Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Lavkarbo lasagne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28022)

Kathja 24-05-11 17:24

Sv: Lavkarbo lasagne
 
namm den var knall go!

Jeg bomma litt med fløten så min ble veldig bløt,men smaken var knall!

Takk!

IdaCaro 24-05-11 18:48

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Lavkarbo lasagne er knallgodt ! Har lagd den flere ganger.
Men jeg jukser litt, jeg lager kjøttsausen, har oppi squash i biter og tilslutt fløte og smøreost og lar det koke inn.
Så tar jeg det oppi en ildfastform og strør ost over og inn i ovnen.
Syns den er "enklere" å spise når squashen er ferdig oppdelt :)
og så blir det litt mindre oppvask med alt-i-ett ;)

Vhanja 28-05-11 12:24

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Jeg laget denne for første gang i går. Jeg hadde fløten rett oppi kjøttdeigsausen, men ellers fulgte jeg oppskriften - og den ble utrolig god. Til og med min samboer, som ikke liker squash, likte denne. :D

Aniela 29-05-11 13:35

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Jeg prøvde meg på denne i går og den var super god! tusen takk du reddet lørdags kosen! :-D

manebane 31-05-11 19:29

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Hadde denne til middag i dag. Var litt "våt" men falt i smak hos både meg og mannen. :)

(hadde cf istedet for fløte)

Imp 01-06-11 18:13

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Dette var en genial og enkel oppskrift. Deilig å slippe å lage ostesaus. Kjempegod var den, måtte smake litt.

Men jeg måtte ha noen ts tomatpurè i, syns det ble litt lite saus. Får vel prøve uten neste gang.

Snorkfrøken__ 15-06-11 16:56

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Denne lasangen laget jeg til middag idag m/selvlaget ostesaus. Helt nydelig, tusen takk for oppskrift:)

Sus Scrofa 24-06-11 13:08

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Er det noen som har prøvd å fryse ned denne? :)

Lurer på å lage den idag, og da kanskje dobbel porsjon. Men det er ikke vits om den ikke er så egnet til frysing.

Tami 24-06-11 16:59

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Jeg har også laget denne.....men byttet ut krydderet med Fajita kryddermiksen som ligger her inne på lavkarbo......det ble knallgodt :D

Lene1970 02-07-11 13:22

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbokarbo (Innlegg 766117)
Utrolig deilig lasagne jeg lager veldig mye - også i Atkins induksjonsfase.
Serverte den til mann og barn som ikke skjønte at det ikke var pastaplater i den først ;) Lag den gjerne stor og ta med som lunch dagen etter.

Lavkarbo lasagne:

1 squash (2.2 gr karb pr 100 gr.)
400-500 gr karbonadedeig
1 boks opphakkede hermetiske tomater (3 gr karb. pr 100 gr)
hvitløk, tørket oregano, basilikum, salt + pepper (eller det du syns der godt)
1.5 dl fløte (Matfløte: 3.8 gr karb pr 100 gr. Kremfløte: 2.9 gr karb pr 100 gr)
masse ost

Her kan du også supplere med løk og sjampinong f.eks. VELDIG godt!

Du bruker squashen som lasagneplater som du skjærer i tynne skiver med ostehøvel.
Legg de gjerne på litt tørkepapir og dryss salt over for å få ut noe av fuktigheten.

Stek karbonadedeig med salt + pepper
Hell i en boks med hakkede tomater + hvitløk, basilikum, oregano.
La det stå på lav varme og småputre i 10 minutter.

Legg et lag med squash i bunnen av en ildfast form, så et lag med kjøttblanding - squash - kjøtt osv. Avslutt med kjøttblandingen.

Hell så over 1.5 dl fløte og dryss masse ost over.
Inn i midten av ovnen på 200 c i 30 minutter. :D

Jeg liker ikke squash. Hva kan jeg bruke istedenfor ??????

j88 02-07-11 13:26

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lene1970 (Innlegg 1151834)
Jeg liker ikke squash. Hva kan jeg bruke istedenfor ??????

her sett noen bruker nepe i lasagn, ellers går det også ann å kun bruke osteskiver.

Sivensvans 04-07-11 13:11

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1151835)
her sett noen bruker nepe i lasagn, ellers går det også ann å kun bruke osteskiver.

..ja, eller aubergine;)

Tufso86 04-07-11 13:22

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lene1970 (Innlegg 1151834)
Jeg liker ikke squash. Hva kan jeg bruke istedenfor ??????

Sist jeg lagde den brukte jeg Taffelost (tomat) som lasagneplater. Synes det var kjempegodt!
Jeg hadde også squash i, men kuttet den i kjempesmå biter, og stekte den sammen med løk og kjøttdeig. Kjente ikke noe til den når vi spiste lasagnen :)

Biola 05-07-11 14:34

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Lagde denne for et par uker siden, og ble så fornøyd, for denne var GOD!!


Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sus Scrofa (Innlegg 1146542)
Er det noen som har prøvd å fryse ned denne? :)

Lurer på å lage den idag, og da kanskje dobbel porsjon. Men det er ikke vits om den ikke er så egnet til frysing.

Hadde restene i frysen, den er like god når jeg tar den opp igjen og varmer den.

Lil@ 07-07-11 16:13

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Denne står i ovnen nå... Meget spent!

Lil@ 07-07-11 17:25

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Nydelig <3

slankepia 08-07-11 13:20

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Hva er kh innholdet i hele lasagnen? Kan vell ikke spise denne på induksjonen?

Sus Scrofa 09-07-11 23:09

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biola (Innlegg 1153915)

Hadde restene i frysen, den er like god når jeg tar den opp igjen og varmer den.

Ahh, supert! Takk for svar :)

Lagde den i enkel porsjon sist, og den vart knallgod. Min bedre halvdel gafla i seg og syns den var myyyykje betre enn "vanlig" lasagne :D

(Personlig må eg innrømme at eg syns Toro lasagne er betre då- for det er noko av det beste eg veit, hehe!)

Sivensvans 11-07-11 14:26

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Ble sukess hos meg også - poden på 14 syntes den var kjempegod! Lagde dobbel-porsjon når jeg først var i gang, så den var lunsjen min i dag også!;)

Fauna 11-07-11 16:58

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Jeg holder på å lage lasagnen nå, men jeg kommer til 30 karbo på hele formen. Det høres jo mye ut da. Da har jeg en squash (400 g) og det blir jo noen karbo. Fløten blir jo også det. Ellers har jeg 250 g hakkede tomater på 3,4 karbo per 100 og 50 gram løk. Litt hvitløk også.

Men det blir kanskje ikke så mye per porsjon? Jeg ser egentlig for meg at jeg brått får i meg mellom 5 og 10 karbo + salat jeg da..

Fauna 11-07-11 20:18

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Knallgod var den i hvert fall!!! Og den falt veldig i smak hos både mann og barn her i huset :)

Trillebolla 11-07-11 23:18

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Altså, det er mulig jeg spør helt høl i hue nå, men hvordan regner dere ut hva dere da får i dere om dere lager en form? Veier dere alt og legger inn på feks diett.no? Om jeg lager en form så skjønner jeg liksom aldri hvor mye jeg får i meg.

Takk for oppskriften btw :-)

Kitt 12-07-11 10:33

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trillebolla (Innlegg 1158320)
Altså, det er mulig jeg spør helt høl i hue nå, men hvordan regner dere ut hva dere da får i dere om dere lager en form? Veier dere alt og legger inn på feks diett.no? Om jeg lager en form så skjønner jeg liksom aldri hvor mye jeg får i meg.

Takk for oppskriften btw :-)

Du må regne ut hva alt veier og hvor mange karber det er. Tilslutt legger du sammen alt, vekt og karber, og finner ut hvor mange karber det er pr 100g.
Når du skal spise, veier du din porsjon, og finner dermed ut hvor mange karber du får i deg!:)

Cyan 12-07-11 11:13

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Eller om du ikke er nøye på det kan du regne ut hvor mange KH det er i hele sulamitten og anslå cirka hvor mye du spiser av den (f.eks. 1/4) og gange med det :)

Trillebolla 12-07-11 22:32

Sv: Lavkarbo lasagne
 
Snille dere er mot oss Lavkarbo-noviser :blomster:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no