Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kalorier og ikke kalorier (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21478)

smilefjes 17-09-08 17:44

Kalorier og ikke kalorier
 
Så har jeg fått testet ut enda en ting da...
Etter mange uker på maks 1500 kalorier per døgn, stabil ketose hele veien, ikke noe tull med kosttilskuddene samt trening - og likevel ikke noen nedgang har jeg nå tatt en pause.

Det betyr for meg at jeg gjør det samme - holder meg i ketose, trener osv, men jeg spiser så mange kalorier som jeg vil. Jeg er i en veldig stresset periode for tiden, så dermed sitter kiloene som limt på uansett hva jeg gjør.

Nå ligger jeg på rundt 2000 kalorier per dag isteden. Etter én uke hadde jeg tatt av en kilo, og etter det står det stille igjen.

Men en forskjell på 500 kalorier+ per dag skulle etter gammel bok da betydd at man la på seg trekvart kilo per uke.

Herved anser jeg som bevist at dette ikke stemmer. Enda en gang bevist... :smile:

Nå mangler jeg bare at noen finner opp noe som gjør at man går ned i vekt selvom man lever med litt stress så er jeg fornøyd...

nøtta 17-09-08 19:28

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
ja se det :)

Large99 17-09-08 19:55

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Kalorier her og kalorier der...
Jeg har i mange år levd på lite kalorier og likevel aldri gått ned i vekt.
Kuttet ut karbohydrater, kan spise opptil 8000-10000 kcal pr dag!!! uten å gå opp. Spiser jeg 3000-5000 kcal pr dag mens jeg er i ketose går jeg ned. Med 2000-2500 kcal fra såkalt Grete Roede mat går jeg OPP...

Kaloriinnholdet i maten vi spiser er målt i et bombekalorimeter, dvs at maten brennes i et lukket kammer og avgitt varme angir kalorimålet.
Brenn en bjørkekubbe i bombekalorimeteret og se hvor mange kalorier du får ut...
Spis den samme bjørkekubben og se om du legger på deg...

Fler og fler går nå vekk i fra kalorimålet (leger osv), og heller mer over mot glykemiske indekser og andre mål for å bestemme hva slags mat vi tåler.

Bulldog 17-09-08 20:03

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Large99 (Innlegg 538111)
Kalorier her og kalorier der...
Jeg har i mange år levd på lite kalorier og likevel aldri gått ned i vekt.
Kuttet ut karbohydrater, kan spise opptil 8000-10000 kcal pr dag!!! uten å gå opp. Spiser jeg 3000-5000 kcal pr dag mens jeg er i ketose går jeg ned. Med 2000-2500 kcal fra såkalt Grete Roede mat går jeg OPP...

Kaloriinnholdet i maten vi spiser er målt i et bombekalorimeter, dvs at maten brennes i et lukket kammer og avgitt varme angir kalorimålet.
Brenn en bjørkekubbe i bombekalorimeteret og se hvor mange kalorier du får ut...
Spis den samme bjørkekubben og se om du legger på deg...

Fler og fler går nå vekk i fra kalorimålet (leger osv), og heller mer over mot glykemiske indekser og andre mål for å bestemme hva slags mat vi tåler.

Hvordan i heiteste får du i deg 10000kcal???

arkine 17-09-08 21:25

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
det lurte jeg på også

smilefjes 18-09-08 09:10

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
10 000 kalorier....? - vis meg menyen :smile:
Venter spent nå...

Photobscura 18-09-08 09:24

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Om du går sulten med kaloriinntaket ditt, Smilefjes, så spiller det ingen rolle hva du spiser, kroppen vil uansett tviholde på det den har fordi den tror det er smalhans. Dette er noe flere av oss har smertelig erfart.

Også litt spent på hvordan det går an å spise 10 000 kl. Det meste jeg har målt opp til må ha vært i overkant ov 3000, og den dagen var jeg både kvalm og stappmett.

David 18-09-08 17:26

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
10 000 har jeg aldri fått i meg, men 6-7000 har jeg da fint klart :D bare kjøre på med fettfulle kjøttstykker, fløte og rømme, så er man der :rolleyes:

Bulldog 18-09-08 21:37

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av David (Innlegg 538849)
10 000 har jeg aldri fått i meg, men 6-7000 har jeg da fint klart :D bare kjøre på med fettfulle kjøttstykker, fløte og rømme, så er man der :rolleyes:

Sikker på at du regner riktig?

Andreaen 18-09-08 22:39

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
i min periode når jeg hadde bulimi kunne jeg spise opp til 15.000-17.000
kalorier hver dag. Det var dyrt, og kostet meg mye ja. Både helsemessig og økonomisk.

Runegutt 19-09-08 01:09

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
10.000Kaloridietten:

Frokost En boks tunfisk i olje med Nora Jordbærsyltetøy, og 100gram Melange margarin til.

Mellommåltid, Freia Melkesjokolade 100gram

Lunch, En Cherrytomat, En pils og 100gram Potetgull

Mellommåltid En Baguett med rekesalat, Polly peanøtter 100gram

Snack: En liten pose Smash

Middag: Pannekaker med Bacon og sirup

Mellommåltid
Frityrstekt innbakt banan

Kveldsmat
Toast med nugatti
3-4 vafler med margarin og brunost


Nattmat
Flere vafler



Bulldog, er du fornøyd med kaloriinntaket her?

smilefjes 19-09-08 16:07

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Eeeeeh.... Runegutt - dette er ikke keto-mat da?

Photobscura 19-09-08 16:23

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Det er mulig at det var en spøk :confused: :lol:

Bulldog 19-09-08 17:11

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 539133)

Bulldog, er du fornøyd med kaloriinntaket her?

Med en relativt stor andel raske karbohydrater og fett er det ikke noe stort (men riktignok betydelig) problem å klare 10000kcal om dagen. Jeg hadde selv et inntak på 7000kcal en periode i gamle dager, og med tre solide shaker med maltodekstrin, protein og fett gikk det greit. Hvordan man skal kunne klare det samme, og samtidig holde seg under ca 50g karbohydrat om dagen er en helt annen sak.

Runegutt 19-09-08 18:05

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
Full forståelse for den da. Jeg gjorde det samme, og så på hvor mye mat er egentlig 10000 kcal, og det er jo en del.

Dietten er bare en illustrasjon. Er ihvertfall ikke sunt kosthold, uansett filosofi.

luringen 19-09-08 21:27

Sv: Kalorier og ikke kalorier
 
haha...morsomt.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no