Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Karbohydratinnhold i aloe vera? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20949)

Pearl 19-08-08 21:32

Karbohydratinnhold i aloe vera?
 
Er det noen som vet hvor mange karbohydrater aloe vera juice inneholder?

dingpot 19-08-08 23:16

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Hvilken type da? Den gule dunken fra Forever living? (min favoritt), Den inneholder i alle fall 5 g karbo per 100 gram vare. Dagsdosen er normalt 30-60 ml av den, og da blir det 1,5g - 3 g KH per dose. :) Teller det inn med grønnsakene jeg, da den gjør så mye bra for kroppen.

Håper dette var til hjelp.

Hyper 19-08-08 23:29

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
jeg bruker også den fra forever living..den med bær:)

Pearl 20-08-08 20:42

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Jeg bruker en svensk fra Sasco AB, i Norge er det AlfaCare som distribuerer. Det står 99,4% på flasken. Anbefalt dagsdose er 40-60 ml. Det ser derfor ut som om den kan sammenliknes med din Dingpot, siden den har samme dagsdose. Tenkte også jeg skulle telle den med i grønnsakene siden den inneholder så mye av det vi trenger. Men var redd for karbohydratinnholdet. Ble litt mer beroliget nå da. Takk for info. :engel_ikk Du er en engel.

lillemeg88 24-02-11 16:14

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vet hvor mye kcal det er pr 100 gram i slik aloe vera juice??

Bestemamma 24-02-11 22:46

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1039333)
ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vet hvor mye kcal det er pr 100 gram i slik aloe vera juice??

Karbohydrater ganges med 4. så får du kaloriinnholdet
Proteiner ganges også med 4. så får du kaloriinnholdet
Fett ganges med 9. så får du kaloriinnholdet....:)

lillemeg88 25-02-11 00:07

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1039775)
Karbohydrater ganges med 4. så får du kaloriinnholdet
Proteiner ganges også med 4. så får du kaloriinnholdet
Fett ganges med 9. så får du kaloriinnholdet....:)

det vet jeg :) men finner ikke ut hvor mye det er av protein/fett/karbo i slik juice?

Bestemamma 25-02-11 22:40

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1039333)
ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vet hvor mye kcal det er pr 100 gram i slik aloe vera juice??

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1039775)
Karbohydrater ganges med 4. så får du kaloriinnholdet
Proteiner ganges også med 4. så får du kaloriinnholdet
Fett ganges med 9. så får du kaloriinnholdet....:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1039811)
det vet jeg :)

Vet du det? :confused:
Men du spurte jo hvor mange kcal det er i juicen !
Svarer likevel på spørsmålet. Det kan jo være at det er noen som "ikke vet" :D


Som du ser er det noen som sier juicen inneholder 5g karbohydrater per 100g. Da tar du 5 og ganger med 4. Det blir 20. Altså 20kcal per 100g..


Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1039811)
det vet jeg :) men finner ikke ut hvor mye det er av protein/fett/karbo i slik juice?

Hvor mange karbohydrater har du fått svar på.(5g..) Hvor mye proteiner og fett det er i den får du heller spørre videre om. Kan umulig være så mye....:)

lillemeg88 26-02-11 00:27

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1040656)

Som du ser er det noen som sier juicen inneholder 5g karbohydrater per 100g. Da tar du 5 og ganger med 4. Det blir 20. Altså 20kcal per 100g..

Ja, jeg vet hvor mye man skal gange protein, karbo og fett med..! men det jeg lurte på er hvor mye kcal det er totalt i juicen?

Det du skriver over der er feil.. utregningen din viser at det er 20 kcal i juicen som kommer fra karbohydrater. For å vite totalt kcal innhold i juicen må man vite antall gram av både karbo, proteiner og fett! Det er summen av alt dette som er totalt kcal innhold i juicen. Altså:

Antall g karbo x 4
+ Antall g protein x 4
+ Antall g fett x 9
= Sum kcal

Bestemamma 26-02-11 17:54

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1040735)
Ja, jeg vet hvor mye man skal gange protein, karbo og fett med..! men det jeg lurte på er hvor mye kcal det er totalt i juicen?

Det du skriver over der er feil.. utregningen din viser at det er 20 kcal i juicen som kommer fra karbohydrater. For å vite totalt kcal innhold i juicen må man vite antall gram av både karbo, proteiner og fett! Det er summen av alt dette som er totalt kcal innhold i juicen. Altså:

Antall g karbo x 4
+ Antall g protein x 4
+ Antall g fett x 9
= Sum kcal

Det har du helt rett i, men, og det er et stort men...juicen inneholder ikke så mye proteiner og fett at det utgjør det helt store så dermed ble det jeg skrev i alle fall nesten riktig :p Sikkert en grunn til at proteiner og fett ikke er oppgitt;)

lillemeg88 26-02-11 18:59

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1041150)
Det har du helt rett i, men, og det er et stort men...juicen inneholder ikke så mye proteiner og fett at det utgjør det helt store så dermed ble det jeg skrev i alle fall nesten riktig :p Sikkert en grunn til at proteiner og fett ikke er oppgitt;)

det utgjør likevel litt.. men jeg kan stikke innom en helsekost butikk og se om de vet det der :)

Bestemamma 28-02-11 16:25

Sv: Karbohydratinnhold i aloe vera?
 
Var innom helsekosten i dag. Det stod ikke et pip om innhold av K/P/F på noen av de sortene de hadde der.........:(

lillemeg88 28-02-11 16:44

Sv: Karbohydratinnhold i aloe vera?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1042666)
Var innom helsekosten i dag. Det stod ikke et pip om innhold av K/P/F på noen av de sortene de hadde der.........:(

okei, takk for svar :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no