det handler om å legge om livsstilen din..vet om tre stk som har tatt av seg 15 til 25 kg og er der enda tre år etter.men det krever mye i hodet selvf.:) det tar litt tid å komme inn i rutiner men det er verdt å ofre noen uker på det...hvis du har barn kan du og lære dem om ett sundt kosthold med det samme...det er jo verdt ett forsøk;)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillekine (Innlegg 319325)
Men tuuusen takk for all støtte og gode råd....=)

Men har et siste spm da...

Nå har jeg fått et extremt vannskelig forhold til mat jeg.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme tilbake til det gammle. Spiser jeg "vanlig mat nå- så får jeg skikkelig dårlig samvittighet...
Og jeg klarer ikke ketose dietten- aner ikke hva jeg gjør feil, men det funker i alle fall ikke...
Sliter skikkelig med og akseptere alt fettet jeg må spise- i den grad jeg vet hvor mye man må få i seg...
Jada- jeg gir opp for tidlig- men orker ikke gå flere ganger på vekta og få det samme tallet opp gang etter gang...

Jeg tenker kanskje at jeg skal ta en liten pause...
Kommer sef til og smugkikke her da....:)


Fredrikke 13-08-07 14:00

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
ikke gi deg!
er i samme båt som deg , når det gjelder vekt og høyde!!(du kunne vært meg !:eek: )
har vært skikkelig deppa fordi det har gått så sakte ,men har bestemt meg for å prøve igjen og starter igjen om ei uke.( må psyke meg litt opp)
prøv sammen med meg ,la oss si 2 mnd ???!!

Viclin 14-08-07 00:54

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Hos meg skjer det også lite. Men jeg nekter å gi opp. En eller annen gang må det jo løsne. Prøv å ikke gi opp du også. Du er ikke alene som står ganske stille.

Lemen 14-08-07 01:07

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Jeg synes Goggen sa det veldig bra i dette innlegget her (link til hele tråden er oppe til h. på innlegget hans).

:)

Distrea 14-08-07 07:06

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 320096)
Jeg synes Goggen sa det veldig bra i dette innlegget her (link til hele tråden er oppe til h. på innlegget hans).

:)

Ja... Fy søren DET var godt sagt!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no