Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Litt opphengt i lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20143)

Søster 26-06-08 23:45

Litt opphengt i lavkarbo?
 
Jeg har drevet med mitt nye kosthold (og nye liv) i litt mer enn åtte uker nå. Jeg har gått veldig opp i det og synes at det er moro og spennende. Det er mange gode oppskrifter her og jeg finne stadig nye som jeg vil prøve. Jeg har altså ikke gått lei. Vekten går ikke særlig fort nedover, men nå er liksom ikke det så farlig lenger, siden jeg likevel har det så bra og kan tenke meg å fortsette med dette kostholdet. Hadde selvsagt vært moro om jeg kunne gått ned litt raskere (har gått ned ca. 4,5 kg. til nå).

Det som jeg synes er litt pussig, er at t.o.m når jeg sover så er lavkarbotankene med meg :lol: Jeg har sikkert hatt fem-seks drømmer hvor jeg drømmer at jeg i forskjellige situasjoner tar meg selv i å spise karbomat (brød, kake, sjokolade osv.). Det som går igjen i drømmene er at akkurat i det jeg har spist denne "maten" kommer jeg på at jeg driver med lavkarbo, og da får jeg fullstendig panikk, for jeg har jo ødelagt alt :_ohmy: Hjelpemeg! Noen andre som opplever dette? Eller er jeg bare ekstremt opphengt i mitt nye kosthold? :o

Gracella 26-06-08 23:58

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
He, he :eek:...
Det er jo bra at underbevisstheten din "jobber med saken" selv i drømme...:)

Veggpryd 27-06-08 00:08

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Kjenner meg litt igjen... :o Tror det er det at lavkarbo er så logisk og lett å forstå, og når vi ser at det virker både på vekt, humør og helse - tror vi nesten ikke det er sant.


luringen 27-06-08 08:28

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
joda det kverner å går..særlig når jeg er ute/skal på noe...hva-kan-jeg -gjøre -nå...osv

Elanessë 27-06-08 08:53

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Åh så rart det var å lese dette nå!! Har nettopp stått opp etter DET marerittet. Jeg spiste jeg kneipbrødskive med pålegg på i en slags lunchsammenkomst. Vridde meg og tenkte "neeeeei" lenge før jeg endelig våknet *puh* Det var skikkelig grusomt :o

Nike 27-06-08 08:55

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Når man er veldig fokusert på noe i det daglige, er det svært vanlig at det også kommer frem i drømme. Som oftest er det snakk om en forbigående intens fase. :)

Søster 27-06-08 10:09

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 495278)
Åh så rart det var å lese dette nå!! Har nettopp stått opp etter DET marerittet. Jeg spiste jeg kneipbrødskive med pålegg på i en slags lunchsammenkomst. Vridde meg og tenkte "neeeeei" lenge før jeg endelig våknet *puh* Det var skikkelig grusomt :o

:stortsmil Ja, mareritt vil jeg også kalle det. Og akkurat som deg, har jeg også drømt om ulike sammenkomster hvor jeg har spist kaker eller brød :p

Alyssa 27-06-08 10:21

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Kjenner meg igjen i at det som er i bevisstheten på dagtid kommer fram i drømme også ja. Men for meg blir ikke dette et mareritt, jeg er som regel fullt klar over at jeg drømmer, så jeg vet at jeg kan trykke i meg akkurat hva jeg vil uten at det gjør noen verdens ting. Det gjelder bare å forte seg! :lol:

Nike 27-06-08 10:29

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Så greit det hadde vært om man kunne "spise" hva man ville i drømme, så hadde man stillet evt behov for usunn mat slik at man på dagen ikke følte trang til å spise f.eks. softkorn med brunost, mmm...:rolleyes:

Araya 01-07-08 18:32

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Morsom tråd! :D

Jeg, derimot, har begynt å sovne straks jeg legger hodet på puta. Våkner i 7-tiden hver dag nå, vekkerklokke eller ei. Jeg savner drømmene mine jeg!! Men etter at jeg begynte med lavkarbo sover jeg som ei stein, og husker aldri drømmene mine. :rolleyes:

noli 01-07-08 18:44

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Araya (Innlegg 497978)
Men etter at jeg begynte med lavkarbo sover jeg som ei stein, og husker aldri drømmene mine. :rolleyes:

Jeg også. Synes det er ganske digg.

Belseblubb 21-07-08 13:40

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Jeg hadde også forleden et mareritt om at jeg spiste brødskiver. Stappet i meg en m gulost og en m peanutsmør (som jeg ikke liker engang.. ) før jeg "kom på" at jeg var på lavkarbo. våknet med panikkangst fordi jeg også følte at jeg hadde ødelagt alt. Utrolig digg å innse at det bare var en drøm.

-men ja, det hadde jo vært deilig om man kunne drømt slik litt oftere hvis det tilfredsstilte f.eks. store sjokoladebehov, eller sørlandschipsbehov, ostepop osv, osv.. Men når det er sagt, så er hverken behovet så stort lenger, og heller ikke gleden de gangene man evt sprekker, så trenger i grunnen ikke slike fråtsedrømmer.

Hadde en sprekk for ca 2 uker siden, hvor jeg dyttet innpå alt jeg ikke kan ellers; pizza, sørlandschips, sjokokuler m hasselnøtter fra lille nøttefabrikken :sikle:. Bortsett fra sjokokulene, kunne jeg spart meg hele greia! Har bet for det i ettertid for å si det sånn. Føler meg fremd ekkel og feit igjen, gikk opp nesten tre kg, men har fått av 1 igjen heldigvis... Ja, ja, en liten avsporing, men følte jeg måtte bekjenne mine synder.. :_plystre:

Areola 21-07-08 18:56

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Morsom at denne kom opp igjen nå :)
I natt drømte jeg at jeg var i masse forskjellige butikker og leita etter sukkerfrie godterier. Jeg tror det var kiwi som hadde en hel hylle med ting fra sukkerfritt.com (som jeg forøævrig aldri har spist noe av), og glemmer ikke sjokolademuffinsen med drøssevis av nonstop iiiiii... som var uten sukker! Jeg våkna ca 2 sekunder etterpå :hylgrine: Jeg prøver og holde meg på en litt strikt linje om dagen, og det påvirker meg tydeligvis.. :p

Armagedon 22-07-08 10:06

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?
 
Hihi, det er godt å se at det er flere en meg som har tatt lav-karbo`en inn i hele min eksistens! :P

Drømmer om det, og tenker på det nesten hele tiden.. Er nesten så jeg lurer på om jeg er hjernevasket in a good way! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no